Onkyo PR-SC5509 og Denon AVC-A1HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo PR-SC5509 og Denon AVC-A1HD

Er det noen som eier eller har hørt/prøvd noen av disse ?

Jeg har Parasound C2 i dag og er egentlig veldig fornøyd med denne.
    Den mangler dagens romkorreksjon og de nyeste lydformatene, men har mikrofon for autooppsett. Den mangler også HDMI som gjør det litt tungvint.
    Låter upåklagelig på både musikk og film.

Fra Spotify og cd får C2-en signal fra Hegel Dac-en.

Onkyo-en ser ut til å ha allverdens med muligheter i lang tid fremover og har Audessey sin råeste romkorreksjon som også korrigerer for 2 subber.

Vil en slik være en stor nedgradering på musikk kontra C2-en og Hegel Dac-en ?
    Prisen for Onkyo-en er ca 25.000.
    Det ligger også en brukt Denon AVC-A1HD til salgs nå. Denne kan oppgraderes til den råeste Audessey + mer for ytterligere 10.000 og blir noe dyrere enn Onkyo.

Jeg planlegger å bruke høydekanaler etterhvert som også vil bli en ekstra utgift med effekttrinn til Onkyo-en. Dette slipper jeg så vidt jeg vet med Denon-en.

Onkyo | PR-SC5509
    DENON AVC-A1HDA Hjemmekinoforsterker | Hi-Fi Klubben
    DENON AVC-A1HD/AVP-A1HD 3D HDMI oppgradering | Hi-Fi Klubben

Andre gode forslag ?
    Hadde satt stor pris på innspill og tips.

Mvh Sven

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har en mening eller innspill ?

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit:

Så at det var c2 og ikke jc2. Da har jeg ikke noe å komme med :S

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9th November 2011 20:18
    Sven1978 Ingen som har en mening eller innspill ?
    Noe av problemet er vel at 5509 er helt ny, og ikke mange kjenner den (hvis noen). Denonen har jeg ikke peiling på.

Har selv Onkyo PR-SC 5508 og JC-2 i et Stereo og Surround oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en lang tråd om Denon AVC1 på avsforum.com

Det er mange der som sammenligner den med Anthem D2v og tilsvarende kostbare prosessorer.
    Onkyo 5509 er helt ny men skal ha noe økt lydkvalitet ifht de eldre Onkyo prosessorne og noe økning i pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt om 5509 på utenlandske forum.
    Virker til å være en del raskere i bruk enn tidligere modeller.
    Romkorreksjonen skal være fantastisk og lar deg velge mellom Audessey Music/Movie/Off. Noe som virker veldig greit og lager litt forskjellige kurver.

En bruker mente at sin C2, som han digget, fikk bank av 5508 på både musikk og film. Dette gjør det enda mer fristende.

Du som har 5508 og JC-2. Kan romkorreksjonen og pre delen i 5508 noen ganger være i nærheten av JC-2 på musikk ? Spesielt hvis man tar pris i betraktning ?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sven1978
    Du som har 5508 og JC-2. Kan romkorreksjonen og pre delen i 5508 noen ganger være i nærheten av JC-2 på musikk ? Spesielt hvis man tar pris i betraktning ?
    Hei, sorry det er ikke mulig å svare på, for meg, da prisen tatt i betrakning blir helt subjektivt.

JC-2 er en Klasse A forforsterker, hos Steroephile, og har vært det siden den kom på markedet, så den er nok "noen strå" vassere enn 5508. Her er det null lydsminking, som man kan få med romkorreksjon. Den har en fantastisk "sort bakgrunn" (selv på lettdrevne htere), og en utrolig god "holografisk presentasjon" av musikken. Det er flere som mener at du må langt oppover i pris, for å finne noe som overgår den.

Derimot har jeg kjørt litt A-B testng med en del, for meg, kjente låter, og 5508 er en meget god forforsterker. Dessuten har den alt man kan ønske av lydformater, 3D støttte og det en trenger av HDMI kontakter. Til kino er den for meg et klart valg, og har vel ikke så mange konkurrenter, til prisen jeg kjøpte den for i alle fall?

Det er i det hele tatt ikke lett, dessuten når det skiftes modeller hvert år, blir det nesten umulig å bestemme seg for hva en skal kjøpe, da det er umoderne omtrent allerede når man har fått det hjem.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at ting fort blir utdatert. Denon-en må jeg betale ca 20.000 for og da henger den ikke med Onkyo-en på "stash". Og så må man betale 10.000 for 3d og XT32 på Denon-en.
    Både 5508 ( så vidt jeg vet ) og 5509 kan også oppgraderes ytterligere med Audyssey XT32 Pro Kit. Forbedrer visst mest på musikk. Ingen ide om hva det koster. Gjør du ?

Har et spm jeg håper du kan svare på.
    Hvordan funker det Spotify greiene på 5508 og 5509 ?
    Er det via USB eller HDMI..eller streamer man og får det opp på skjermen ?

Sånn som det ser ut nå, etter å ha letet etter andre alternativer osv, så blir det 90 % sikkert at jeg går for en 5509 og selger Hegel Dac-en og C2-en etter jeg har prøvd de mot hverandre. Tør ikke å selge før.
    C2-en kan jo brukes som bypass på musikk også.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, dessverre jeg benytter ikke Spotify. Benytter av og til litt Wimp via DAC og JC-2.

Her er en forklaring til hvordan det kan gjøres.
    Du må opp på 5509 for Spotify.

Link:
    Onkyo | Use Spotify with your Onkyo system

Jeg vet at det er å få kjøpt et pro kit, og tror du finner mere informasjon om dette hvis du søker litt på det engelske AV-forumet. Jeg har ikke brydd meg om det da jeg synes romkorrigeringen er bra på 5508.

I det hele er disse preene til Onkyo ganske fullstappa med funksjonalitet, og så langt har det fungert bra hele veien. Det eneste jeg har hatt problem med er mottakeren til fjernkontrollen, som har blitt blokkert av 3D signalene fra brillene til TVen.

Newcomer peiper sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nettop i kontakt med Audyssey ang. Pro kit'et, det var ifølge dem ikke klart ennå ( det var vist noen bugs i systemet til onkyo som måtte fixes først). Han jeg snakket med antydet en 2-3 uker til det var klart.

Jeg har ikke hatt 5509 så lenge, men jeg synes den låter bra på 2 kanals materiale og jeg har heller ikke funnet noen mangler på den i filmmodus heller.
    Kan komme med flere inntrykk når jeg har fått lekt meg litt mere.
    Skal også prøve å sammenligne den så godt som jeg kan med Denonen siden jeg har hatt den tidligere.

Kjører for tiden Onkyoen sammen med effektforsterker fra primare (A30.7) og synes dette låter kjempebra.

Mvh Terje

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVC A1HD har et bunnsolid rykte av forhandlere, brukere og scorer svært høyt i tester.
    Har fått litt info av brukere og gamle brukere og A1 går for å være ekstremt god, også i tester mot div prosessorer og f.eks Yamaha Z11.

Jeg hadde tenkt til å ta den endelige avgjørelsen og kjøpe Onkyo-en i morgen.
    Litt research i helga av brukere og testere av både A1 og tidligere modeller fra Onkyo viser det seg at Onkyo har noen viktige svakhetstegn (kan være tilfeldig) som skremmer meg. Hva disse svakhetene var ble jeg bedt om å ikke spre videre pga at dette kan være ødeleggende for salg.

Denon AVC-A1HD ble kjøpt i dag og den vil bli oppgradert til 3D og Pro Kit relativt fort.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peiper
    Var nettop i kontakt med Audyssey ang. Pro kit'et, det var ifølge dem ikke klart ennå ( det var vist noen bugs i systemet til onkyo som måtte fixes først). Han jeg snakket med antydet en 2-3 uker til det var klart.

Jeg har ikke hatt 5509 så lenge, men jeg synes den låter bra på 2 kanals materiale og jeg har heller ikke funnet noen mangler på den i filmmodus heller.
    Kan komme med flere inntrykk når jeg har fått lekt meg litt mere.
    Skal også prøve å sammenligne den så godt som jeg kan med Denonen siden jeg har hatt den tidligere.

Kjører for tiden Onkyoen sammen med effektforsterker fra primare (A30.7) og synes dette låter kjempebra.

Mvh Terje
    Angående Pro Kitet så selger Hifi klubben dette til 3.500 kr hvor 6-700 av den summen er lisens per gang man bruker det. Men kan vel ikke gjøres før Onkyo-en er kompitabel.
    Jeg får tilbakemelding/varsel på denne tråden på mail, så det hadde vært veldig flott om du kunne postet din tilbakemelding av Onkyo-en kontra Denon-en etter noen dagers bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har også en Parasound C2 og har lurt på å bytte ut denne med en ny prosessor som har støtte for hdmi og de nye lydformatene.
    Den nye Onkyo'en PR-SC5509 ser veldig fristende ut.
    Hvor selges denne i Norge? Ser at de har den på Oslo Hi-Fi Center til 25000 kroner, er det noen andre steder den selges billigere?
    I Tyskland får man denne til 18000 kroner.
    Har du noen anelse om hva man kan få for C2'en hvis man skal selge denne brukt?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C2 ligger mellom 8-13.000 på brukten. Du har mulighet til HDMI switch til denne tror jeg+romkorreksjon, så min blir ikke solgt før jeg har testet den mot Denon-en stund.
    Angående pris på PR-SC5509 så anbefaler jeg å kontakte Bassbrothers.no på tlf.nr 700 82 600. Spør etter Frode.
    Si gjerne at du ble anbefalt av Sven så får du sikkert en grei pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo

Hei vurderte denne Onkyo pre'en selv. Så jeg sendte en mail til avshop for å få en anbefaling. Der ble jeg fortalt av de hadde akkurat fjernet denne til fordel for en reciver, Yamaha RX-A3010, som de brukte som pre i demo kinoen. For de tilsynelatende syntes onkyoen ble for spiss på alconene.

Begynte å bli lei av å vente på en brukende prosessor som takler 3d passtrough og de "nye" HD lyd formatene. Så jeg slo til på en Yamaha RX-A3010 så får jeg bruke den intil det kommer en ren prosessor som frister.
    Synd det tar så lang tid før de rene prosessorene kommer i oppgraddert form.

under ser dere svaret jeg fikk på mail fra Avshop.no

Ref mail:
    Vi bruker faktisk nå en Yamaha RX-A3010 som pre i vår kino, der vi byttet ut Onkyo PR-SC5507 som vi ikke var helt fornøyd med. Onkyo har en tendens til å kjøre lyden litt "spiss", Yamaha er mer oppløst, "mykere" og etter vårt syn også mer presis. Riktignok er jo ikke denne Yamahaen en "ekte" pre, den mangler jo bl.a. balanserte XLR-utganger som vi egentlig er avhengig av, men foreløpig fungerer allikevel dette bra på vårt Alcons-baserte system.

MVH
    AVshop

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •