Pioneer VSX 921 K - Bi Amp i stereo oppsett ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX 921 K - Bi Amp i stereo oppsett ?

Etter at jeg har hatt nærmest 10 års avholdenhet på audiofronten fikk kona det for seg at JVC boomblasteren ikke var god lenger... Så da slo jeg til på et par pent brukte Swans Diva 6.2F som jeg koblet opp mot en tilårskommen NAD 3020...
    O milde ljos ... Jeg blir fortsatt blank i øya, 1 uke senere. Yellow hørtes fantastisk ut, og for en fyldig bass :-D ...innser at jeg har gått glipp av noe de siste 10 åra..:-?

Selv om Nad’en gjør en mer enn hederlig jobb, så har jeg bestill en Pioneer VSX 921K fra Lefdal til den latterlige prisen av 2495,- inkludert airplay, DNLA og internet radio. Har ikke mottatt denne ennå, men det gikk litt fort i svingene og jeg lurer på hva jeg kan forvente.. Vil vel få noe mer trøkk, men hvordan vil lydkvaliteten være i forhold til NAD’en ?

Mitt andre spørsmål er hvorvidt det er mulig å kjøre Bi Amp i kombinasjon med kun front høytalere ..? Ser at bi Amp er omtalt i 5.1 set-up men jeg kommer ikke til å bruke denne til noe annet en ren stereo med mine 2 Swans Diva.

Antar det ikke vil bli den store effekt gevinsten, dvs lydtrøkk totalt , men noen mener vel at Diskanten får mer fritt spillerom og effekt

Kommentarer mottas med takk, også om noen mener jeg har bommet fullstendig . 30 returrett hos Lefdal er en fin ting 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jjwr
    Etter at jeg har hatt nærmest 10 års avholdenhet på audiofronten fikk kona det for seg at JVC boomblasteren ikke var god lenger... Så da slo jeg til på et par pent brukte Swans Diva 6.2F som jeg koblet opp mot en tilårskommen NAD 3020...
    O milde ljos ... Jeg blir fortsatt blank i øya, 1 uke senere. Yellow hørtes fantastisk ut, og for en fyldig bass :-D ...innser at jeg har gått glipp av noe de siste 10 åra..:-?

Selv om Nad’en gjør en mer enn hederlig jobb, så har jeg bestill en Pioneer VSX 921K fra Lefdal til den latterlige prisen av 2495,- inkludert airplay, DNLA og internet radio. Har ikke mottatt denne ennå, men det gikk litt fort i svingene og jeg lurer på hva jeg kan forvente.. Vil vel få noe mer trøkk, men hvordan vil lydkvaliteten være i forhold til NAD’en ?

Mitt andre spørsmål er hvorvidt det er mulig å kjøre Bi Amp i kombinasjon med kun front høytalere ..? Ser at bi Amp er omtalt i 5.1 set-up men jeg kommer ikke til å bruke denne til noe annet en ren stereo med mine 2 Swans Diva.

Antar det ikke vil bli den store effekt gevinsten, dvs lydtrøkk totalt , men noen mener vel at Diskanten får mer fritt spillerom og effekt

Kommentarer mottas med takk, også om noen mener jeg har bommet fullstendig . 30 returrett hos Lefdal er en fin ting 8)
    Velkommen tilbake får jeg vel si

Det er ingen problem å bi-ampe et stereo-oppsett.

Er usikker på om det er merket på denne forsterkeren hvilke utganger du skal bruke til biamp, men hvis du kan skal bruke stereo, så kobler du bunnen av høyttalerne til front og diskanten til surround-kanalene.

Sjekk med bruksanvisningen først

Bi-amp hos meg utgjorde _stor_ forskjell !

lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Fant du ut av dette med bi amp i stereo?

Jeg antar at receiveren er smart nok til å skru på begge kanalene når bi amp er valgt i oppsett, men det hadde ikke gjort noe med en eksplisitt bekreftelse.

Selv hadde jeg ønsket at det var mulig å enable sub sammen med speaker B. Sånn som det er nå er det 5.1 i A og 2.0 i B.

Hadde vært ok å kunne ha et stuevennlig 5.1 oppsett til daglig men å kunne bære frem noen festhøyttalere ved anledning (og koble på ferdig kablede terminaler ved dansegulvet). Sub er alltid best på fest! :-)

/r

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •