Marantz SR7005 - Gikk varm i helgen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz SR7005 - Gikk varm i helgen

Hadde fest i helgen, og har alltid tenkt at denne reciveren skulle takkle det meste, men jeg har tydligvis overvurdert den litt.

Spilte på rundt 5,5db den går opp til 18. Så tenkte at jeg ikke pushet den alt for mye. Spilte i multi channel stereo. Rundt klokken 2 slo den seg av. Da var den så varm at man kunne steke egg på den.

Den spillte bra med masse trykk og det var ingen forvrengninger når den ga seg.

Spørsmålet som nå melder seg er rett og slett om den er for svak til å dra høyttalerne mine, bør jeg eventuelt kjøpe egen effekt til frontene? Noen gode forslag til hva som burde klare å dra de problemfritt? Oppsettet mitt ser dere i signaturen.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Det er jo klart at Marantz 7005'n ikke er den med mest power i klassen. Men bør jo merket at det begynte å vrenge. Skal vel en del del før den går i protect. Hmm.. misstenker at det var promillen som gjorde at du ikke hørte (den mest sannsynlige) forvrengingen. hehe
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, godt poeng americanFord, men promillen var faktisk ikke så høy
    Festen endte med Piano og sang i sekstiden uten at man sjanglet rundt av den grunn.

Når jeg spiller i stereo så kan jeg spille enda høyere, med det blir svært ubehagelig p.g.a lydnivået, uten at det vrenger seg. Så det er nok helt tydelig at det er multichannel stereo som gjorde at det ble for mye å bære, så da blir det enkleste svaret å avlaste frontene.

Lot den stå i fem minutter før jeg switchet over til stereo, da holdt den resten av kvelden.

Så da er jeg over på hva dere anbefaller av ekstra effekt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •