Oppgradering av reciever?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott Trond. Del gjerne synspunktene dine når du får prøvd den.
    Og evnt hvilke settings du liker til musikk,film osv.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Flott Trond. Del gjerne synspunktene dine når du får prøvd den.
    Og evnt hvilke settings du liker til musikk,film osv.
    Har ikke brukt den så mye ennå, men førsteinntrykket er at jeg er litt misfornøyd med funksjonalitet og menyer.

Lydkvaliteten er suveren, så den har jeg ikke noe å si på. Har ikke lekt så mye med de forskjellige innstillingene ennå heller, men jeg pleier å foretrekke så lite innblanding av DSP som mulig.

Anyway - antall innganger irriterer meg litt. På baksiden har den 7 HDMI innganger, 4 komponent og 4 kompositt/S-video innganger. Men du kan ikke bruke alle samtidig. Du kan kun bruke 7 videokilder, og du setter opp i menyene hvilken input hver kilde bruker. Når jeg ser på lillebror RX-V767, som har 5 HDMI, 2 komponent og 4 kompositt, så har fjernkontrollen direkteknapper for alle 11 kildene. Jeg antar derfor at det er mulig å styre opp til 11 kilder fra den modellen.

Jeg har allerede 5 HDMI-kilder i dag, og en analog, samt at jeg har en PS3 som ikke er koblet til. Jeg har også planer om å kjøpe meg Wii. Da er plutselig plassene brukt opp, selv om det ikke hadde vært noe problem å bruke komponent på flere av kildene.

En annen ting som jeg synes er kjipt, er at det ikke vises kodek i displayet. Strengt tatt bare en filleting, men når man har mange forskjellige avspillere, så synes jeg det er veldig kjekt å få en bekreftelse på at de sender fra seg det jeg forventer. Man kan få opp hvilken kodek forsterkeren mottar, men det er ingen direkteknapp på fjernkontrollen for dette. Man må inn i menyen, velge "information" og så "audio information". Hvis man har aktivert pure direct (og det pleier jeg å gjøre), så må dette skrus av for å komme inn i menyene.

Vel. Som sagt godt at det er 60 dager bytterett nå. Etter noen uker regner jeg med å vite mer om akkurat hvor stort problem disse og andre småting jeg har reagert på, faktisk vil være.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •