Yamaha RX-A2010 - Lite, men irriterende problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-A2010 - Lite, men irriterende problem

Har hatt denne reciever'n en stund nå og er meget fornøyd!
    men..
    Det kommer et lite smell i høyttalerne hver gang jeg "muter" lyden, bytter input, velger noe i menyen, ja, uansett etc.... Forbasket irriterende.
    Kanskje det bare er en bagatell som er easy-fix? Er i hvert fall litt irriterende, og derfor spør jeg her om råd:wink: Anyone?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det høres ut som en feil spør du meg, jeg hadde klagd på det.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hmm, det høres ut som en feil spør du meg, jeg hadde klagd på det.
    Takk for svar. Ja, betaler ikke fem flate ører for noe som ikke tilfredsstiller på en bra måte. Tatt kontakt med lsound og venter på svar. De ordner nok opp i kjent lsound-style!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har fått anbefalt denne forsterkeren . Driver å sette opp hus , og skal ha soneinndeling . Stue som hovedsone , og kjøkken og bad som sone 2 og 3 . Ønsker å linke den opp mot en NAS . Hvordan har du satt den opp , og gjerne generelle erfaringer utenom disse du nevner her . Gjerne forslag til andre løsninger . Har luktet litt på Sonos sitt system

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimronny
    Hei

Har fått anbefalt denne forsterkeren . Driver å sette opp hus , og skal ha soneinndeling . Stue som hovedsone , og kjøkken og bad som sone 2 og 3 . Ønsker å linke den opp mot en NAS . Hvordan har du satt den opp , og gjerne generelle erfaringer utenom disse du nevner her . Gjerne forslag til andre løsninger . Har luktet litt på Sonos sitt system
    Hei kimronny! Må bare innrømme at jeg ikke har satt meg så grundig inn i disse funksjonene annet en pure stereo og hjemmekino-lyd! Men testet soner på en Yamaha RX V2067 for noen måneder tilbake og det fungerte veldig bra. Lett å sett opp og konfigurere. Skal ikke være dårligere på denne modellen for å si det slik. Ellers jeg er veldig fornøyd. Meget pen klang, veldig oversiktlige og fleksible menyer, samt funksjoner - kanskje best i klassen på nevnte. Sett bort i fra den "ulyden" jeg har, anbefales denne på det sterkeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok . Har du fått testet den opp mot en løsning med mediasenter , og hele pakken ? Skal visstnok kunne sette denne opp slik at du kan styre dette via en smarttelefon . Lurer på hvordan responstiden blif for dette , kjøres vell via flere ledd ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3010

Jeg har akkurat fått en 3010 i hus. Jeg opplever også en knepp i lyden når jeg bytter kilde. Men den kommer også når jeg bytter kanal på altiboxen. Veldig irriterende. Det virker som om det er en svakhet i den digitale delen. Bruker du effektforsterker? Det gjør jeg, vet ikke om det betyr noe.

Jeg har også store planer for sone 2 og 3, nettverkstyring og streaming. Men dette får jeg nok ikke satt opp før over nyttår.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •