----?Onkyo TX-NR609 Noe bra?----

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

----?Onkyo TX-NR609 Noe bra?----

:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: Ser på Soundgarden at de selger Onkyo TX-NR609 på tilbud til bare 2995,- Nå har eg Onkyo TX-SR506 syns at den mangler litt krefter. Skal eg Stikke å kjøpe Onkyo TX-NR609 på tilbud???

Er dette noe god receiver? Eller må eg bruke mer penger på noe bedre?

Takker om det kommer noen raske svar tenkte å reise kansje om 1-2 times tid...:-D

Mvh. Sjomse...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har ca like mye krefter. Det er begrenset hva budsjetts-surroundreciver vil kunne gi.

Ville valgt noe med pre-out for fronter og slikt. Da har du mulighet til å kjøpe effektforsterker å koble på. Da vil du kunne få mer ut av høyttalerne. Jeg hadde ikke kjøpt nevnte reciver, eller noen andre uten pre-out. da det er et stort handicap.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer jo kjempebra hvis du ikke trenger pre-out. Jeg er veldig fornøyd med min, og den prisen var jo ikke så ille heller

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Funnet nyyyyyeee...

Liten oppdatering!

Etter å ha snakket med Soundgarden Forus: de sa at dette var en pingle recevier! :-o

Burde heller satse på en Pioneer VSX-921 Surroundreceiver til 3795,- tilbud... har jo resten av pioneer merke som dere ser i signaturen... Så eg trur eg løper å kjøper om ikke noen har noe imot denne og... :razz: Eller er det noe bedre på dette ustabile markedet?!?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    De har ca like mye krefter. Det er begrenset hva budsjetts-surroundreciver vil kunne gi.

Ville valgt noe med pre-out for fronter og slikt. Da har du mulighet til å kjøpe effektforsterker å koble på. Da vil du kunne få mer ut av høyttalerne. Jeg hadde ikke kjøpt nevnte reciver, eller noen andre uten pre-out. da det er et stort handicap.
    Pre-out har eg egentlig ikke bruk for, da dette er en receiver som eg skal ha til eg klarer å bruke 40 000,- på noe en skikkelig receiver og oppgradere høyttalerene til Dali Lektor serien....:razz:

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomse
    Liten oppdatering!

Etter å ha snakket med Soundgarden Forus: de sa at dette var en pingle recevier! :-o

Burde heller satse på en Pioneer VSX-921 Surroundreceiver til 3795,- tilbud... har jo resten av pioneer merke som dere ser i signaturen... Så eg trur eg løper å kjøper om ikke noen har noe imot denne og... :razz: Eller er det noe bedre på dette ustabile markedet?!?

Jeg har prøvd begge og syntes 609 var sterkere effektmessig og mye bedre på alt det andre. Dlna, app, osd, mer hdmi, lettere sette opp osv.
    Tenk over at de kanskje ikke tjener så mye om du kjøper 609...
    Trenger du watt kjøp Yamaha 1067 fra Elkjøp, trenger du fancy funksjoner og litt nyere så kjøp 609.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Jeg har prøvd begge og syntes 609 var sterkere effektmessig og mye bedre på alt det andre. Dlna, app, osd, mer hdmi, lettere sette opp osv.
    Tenk over at de kanskje ikke tjener så mye om du kjøper 609...
    Trenger du watt kjøp Yamaha 1067 fra Elkjøp, trenger du fancy funksjoner og litt nyere så kjøp 609.
    Så klart skal de tjene penger på meg, slik tenker eg alltid når de foreslår dyrer ting som skal være bedre...

Men må si at eg er litt Pioneer frelst... 8)

Men ikke like mye som Mercedes Benz frelst...:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tx-nr609, pinglereceiver? da har man hørt det og.
    en smule komisk å lese at en forhandler omtaler en av sine egne produkter på den måten.. på den andre siden vil de nok bare at du skal gå for noe dyrere.

jeg kommer snart til å bestille meg en tx-nr609 selv, sammen med jamo s606 hcs3. har fått høre fra mange hold at dette er en veldig god match, og veldig mye for pengene.

det er jo opplagt at man får hva man betaler for, i hvertfall i denne sammenhengen.. men selv om en handler ut ifra budsjett i denne prisklassen bør det ikke dermed sagt ha seg slik at det man kun sitter igjen med løskrutt.

det som teller til syvende og sist er hva du trenger og ser etter.

for mitt vedkommende tror jeg tx-nr609 kommer til å være et ypperlig valg.
    mangel på pre-out bryr jeg meg personlig ikke stort om.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av niccen
    tx-nr609, pinglereceiver? da har man hørt det og.
    en smule komisk å lese at en forhandler omtaler en av sine egne produkter på den måten.. på den andre siden vil de nok bare at du skal gå for noe dyrere.

jeg kommer snart til å bestille meg en tx-nr609 selv, sammen med jamo s606 hcs3. har fått høre fra mange hold at dette er en veldig god match, og veldig mye for pengene.

det er jo opplagt at man får hva man betaler for, i hvertfall i denne sammenhengen.. men selv om en handler ut ifra budsjett i denne prisklassen bør det ikke dermed sagt ha seg slik at det man kun sitter igjen med løskrutt.

det som teller til syvende og sist er hva du trenger og ser etter.

for mitt vedkommende tror jeg tx-nr609 kommer til å være et ypperlig valg.
    mangel på pre-out bryr jeg meg personlig ikke stort om.
    Helt enig, og når prisen har vært nede i 2500,- så er det veldig mye for pengene, blitt testet utifra pris langt over dette og kommet godt ut av testene.
    809 vant jo test og i praksis er det ikke stor forskjell på disse til vanlig bruk.
    Jeg har 709 kun pga jeg trenger pre-out ellers merker jeg ikke forskjell fra 609'en jeg hadde.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomse
    Pre-out har eg egentlig ikke bruk for, da dette er en receiver som eg skal ha til eg klarer å bruke 40 000,- på noe en skikkelig receiver og oppgradere høyttalerene til Dali Lektor serien....:razz:
    Det fine med Pre-out er at du slipper å oppgradere selve forforsterker delen, og kan bruke 40.000,- på en ren effektforsterker, og dermed få enda mer for pengene. Da mange av disse mellomklasse forsterkene faktisk har meget god forforsterker. Og receiverer i 40.000,- klassen oppgraderes så sjeldent, at de nesten er utdatert når de kommer i salg

Det er en grunn til at Pioneer osv ikke har forsterkere over 25 lapper

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en 609 selv, men sendte den tilbake ettersom den ikke hadde Pre-out. Men hva er egentlig forskjellen mellom en reciver som har 120x5 i 8ohm, enn en effektforsterker med 120x5 i 8ohm? Etter som jeg har fått med meg så bruker du jo ikke wattene fra reciver og effektforsterker når du kobler høytallerne til effektforsterkern. Nab spørsmål for dere sikkert, men nå er det vel mer inn i bildet enn bare "Watt" sikkert

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les av FTC spesifikasjoner, FTC regulerer hvordan effekt skal være oppgitt på produkter i USA, og de resultatene du får der er svært realistiske, og riktige. Mens i europa(IEC) bruker man gjerne 1khz tone, 1 kanal drevet, og produsenten kan bare legge på et gangetegn.

En 5x120W forsterker yter gjerne bare 2x100W 20-20khz 8ohm.

La oss si begge faktisk yter 5x120W i realistisk sammenheng, forskjeller da kan være THD ved forskjellige effektnivåer, og frekvensrespons, sistnevnte er som oftest helt uinteressant, da omtrent alt av forsterkere yter rundt +-0.5dB.

Så om du har 5x120W med 1% THD versus
    5x120W med 0.002 THD, så velger du sistnevnte.

FTC spesifikasjoner har også oppgitt THD ved gitte måleresultat, og dermed er det relativt enkelt å velge forsterkere. Om du da ikke er den som tror på "klang", og "match", og ikke minst aldri rører EQ.

I såfall er det best å bare høre på hva folket her inne sier er bra. Og håpe på at du selv tror du har gjort ett bra kjøp.

NR609 yter følgende:

100 watts minimum continuous power
    per channel, 8 ohm loads, 2 channels
    driven from 20 Hz to 20 kHz, with a
    maximum total harmonic distortion of
    0.08% (FTC)

aka. 100W i stereo, med 0.08% THD. Ganske enkelt og greit.

Ang. kjøp, mener jeg ja, er bra bang for the buck.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •