Hvilken forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken forsterker?

Hei. Spørsmålet har vært stilt flere ganger før av andre, men jeg er like slu...

Hvilken forsterker bør jeg velge til Klipsch Rf82? Har ingen mulighet whatsoever til å høre noen av alternativene under siden jeg bor i gokk. Input trengs!
    Har i dag HK avr255. Er fornøyd med lyden, men når man stiller opp volumet blir den fort kortpustet. Blir også å kjøre Cambridge DacMagic eller Abrahamsen sin dac. Prisleiet er opp til 6k.

Cambridge 740A.
    Harman Kardon hk980
    Yamaha A-S700, evt receiverversjonen.
    Rotel RA-06SE
    Marantz 7003.

Anbefalinger hva jeg burde gå for, eller hva jeg IKKE bør gå for, mottas med stor iver

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    emotiva?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 Emotiva.com - XPA-2

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge og Yamaha er nok de kraftigste av de du nevner her, med Hk hakket bak. Dette sier i alle fall en tysk nettside jeg har lest. Dette stemmer også med mitt inntrykk.

Nå vet ikke jeg hvordan du liker lyden. For høyttalerne dine kan jeg utifra en test se at er litt skarpe i lyden, og det er også mange som mener om Cambridge slik at Yamaha kan være en bedre match.(litt rundere) Men Abrahamsen dacen kan muligens balansere ut dette, for den har et litt mørkere lydbilde, for den har jeg selv. Dacmagic har jeg ikke hørt.

Ellers har jeg sett HK 980 til 3000kr på nett nå, så den er nok det beste kjøpet.

Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for respons. Hadde regnet med å ende opp med Yamahaen eller Harman Kardonen, er bare 1000 kroner som skiller disse, og håper de gir det lille jeg føler jeg mangler. Selv om endel synes HK er en anelse lys for klipsch høyttalerne så er jeg ikke helt enig, men noe lysere klang enn HK ville nok vært uaktuelt.

Var litt nysgjerrig om noen hadde noen synspunkter på rotel og marantz. Er mest i villrede angående de to.

Emotiva... muligens uaktuell da jeg vil kjøpe nytt og ikke ser for meg å importere sånt utstyr.

Og forresten, har det noe for seg å bruke annen spiller enn ps3 til musikk, så lenge det går gjennom dac ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK980 + RF62 er iallefall den dårligste kombinasjonen jeg har hatt i hus. 8-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •