Streaming på Denon AVR-1912

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Streaming på Denon AVR-1912

Hei

Har nettopp kjøpt meg en AVR-1912. Siden jeg ikke har en iphone men bruker Android fungerer Airplay dårlig hos meg. Har derfor funnet ut at Jamcast var et bra alternativ siden receiveren har dlna. Innstalerte serveren både på den stasjonærepcen og laptoppen. Etterhvert fikk jeg opp begge. Men nå finner den bare den som er på den stasjonære. Hvordan fikser jeg dette? Eller finnest det en annen løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Kjører du over partymode?

Sitat Opprinnelig postet av manbitecat
    Hei

Har nettopp kjøpt meg en AVR-1912. Siden jeg ikke har en iphone men bruker Android fungerer Airplay dårlig hos meg. Har derfor funnet ut at Jamcast var et bra alternativ siden receiveren har dlna. Innstalerte serveren både på den stasjonærepcen og laptoppen. Etterhvert fikk jeg opp begge. Men nå finner den bare den som er på den stasjonære. Hvordan fikser jeg dette? Eller finnest det en annen løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Party Mode er ikke skrudd på. Er helt blank på dette. Men greia er at jeg fikk det til å fungere første gangen og har ikke gjort om på noen innstillinger i etterkant så vidt jeg vet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoved regelen er at enheten må være koblet til det lokale data nettverket. Da skal det fungere greit. Kan være at laptopen hadde en dårlig dag på LAN hos deg :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rare er at laptoppen får opp receiveren i Jamcast i tillegg til den stasjonære og den stasjonære får opp det samme. Receiveren får bare inn den stasjonære pcen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at løsningen er at du må la laptopen godkjenne deling over nettverket.
    Så den står kansje i modus for å ikke dele filer og skrivere i nettverket?

Prøv å sjekke dette punktet. Dette skjedde nemlig hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laptoppen stod på deling så det var ikke der feilen lå. Kan virke som at jeg må starte Jamcast på laptoppen. Skru av receiveren en liten stund og så skru den på igjen. Vet ikke om den stasjonære må stå på for at det skal fungere men jeg er nå i hvertfall litt nærmere en løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan iallfall virke som om at ikke forsterkeren klarer å oppdatere seg fortløpende om hvilke enheter som er på det lokale nettverket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan virke som at man må nappe ut strømmen på receiveren og vente litt. Gjorde det nå og da fungerte det. Ikke spesielt gunstig løsning men akkurat nå var det i allefall det som fungerte og jeg regner da med at feilen ligger i forsterkeren. Ser at det er andre som sliter med det samme problemet i forbindelse med Airplay.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å koble den til internett og lastet ned ny software?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den oppdaterete seg en dag eller to etter at jeg koblet den til nett. Sjekket også selv nå om det var noen oppdateringer men det er visstnok siste Firmware innstalert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå gitt receiveren fast IP uten at det hjalp så veldig mye. Det er hakket mere stabilt men langt i fra godt nok og jeg skjønner ikke helt lenger om feilen ligger i receiveren eller på f.eks laptoppen den skal ha trådløs kontakt med. Klarer heller ikke finne ut om det er laptop eller receiver som må startes på nytt når det ikke oppnås kontakt. Det virker i grunn ganske vilkårlig hvilken av løsningene som fungerer fra gang til gang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •