Denon AVR-3311 / 3312

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-3311 / 3312

Har en Denon AVR-3311 som jeg leverte inn til HiFi-klubben for reparasjon (på garanti). Problemet med den har vært at den av og til slutter å reagere på input-signaler, både fra fjernkontroll og ved å trykke direkte på forsterkeren. Nytter ikke å skifte kilde eller endre volum. Heller ikke å slå den av. Må fysisk nappe ut strømkabelen for å få den i gang igjen. Dessuten har nettverksfunksjonen sluttet å fungere.

Leverte den inn 3. oktober, og etter 3 uker får jeg beskjed om at lokalt firma ikke klarer å reparere den og at den sendes til Danmark for videre undersøkelser. Hvis jeg får den tilbake i tipp topp stand så er vel det greit nok, kan vel ikke kreve erstatning for at reparasjon tar lang tid? Spurte forøvrig om de hadde en receiver til utlån, men de hadde ikke noen med hdmi-kontakter (og da var det forsåvidt uinteressant i og med at jeg selv har en gammel Denon AVR-3802 som jeg kan bruke).

Hvis nå de ikke klarer å finne feilen og reparere den så har jeg krav på identisk vare i retur. Men nå er det jo 3312 som har tatt over, og jeg lurer på om den er like bra som 3311? Årets modell har AirPlay innbygd, noe som en må betale tillegg for på fjorårets. Dessuten er den et par kilo lettere og koster 2-3000 mindre. Hva tror dere?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3312 har vel prismessig, og forsovidt designmessig, tatt over for 2311. Men det er dessverre ikke noen fullgod erstatter for 3311 per dags dato.

På en annen side er 3312 en veldig god forsterker, med flere og bedre funksjoner enn 3311, men muligens litt mindre kraft.

Geir Arne

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært i kontakt med Hifi-klubben og fått høre at reparasjonen kan ta et par uker til...

Men nå fikk jeg i alle fall tilbud om å låne en AVR-1912 i mellomtiden. Får i alle fall koblet til TV-en i det minste.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppgraderte nettopp til en 3312, riktignok fra en 3805 - men var mye bedre og fyldigere lyd på 3312. Både analogt, og særlig digitalt!

Absolutt en god oppgradering!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Jeg oppgraderte nettopp til en 3312, riktignok fra en 3805 - men var mye bedre og fyldigere lyd på 3312. Både analogt, og særlig digitalt!

Absolutt en god oppgradering!
    Interessant det du skriver der. Rakk ikke å høre 3311 på de høyttalerene jeg har nå, så har ikke det beste sammeligningsgrunnlaget. Men har hørt litt på 1912 i helga (nødlån), og jeg synes ikke lyden med den er så bra som 3802. Dette har nok kanskje å gjøre med kreftene som er tilgjengelig?

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan tenkes at det har med kreftene å gjøre ja. 3805 har vel på papiret mer krefter enn 3312 men.. er nok litt annen innmat. Den oppleves i mine ører som bedre generelt i alle kanaler. Nå skal det sies at jeg bruker monoblokker til frontene.

Uansett om jeg kjører analog eller coax oppleves det hvertfall bedre.

Største forskjellen er fra blu-ray der jeg tidligere kjørte lyd ut via coax,v mens det nå går over hdmi. Merkbart mer fres i filmlyden!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var forholdet mellom 3802 og 1912 jeg syntes gammern låt best. Uansett er 3802 historie for min del nå, forsvant ut døra etter å ha blitt solgt på FINN. Så fram til jeg får 3311 tilbake er det 1912 som gjelder. Ikke så mange innstillingsmuligheter på denne har jeg funnet ut. Sliter litt med å få bilde fra htpc-en, bruker hdmi koblet til sat/cable på forsterkeren. Det er det jeg har brukt på 3311. Hvis jeg starter pc-en får jeg oppstartsbilde fra bios, men når påloggingsdialogen skal komme har bildet forsvunnet. Har så langt ikke lyktes i å få signal fra pc-en når den allerede er slått på. Er det noen som har tips til hvilke innstillinger det skal være?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg endelig telefon om at receiveren er ferdig reparert og kan hentes! Begynte å tvile på om jeg i det hele tatt fikk den tilbake, men det ser altså ut til å ordne seg. Nettverkskortet er skiftet og programvaren oppdatert. Synes selv det tok lang tid å få den fikset (levert inn 3. oktober på garanti).

Er det rimelig å forlange kompensasjon for at det tok lang tid? Har forøvrig fått lånt en AVR-1912 de siste 2 ukene, noe som delvis har dekket behovet.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Goosewater
    Da fikk jeg endelig telefon om at receiveren er ferdig reparert og kan hentes! Begynte å tvile på om jeg i det hele tatt fikk den tilbake, men det ser altså ut til å ordne seg. Nettverkskortet er skiftet og programvaren oppdatert. Synes selv det tok lang tid å få den fikset (levert inn 3. oktober på garanti).

Er det rimelig å forlange kompensasjon for at det tok lang tid? Har forøvrig fått lånt en AVR-1912 de siste 2 ukene, noe som delvis har dekket behovet.
    Hvorfor skulle du få kompensasjon? Du har fått leieprodukt i mellomtiden.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hvorfor skulle du få kompensasjon? Du har fått leieprodukt i mellomtiden.
    Det gikk 6 uker før jeg fikk lånt en annen receiver, med den fikk jeg styrt lyd fra TV-en til anlegget. Fikk imidlertid ikke til bilde og lyd fra htpc-en med den (av en eller annen grunn). To måneder uten å se en film er lenge!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •