Komplett anlegg - 30 000 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komplett anlegg - 30 000 kr

Skal investere i anlegg, som skal bestå av stereoforsterker, cd spiller og høytallere. Skal fungere greit i stue på 30 kvm. Har en forkjærlighet for B&W og har sett både på CM1 og CM8. Anlegget må fungere for de fleste sjangre, men hører hovedsakelig på klassisk, jazz og elektronika. God lydkvalitet er viktigere enn mest mulig volum og trøkk. Noen som har anbefalinger eller egne erfaringer å bidra med?

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som B&W er perfekt for dine preferanser :-)
    CM8 er fantastiske høyttalere.
    Til forsterker ville jeg ha gått for Naim eller Cambridge, begge er en ekstremt god match mot B&W

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen konkrete Cambridge anbefalinger? 840?
    Folka på Hifi klubben snakket veldig negativt om CM8 og ville heller selge meg Dali Ikon6 mk2 koblet opp mot Denon. Det forundrer meg litt, men har kanskje en sammenheng med hva butikken tjener penger på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dette kunne være noe:

Hegel H70 og B&W CM1 - FINN Torget

Newcomer Hobben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Learka
    Folka på Hifi klubben snakket veldig negativt om CM8 og ville heller selge meg Dali Ikon6 mk2 koblet opp mot Denon. Det forundrer meg litt, men har kanskje en sammenheng med hva butikken tjener penger på.
    Cambidege 840 er en svært god forsterker koblet opp mot CM8. :-)
    At de anbefaler Ikon 6 synes jeg er rart. Etter hva jeg skjønner så er du på jakt etter "korrekt" lyd. Altså lyd som er mest mulig analytisk til innspillingen.
    Ikon-serien er ekstremt god, men etter min mening til ett annet bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lglinstad
    Kanskje dette kunne være noe:

Hegel H70 og B&W CM1 - FINN Torget
    Har vært i kontakt med selger, men det vil vel være en nedtur sammenlignet med CM8 og Cambridge 840?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med selger, men det vil vel være en nedtur sammenlignet med CM8 og Cambridge 840?
    Jeg tror ikke H70 vil være noen nedtur i forhold til Cambrigde 840 for min del.

Til 30 000.- er mitt forslag:
    B&W CM8
    Hegel H100 SE: Hegel H100 SE Integrert forsterker - Sort

Da har du 2000 igjen til kilde. Cd-spillere er det jo nesten ingen som gidder å ha lenger, så der er det mulig å gjøre noen varp på bruktbørsen. Har du ikke vurdert å satse på en DAC, slik at du heller kan få god lyd ut av digitale filer?

Når det gjelder forsterker til CM8, så er det nok mange merker som bør være aktuelle: Arcam, Naim, Cambrigde, Primare, Hegel m.fl.

Lykke til!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Kan virkelig anbefalle Cambridge 840-serie til B&W CM8.
    Kjøpte selv Cambridge settet for en stund tilbake siden, 840A v.2 forsterker og 840C cd-spiller som også kan brukes som DAC, verdt hver eneste krone etter min mening. At HFK nærmest "Pusher" Dali er ikke noe nytt.
    Dali er vell nærmest HFK sitt eget merke/høyttaler?, HFK eier Dali hvis jeg husker rett. Avansen til HFK er nok mye større ved å selge Dali enn B&W høyttalere. Dali er gode høyttalere det, sier ikke de er dårlig.
    Det beste du kan gjøre er å bestille deg en demo, så får du hørt selv og velger det du liker best. Ellers er jeg også enig i at Hegel H100 er forsterker som gjør seg meget godt sammen med B&W CM-serie. Ved å gå for Cambridge settet får du både cd-spiller OG DAC i en og samme boksen av meget høy kvalitet til spott pris. Ser egentlig ingen grunn til å gå for Hegel H100 og en av DAC'ene deres når prisen da blir det samme som Cambridge settet, og du blir uten en meget god cd-spiller. Har ingen tro på at Hegel DAC HD1 eller HD10 er noe "bedre" enn DAC'en som står i Cambridge 840C cd-spilleren.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo litt underlig at de snakket negativt om CM8, for det er en flott høyttaler som jeg personlig hadde valgt fremfor Ikon 6 når som helst.

Ikon-serien har en ganske "frempå" diskant, noe som gjerne får dem til å høres mer detaljert ut enn B&W i demo. Men i et hjem som ikke er like godt dempet som demorommet, tror jeg mange vil bli mer fornøyd med CM8. Det er en personlig mening. Det beste er nok å gjøre som blir sagt her: Lytt selv.

En annen høyttaler som jeg syns du burde hørt er denne: KEF XQ40 GulvstÃ¥ende høyttaler - Sort høyglans
    Et knalltilbud på en super høyttaler! Sammen med f.eks denne: Primare I22 DAC integrert forsterker - Sort har du et kjempeoppsett. Med innebygd DAC i forsterkeren, kan du også klare deg med en billig kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en hegel h200 ute på torget nå. Kan jo kanskje være mulig å få kjøpt den til en god pris, istedet for å kjøpe en h100 ny.

Cm8 på hifisentralen til 11000,- får sikkert prutet de ned litt.

+ prøve å finne en hegel cd spiller brukt for rundt 5.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt både Ikon 6 og CM8, og foretrakk CM8 om en ikke med klar margin. Men tror CM8 har mer potensial hjemme, enn i oppsettet og lytterommet hos HIfi klubben.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt både Ikon 6 og CM8, og foretrakk CM8 om en ikke med klar margin. Men tror CM8 har mer potensial hjemme, enn i oppsettet og lytterommet hos HIfi klubben.
    Hei

Hvis du foretrakk CM8 er jo valget greit. Husker du hva høyttalerne var koblet opp med av forsterker og cd-spiller/DAC?

Ihvertfall kan jeg anbefalle Cambridge 840-serie på det sterkeste, veldig god kombinasjon sammen med B&W CM-serie.

Alternativ 1
    B&W CM8 14000,-
    CA 840A 8500,-
    CA 840C 8500,- (cd-spiller/dac)
    TOTALT 31000,-

Alternativ 2
    B&W CM8 14000,-
    Hegel H100 14000,-
    Hegel HD10 5000,-
    TOTALT 33000,-

Alternativ 3
    B&W CM8 14000,-
    Hegel H100 14000,-
    Hegel HD2 2000,-
    TOTALT 30000,-

Alternativ 4
    Bruktmarkedet :-D

Lykke til med valget !

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal investere i anlegg, som skal bestå av stereoforsterker, cd spiller og høytallere. Skal fungere greit i stue på 30 kvm. Har en forkjærlighet for B&W og har sett både på CM1 og CM8. Anlegget må fungere for de fleste sjangre, men hører hovedsakelig på klassisk, jazz og elektronika. God lydkvalitet er viktigere enn mest mulig volum og trøkk. Noen som har anbefalinger eller egne erfaringer å bidra med?
    eg er ikkje så aktiv på dette forumet, men eg har gått igjennom ein rekke merke og eg har eit Dynavoice og XTZ 7.3 anlegg, merke for deg høres definitift ut som XTZ og/eller B&W

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips! Anlegget hos hifiklubben var koblet opp mot Denon utstyr i prisklassen rundt 8000 kr for forsterker og cd spiller. (per enhet ). Mye tyder på at det blir kombinasjonen Cambridge og CM8. Klarer jeg å få tak i noe av dette brukt, så blir det kanskje rom for noen gode hodetelefoner innenfor budsjettet også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis budsjett er 30 ville jeg ikke brukt 14 på forsterker og 14 på høyttaler og 2 på kilde. kilden betyr mye mer enn folk tror så legg endel penger i den også.

selv har jeg gått gjennom hele løypa, bytta først ut høyttalere og fikk betydelig bedre lyd. Bytta deretter forsterker å fikk enda bedre lyd. Så fant jeg en Vincent cd-s6 dc spiller på brukten til en grei pris å ville se om en ny cd-spiller kunne gi enda litt forbedring i lydbildet..........å for en åpenbaring jeg fikk, hvis vi sier høyttalerne ga 70% bedre lyd (fra daværende lyd) å forsterker ga 40% bedre lyd så vil jeg påstå at ny cd-spiller ga 160% bedre lyd.

detaljene kom fram som jeg aldri har hørt de før, metalplatene som før var slitsom å høre på ble nå skikkelig morsomt å guffe på (pantera slipknot osv) og nå kan man høre nøyaktig hvilket instrument som ligger hvor osv osv

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Ser for meg 14k på høytallere, 8k på forsterker og 8k på kilde.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Hvis budsjett er 30 ville jeg ikke brukt 14 på forsterker og 14 på høyttaler og 2 på kilde. kilden betyr mye mer enn folk tror så legg endel penger i den også.

selv har jeg gått gjennom hele løypa, bytta først ut høyttalere og fikk betydelig bedre lyd. Bytta deretter forsterker å fikk enda bedre lyd. Så fant jeg en Vincent cd-s6 dc spiller på brukten til en grei pris å ville se om en ny cd-spiller kunne gi enda litt forbedring i lydbildet..........å for en åpenbaring jeg fikk, hvis vi sier høyttalerne ga 70% bedre lyd (fra daværende lyd) å forsterker ga 40% bedre lyd så vil jeg påstå at ny cd-spiller ga 160% bedre lyd.

detaljene kom fram som jeg aldri har hørt de før, metalplatene som før var slitsom å høre på ble nå skikkelig morsomt å guffe på (pantera slipknot osv) og nå kan man høre nøyaktig hvilket instrument som ligger hvor osv osv
    Jeg er enig med deg i at kilden ikke bør nedprioriteres, men du bør være klar over at cd-spillere som kostet 8000 for et par år siden gjerne går til 1/4 av prisen på brukten fordi cd er et format som er på vei ut...

Skulle jeg hatt en løsning til 30000 med cd-spiller og CM8, hadde jeg lagt 14000 i forsterker og kjøpt for eksempel denne:
    Marantz SA-7001 CD-spiller - FINN Torget
    Her har du en cd-spiller som er minst like god de som er foreslått!

Jeg er likevel enig i at Cambrigde sin cd-spiller er et godt alternativ på grunn av den fleksibiliteten som den har med digitale innganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda cd er kanskje på vei ut men jeg har mange gode cd-plater i hylla med veldig bra lyd å jeg tror ikke butikkene slutter å selge cd-er i butikken de nærmeste 5 årene uansett...........så for min del må gjerne folk selge unna dyre cd-spillere til spottpris hvis de tror de får bedre lyd med annen kilde eller ikke gidder å gå å bytte cd en gang i timen

Ser nå at d faktisk ligger en samme cd-spiller på brukten som den jeg har, og denne kan jeg anbefale på d sterkeste.......uten at jeg har hørt så mange andre cd-spillere til 15 lapper eller mer (som denne koster ny) så gir denne ett fantastisk løft i lyden.

Vincent compact disc player cd-S6MK - FINN Torget

du får sikkert pruta den ned en tusenlapp også så da har du mer å bruke på forsterker å høyttalere

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Jeg er likevel enig i at Cambrigde sin cd-spiller er et godt alternativ på grunn av den fleksibiliteten som den har med digitale innganger.
    Hei

Hvis jeg husker rett, kostet vel både forsterkeren og cd-spilleren til Cambridge 12-13000,- per stk når dem kom og var helt nye. Det at disse har vært nedsatt til 8500,- de siste par årene gjør dette kjøpet enda bedre etter min mening.
    En annen positiv ting er jo at Cambridge ikke spyr ut produkter hvert år, så annenhånds verdien skulle holde seg ganske godt. Dog forventes det både ny forsterker, cd-spiller og Dac derfra rundt juletider/nyåret med betegnelsen 851A/C og Plus. Kan godt tenkes at prisen da også økes fra 8500,-.
    Har de siste årene nøyd meg med å kjøre digitalt fra SONOS ZP90 rett i receiver og latt Dac i receiver ta seg av jobben. Når jeg brukte 840C som cd-spiller og Dac for SONOS fikk den fram smilet hos meg ihverfall, en fantastisk spiller som fikk fram detaljer i lydbildet jeg tidligere hadde gått glipp av. Klart det finnes både bedre cd-spillere og dac'er på markedet enn denne, men da tror jeg man må opp i pris hvis man ikke ser på bruktmarkedet. Man kan forøvrig også bruke lillebroren 740C som Dac, denne er jo også noe billigere.

Newcomer K3nn3th90 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it

+1

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •