Hvor bra er equalizeren i McIntosh MA7000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor bra er equalizeren i McIntosh MA7000?

Hvor bra er egentlig denne 5 bånds equalizeren? Kan man justere etter smak og så funker det som ei kule? Eller kan lyden "forvrenges" ved høye volum?

Det er et stort behov for meg med tonekontroller/equalizer i disse dager da forsterkeriet skal få med alt av detaljer og være så "korrekte" i lydbildet. Det nytter ikke å kose seg med gamle innspillinger av den "dårlige" sorten med denne lydfilosofien.

Takknemlig for tilbakemeldinger fra dem som har erfaringer med denne.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skjønner overhodet ikke hva du mener med at man ikke kan spille gammel musikk på nytt moderne utstyr.
    En 5-bånds equalizer er ikke annet enn en vanlig tonekontroll delt opp i fem bånd (frekvenser) så det er ikke mye hokus pokus, selv JVC hadde dette på sine receivere på 1970 tallet faktisk.
    Som med alle tonekontroller, justerer du bassen opp krever dette mye mere effekt av forsterkeren og det koster watt.......jeg har ingen tonekontroller, og hadde jeg hatt det hadde jeg aldrig brukt de heller, og dog, en tonekontroll til stereo der var genial var den Quad og Luxman hadde på 70 tallet, en "tilt" kontroll der kunne gjøre mørke innspillinger litt lysere og omvendt, Yamaha hadde også variabel loudness, denne fungerte knall til stille musikk sent på kvelden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •