AVR-2105 røyk for 4. gang - Kjøp ny sa HiFi-Klubben - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Står det på kvitteringen att du har bett om reklamation den tredje gången så har du ju ditt på det torra menar jag. Det är HK som har gjort fel/ljugit när de benäktade dig återköp den gången. Fråga de varför de benäktade dig reklamation den gången så är jag intresserad av svaret du får.
    Har de ingen bra grund så ligger de väldigt tunnt till i denna sak, även om den originala 5-åriga reklamation är ur tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Står det på kvitteringen att du har bett om reklamation den tredje gången så har du ju ditt på det torra menar jag. Det är HK som har gjort fel/ljugit när de benäktade dig återköp den gången. Fråga de varför de benäktade dig reklamation den gången så är jag intresserad av svaret du får.
    Har de ingen bra grund så ligger de väldigt tunnt till i denna sak, även om den originala 5-åriga reklamation är ur tiden.
    Hei, jeg har fått snakket med Hi-Fi Klubben i Oslo-Grensen(som var villig til å ringe opp den lokale HFK butikken for meg). De fortalte meg da at den lokale HFK butikken ikke ville ta stilling til denne saken, da ingen av de nåværende eigerne kjente til saken, og at de heller ikke er en franchise-butikk lengre. Og at de heller ikke vet hva som ble sagt og gjort for 4 år siden(da jeg var inne med den sist).

Ellers fikk jeg vite(av han fra Oslo selvfølgelig) at jeg ifølge lovverket ikke har rettigheter til å få heve dette kjøpet i og med at det har gått over reklamasjonstiden fra da jeg kjøpte forsterkeren. En selger er heller ikke pliktig til å opplyse om rettighetene man har inn mot heving av kjøp og reklamasjon. Han opplyste også om at reklamasjon ikke nødvendigvis er det samme som å heve kjøpet.

I kvitteringene fra HiFi-Klubben står det at kunde har bedt om reklamasjon på varen, så jeg får sjekke i mine gamle gamle harddisker om det er mulig å finne frem de e-postene jeg har sendt til de, for å se om det faktisk ble spesifisert i ønske om å heve kjøpet(noe jeg synes å huske jeg gjorde).

Det som ble sagt til sist, var at de i Oslo beklaget på vegne av den lokale HFK-butikken og måten de hadde håndtert saka på, og at de mente at slike opplysninger inn mot reklamasjon og heving av kjøp selvfølgelig var noe de burde fortalt meg fra starten av.

I tillegg så var HFK i Oslo-Grensen villig til å gi meg en kompensasjon på en ny forsterker til halv pris på grunn av at jeg har følt meg urettferdig behandlet og at recieveren ikke har fungert optimalt(og at den faktisk fungerte i 4 nye år etter siste reklamasjon/reperasjon før den dødde på ny).

(HFK Ålesund oppgav 2007 som sist reperasjon, mens det i kvitteringene står: Innlevert 2008, Utlevert: 2009)

Dersom jeg igjen følte at dette ikke var en fair deal, så anbefalte han meg da å ta dette videre med den lokale HFK butikken hvor jeg kjøpte min reciever.

Til sist vil jeg også gjerne få skryte litt av HFK-Grensen i Oslo for å være veldig imøtekommende og profesjonelle i håndteringen av denne saka, og for å være ærlig fra første stund. I tillegg er de villige til å kompensere på vegne av min lokale HFK butikk(HiFi-Klubben Ålesund).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt samme tilfelle hos Hifiklubben. De tar ingen ansvar og du taper uansett. Alltid arrogante og tar ikke ansvar for det de selger.
    Aldri bruk dem, det er bedre aa handle andre steder.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •