Ny strømkabel til gammel ujordet forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny strømkabel til gammel ujordet forsterker

Hei!

Jeg måtte en liten tur inn i min gamle Sansui AU7900-forsterker for å lodde et par phono-innganger med dårlig kontakt. Tenkte i samme slengen jeg skulle bytte ut den tynne, gamle, grå strømkabelen denne kom med. I den sammenheng har jeg et spørsmål til de som måtte ha greie på slikt;

Er det noe problem å bytte ut den gamle ujordete strømkabelen med en ny som er jordet?

Det er ledig punkt til jord der strømkabelen er loddet fast. Det står bare ubrukt. Det er tydelig at dette er i kontakt med chassis, som resten av innmaten som behøver det er jordet til, deriblant jordingspunkt for platespiller.

Er det noen fare for at det vil oppstå uhell eller ulyder hvis jeg jorder den, eller er den rett og slett bare ikke jordet fordi det ikke var vanlig med jordet strømuttak på 70-tallet (som er ca. da forsterkeren er fra)?

Stor takk til den eller de som hjelper meg her. Gleder meg meget mye til å få skrudd sammen forsterkeren igjen, da den er i flittig bruk enda.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger jo ikke koble jordledningen. Det er ellers en mulighet for at du får jordsløyfe.
    Ser at den problemstillingen dukker opp en gang i blant, f.eks når man kjøper seg en ny sub som jordes.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du bruker kostbare søndagsminutter på å hjelpe en uerfaren hjemmetekniker, men jeg var utålmodig og tok en råsjanse
    Loddet på jord, og alt ser ut til å fungere uno hondredo prosentos.
    Good bye grå hyssing, hello feita apparatkabel.

Jaggu fikk jeg satt i en hjemmesnekret banankontakt-løsning som erstatning for clips-terminalene med støtte for ca. usynlig høyttalerkabel også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •