ingen lyd ifra senter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ingen lyd ifra senter

hei hei. Er da ny på forum og trenger litt assistanse av dere.
    Har en JVC Rx 7032vsl forsterker. Har koblet opp igjen så jeg skal få surround nå.(5.1)
    Men senteren min vil ikke gi ut noe lyd når jeg kjører testen som receiveren har, kommer ikke ut en eneste lyd ut ifra den.
    Vis jeg lar forsterkeren stå på uten noen slags avspilling kommer det en suse\skure lyd. Det er der også om man spiller musikk eller kjører film men er værre å høre.
    Har blad i manualen og prøvd litt forskjellig, men finner ikke ut av det. har prøvd 2 forskjellige høytallere også.

så hva gjør jeg feil ? Finnes det noen måte å se\måle om utgangen er defekt ?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen som ny avforumbruker

Har du aktivert høytalere du bruker
    (tror det er manual side 27)

Det er to hovedformer for surround

Den ekte som kommer fra dvd, blu ray osv som for din del gjelder Dolby Digital (opptil 5.1) og DTS (opptil 6.1)

eller simmulert surround som langt fra er like bra som ekte men alikevel en form for surround der man avspiller 2.0 (stereo lyd) som blir mixet om til surround
    (for din del heter dette pro logic II movie, music, dts neo osv )

For at du skal få ekte surround må du ha en kilde som sender ekte surround (feks dvd eller blu ray)
    + du må kople spilleren til din reciver med optisk eller coax kabel

Hva bruker du av optisk/coax ?

Avspilleren (dvd , blu ray) må være innstilt til å sende lyd ut som bitstream (ikke pcm...for med pcm blir det bare stereo)

Når du har koplet opp digitalt (optisk/coax) avspiller feks en dvd med dolby digital 5.1 lydspor, reciveren er satt til å mOta lyd på digitale inngangen du bruker så skal du få ekte surround å lyd ut center osv

Blir vanskelig å hjelpe deg før man vet hvordan du har koplet opp osv

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det.
    prøvde meg litt fram igjen, har kjørt optisk kabel i fra tv'n til forsterkeren. men byttet om litt så ps3'n kjører optisk til forsterkeren. Så da kom det opp Dolby Digital på displayet Men hjalp ikke stort etter å få testet det heller. fortsatt samme lyden ut i fra senter. Men skal det ikke komme lyd selvom det eks står i Pro Logic ? Uansett, Ps3'n er satt opp så den kan spille av DD og DTS.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjellcorp
    takk for det.
    prøvde meg litt fram igjen, har kjørt optisk kabel i fra tv'n til forsterkeren. men byttet om litt så ps3'n kjører optisk til forsterkeren. Så da kom det opp Dolby Digital på displayet Men hjalp ikke stort etter å få testet det heller. fortsatt samme lyden ut i fra senter. Men skal det ikke komme lyd selvom det eks står i Pro Logic ? Uansett, Ps3'n er satt opp så den kan spille av DD og DTS.
    Tipper du har kobla et eller annet til feil utganger på forsterkern eller no. Kjøp en HDMI kabel så blir det mindre kabelstress og muligheten for å få rett blir lettere.Eller du har ikke stillt inn forsterkeren riktig. Hvis alt er koblet rett så skal du få lyd i centerkanalen selv fra vanlig TV dersom du velger rett surroundmodus på forsterkeren,dvs f.eks dolby digital. Test en blu-rayfilm på PS3,da får du dolby true HD master lyd og skikkelig surround. Får du ikke lyd i center da så er det koblingene dine som ikke er rett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bli HDMI kabel ifra ps3 til tv'n da ettersom jeg ikke har noe slik på forsterkeren. Er fortsatt samme lyd utifra senter med bluray film.

Men, vil nå påstå at alt skal være riktig. rød på rød, svart på svart. optisk kabel fra ps3 til forsterker. forsterkeren blir dermed automatisk satt til Dolby Digital. Displayet på forsterkerne viser alle høytallerene som skal spille og alle lyser opp. PS3'n er satt så den skal gi ut DD og DTS. skal da ikke være noe mer hokus pokus enn det ?

Finnes det ikke noen måter å måle eller finne ut av om inngangen er defekt ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump