Bruktmarked-tips ønskes!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruktmarked-tips ønskes!

Hei alle hifi-geekos

Jeg har vært skap-audiofil i lang tid og tenker det er på tide å ta steget ut og drasse hjem ei skikkelig forsterker. Er på jakt etter en for 2.0 stueoppsett til 4-6k omtrentlig (vil ikke gi dama bakoversveis med det første så må holde meg innen rimelighetens grenser. Enn så lenge... :twisted
    Vil helst ha en sak som kan dra det meste av høyttalere jeg evt skaffer meg i fremtiden. Skal tråle bruktmarkedet nå fremover og det hadde vært nyttig å ha noen merker/modeller i bakhue. Alle anbefalinger noteres!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier ikke hvilke høyttalere du har idag, ei heller hva du skal fore forsterkeren med av signalkilde. Det gir litt begrenset informasjon til de som skal gi råd. Noe mer å gå på er alltid en fordel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allright Tenker å kjøre lyden digitalt ut fra Mac (Apple Losless), som tar en tur innom mitt eksterne USB 2.0 lydkort/DAC og deretter inn i forsterker. Høyttalerne jeg har nå er noen svære greier fra tidlig 70 tall som jeg arvet etter min far. Disse var snasne høyttalere back in the day og har mer enn nok trøkk for meg for øyeblikket. Flytter inn i leilighet om 6 mnd og tenker da å kjøpe nye, medium store gulvhøyttalere. Planen er å først og fremst få forsterkeren i hus, så kan jeg bestemme meg for høyttalere senere. Hadde vært ålreit med en forsterker som samarbeider bra med gulvhøyttalere i 15-20k klassen (mtp senere oppgraderinger). Håper det klaret opp litt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo også nevne at jeg er hypp på et oppsett som ikke farger lyden for mye i og med at jeg driver med musikkproduksjon og tenker å bruke dette anlegget til referanse- og mix-checks i ny og ne. Men hovedsakelig skal det være til musikk-nyting og fritidsbruk :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøytralt altså. Pris ca. 4-6K brukt: Da ville jeg sett nærmere på Rotel og Hegel på ulike bruktbørser.

Tips: Sjekk ut tråden "Gode bruktkjøp" her på forumet, og gjør deg kjent med de stedene det refereres til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •