Komplett anlegg - 30 000 kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er høytallere CM8 kjøpt brukt, så da er vi litt på vei. Leser litt varierte omtaler av Cambridge når jeg søker rundt på nettet. Hvordan vil Hegel H70 hevde seg mot 840 v2?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ta Xindak XA6950(09) med i vurderingen din. En fantastisk forsterker til prisen: Xindak XA6950(09) - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter
    Det sier jeg ikke bare fordi jeg skal selge min.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Du bør ta Xindak XA6950(09) med i vurderingen din. En fantastisk forsterker til prisen: Xindak XA6950(09) - Audiofoni - Høykvalitets HiFi produkter
    Det sier jeg ikke bare fordi jeg skal selge min.
    Denne forsterkeren har jeg faktisk sett avbefalt til CM-serien flere steder, så det er nok helt sikkert en god kombo! En forsterker som har fått veldig mye skryt! Det eneste jeg ikke liker med den (i alle fall den Xindak-forsterkeren som jeg har sett) er fjernkontrollen. Vær også klar over at en USB-dac ikke erstatter en DAC helt og fullt. Fint for å koble til PC, men til cd-spillere, dvd-spillere, tv-mottakere, mediaspillere, Sonos, Squeezebox osv. må DACen ha coaxial eller optisk inngang for å duge.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Learka
    Nå er høytallere CM8 kjøpt brukt, så da er vi litt på vei. Leser litt varierte omtaler av Cambridge når jeg søker rundt på nettet. Hvordan vil Hegel H70 hevde seg mot 840 v2?
    Hegel har en klangkarakter som jeg vil mene skal passe bra til B&W, men det eneste spørsmålet jeg stiller med H70 er om den har krefter nok til CM8? Kan godt hende at den fungerer fint, men vær klar over at det jevnlig dukker opp både H100 og H200 på brukten. De ekstra kreftene tror jeg vil gjøre seg godt på CM-serien.

Nå ser jeg at 840v2 er på 120W, noe som er mer enn jeg kanskje hadde trodd. Jeg vet ikke hvor stor strømforsyning den har, men det kan jo virke som at dette er en ganske potent forsterker til prisen.

H70 derimot, har innebygd DAC med alle nødvendige innganger...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips til mens jeg holder på! Jeg prøvde hjem en rekke forsterkere til mine CM7 for et par år siden, og jeg falt da ned på en Arcam A90 til 13000 kroner.
    Arcam står meget godt til B&W, og selv om den er på "bare" 90W, så er dette en forsterker med stor strømforsyning.

B&W704, ArcamA90, ArcamCD82 - FINN Torget

Her sammen med en fin cd-spiller også.

Evt. enda bedre om du skulle komme over en A32 eller A38 fra samme produsent

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Denne forsterkeren har jeg faktisk sett avbefalt til CM-serien flere steder, så det er nok helt sikkert en god kombo! En forsterker som har fått veldig mye skryt! Det eneste jeg ikke liker med den (i alle fall den Xindak-forsterkeren som jeg har sett) er fjernkontrollen. Vær også klar over at en USB-dac ikke erstatter en DAC helt og fullt. Fint for å koble til PC, men til cd-spillere, dvd-spillere, tv-mottakere, mediaspillere, Sonos, Squeezebox osv. må DACen ha coaxial eller optisk inngang for å duge.
    Jeg synes fjernkontrollen fungerer bra jeg. USB-DACen fungerer veldig bra med laptop og Winmp/Spotify. Eventuelt Flac-filer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker dere om Primare I22 dac? Er denne kraftig nok?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker dere om Primare I22 dac? Er denne kraftig nok?
    Jeg har prøvd Primare I21 på CM7, og det fungerte i alle fall bra.

Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd å fått til et hjemlån av Primare, Hegel og Cambrigde på samme tid for å sammenligne i egen stue. Det er litt arbeid, og kanskje må du legge ut for dem/ deponere, men det er det eneste som kan gi deg et et svar som tar hensyn til din smak. Hegel vil nok låte mest åpen/transparrent av disse. Primare har en litt mørkere/ varmere klang og mer kraftfull bass. Jeg tror som sagt at alle disse tre merkene vil passe til høyttalerne, men hvis du vil ha det optimalt i forhold til din smak, så er det altså kun en sammenligningstest som duger. Det svaret du kan få på den måten er bedre enn de svarene du kan få her på forumet eller i tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd Primare I21 på CM7, og det fungerte i alle fall bra.

Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd å fått til et hjemlån av Primare, Hegel og Cambrigde på samme tid for å sammenligne i egen stue. Det er litt arbeid, og kanskje må du legge ut for dem/ deponere, men det er det eneste som kan gi deg et et svar som tar hensyn til din smak. Hegel vil nok låte mest åpen/transparrent av disse. Primare har en litt mørkere/ varmere klang og mer kraftfull bass. Jeg tror som sagt at alle disse tre merkene vil passe til høyttalerne, men hvis du vil ha det optimalt i forhold til din smak, så er det altså kun en sammenligningstest som duger. Det svaret du kan få på den måten er bedre enn de svarene du kan få her på forumet eller i tester.

Det ble til at jeg kjøpte Cambridge 840A, v2 sammen med en Azur 650 cd spiller og B&W P5 hodetelefoner. Så langt er jeg meget fornøyd. Veldig klar og fin lyd, og akkurat så nøytralt som jeg liker det. Hegel ville nok gitt meg mye av det samme, men tror Primare ville vært litt for varm i forhold til det rommet jeg har anlegget i.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble til at jeg kjøpte Cambridge 840A, v2 sammen med en Azur 650 cd spiller og B&W P5 hodetelefoner. Så langt er jeg meget fornøyd. Veldig klar og fin lyd, og akkurat så nøytralt som jeg liker det. Hegel ville nok gitt meg mye av det samme, men tror Primare ville vært litt for varm i forhold til det rommet jeg har anlegget i.
    Hei

Gratulerer med ny stereo! Cambridge og B&W CM-serie er en god kombo du sikkert kommer til å få mye glede av. 840A gir enormt mye for pengene ihverfall synes jeg, tror du har gjort et godt valg, du hadde nok ikke trådt feil med Hegel heller til disse høyttalerne.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et flott stereoanlegg!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et flott stereoanlegg!

Takk takk!

Jeg har ihvertfall fått et anlegg jeg tror jeg vil være fornøyd med en god stund, så får vi heller oppgradere litt etterhvert.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •