Anthem MRX 300 eller noe billigere brukt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anthem MRX 300 eller noe billigere brukt?

Jeg er på utkikk etter en surroundreceiver med pre-out og en god romkorreksjon og ren og pen lyd.

Anthem MRX 300 ser ut til å være midt i blinken med unntak av en ting - prisen.

Finnes det noen alternativer jeg bør kikke etter, gjerne brukt. Man får kanskje en receiver fra forrige generasjon som er bedre til en billigere penge?

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er budsjettet?

Og hva skal den være bedre enn?

Yamaha 1067 er på tilbud på elkjøp, det er en 2010-modell til en meget god pris (4000), men bedre enn Mrx-300 er den nok ikke.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet er vel ca 10.000 siden det er det anthem'en ligger på.

Bedre enn så mener jeg bedre enn anthem'en til samme eller lavere pris, enn nesten like god. Man får mye brukt receiver for 10000 så hvis det er noen man bør se etter på brukten så er jeg vid åpen for tips.

Jeg har fått reservert en RX-V1067 hos Elkjøp så jeg stikker og kjøper en slik en og tester romkorreksjonen. Det er jo uansett åpent kjøp i 30 dager hos dem.

Jeg har en RX-V1900 nå og det eneste jeg savner på den er en mer avansert romkorreksjon.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Jeg har fått reservert en RX-V1067 hos Elkjøp så jeg stikker og kjøper en slik en og tester romkorreksjonen. Det er jo uansett åpent kjøp i 30 dager hos dem.
    Det er faktisk blitt 60 dager fra 1.11 og ut året så man har god tid.

Alternativer er jo Onkyo 3008 som surround.no har innenfor budsjettet ditt.
    O 809 kommer jo også innenfor og ble best i test i Lydogbilde her, men er vel litt svakere effektmessig enn f.eks 3008 men mer fancy funksjoner.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg plukket opp RX-V1067 i går. Romkorreksjonen virker ikke veldig avansert.

Jeg har ikke fått testet den noe særlig så vi får se hva det blir til.

Jeg har mailet litt med Oslo hifi center og de mener at Anthem MRX300 sin romkorrigering er på høyde med Audessey Pro. Fyren anbefalte meg å gå for en Marantz AV7005 med Audessey Pro oppgradering noe som vil koste ca 22000. Det er selvfølgelig alt for dyrt, men han er jo tross alt en selger så noe annet er vel ikke å forvente.

Det kan se ut som om jeg kjøper en Anthem MRX300 for å teste den og leverer tilbake enten yamahaen eller anthemen. Det bør være meget stor forskjell på de to om jeg skal beholde anthemen.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ryback]Bedre enn så mener jeg bedre enn anthem'en til samme eller lavere pris, enn nesten like god. Man får mye brukt receiver for 10000 så hvis det er noen man bør se etter på brukten så er jeg vid åpen for tips.

QUOTE]

Så vidt jeg vet er Mrx 300 en ganske ny receiver, 6 måneder gammel? Og Anthem er kjent for å ha det mest avanserte romkorrigeringsprogrammet og å være generellt gode receivere.

Så jeg forstår ikke hvordan du skal kunne få en brukt receiver som er like god i det hele tatt? Og i alle fall ikke billigere.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke spesielt oppdatert når det gjelder hva slags romkorreksjon som er "best" så det var derfor jeg spurte.

Hvis det er slik at romkorreksjonen til Anthem er på høyde med hva man får i en marantz-pre til 22 000 så skjønner jeg jo at det blir vanskelig å finne noe som er billigere.

Tanken var at kanskje de andre mer utbredte merkene hadde en vel så god romkorreksjon i sine gamle modeller som en gang i tiden lå høyere i pris. Det kan se ut som om det ikke er tilfelle og at jeg da enten må gå for en Mrx 300 eller noe dårligere og billigere.

Hva det blir til vet jeg ikke ennå, men jeg har en anelse om hva jeg kommer til å ende opp med, og det blir ikke billig... :?

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke prøvd Anthems korreksjon, men ut i fra hva jeg har lest går den for å være den aller, aller beste.

Men, om du er som meg, er det ikke sikkert vi hører forskjell på en god romkorreksjon fra en toppmodell av feks yamaha/onkyo, mot den aller, aller beste Jeg har veldig lyst til å prøve en Anthem for å høre hvilken forskjell den ville gjort i mitt rom, men for meg ville det kanskje vært vanskelig å skille hva som gir forbedringen, romkorreksjonen eller at det er en bedre forsterker enn den jeg har.

"MÅ ha" faktoren på Anthem er i alle fall høy for min del

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •