Vil min receiver kunne drive disse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil min receiver kunne drive disse?

Heisann folkens.

Jeg har et problem jeg gjerne skulle fått litt hjelp med, ettersom jeg ikke er noen hifi ekspert.

Her er min historie: Jeg kjøpte en Onkyo 608 og Harman Kardon HKTS 60 pakken i fjor. Jeg synes dette leverer bra på film, men ikke på musikk. Jeg fikk det for meg at jeg skulle bytte receiver, så jeg kjøpt enylig en Yamaha rx v671, hvilket låter mye bedre på musikk i min eører. Lyden er fyldigere med mer fokus på midtonen. Problemet nå er, jeg vi ha nye høytalere, og tenker på JAMO s606 pakken, eventuelt JAMO s608. På Home Theatre forumet mente moderatoren at Yamaha var "underlegen" Onkyo, og skjønte ikke hvorfor jeg i det hele tatt hadde byttet. Jeg synes ikke dette, finner lyden veldig bra. MEN, han poengterte at yamahaen hadde mindre kraft, og kanskje ikke ville drive JAMO like bra som Onkyo. Hva mener dere om den saken? Jeg har fortsatt muligheten til å levere tilbake Yamahaen, og eventuelt bytte den opp et hakk eller i en Onkyo.

Link: Komplett.no - Yamaha RX-V671BL hjemmekinoreceiver
    Link: Komplett.no - Jamo S606 HCS3 Surroundpakke

Hadde satt stor pris på alle gode råd.

Mvh, Mattamatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prøver igjen

Vil Yamaha 671 kunne drive JAMO s606 pakken på en tilfredsstillende måte? Eventeult også JAMO 608?

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo mer effekt, jo høyere kan du spille og mer kontroll på høyttalerne, kjøp så stor forsterker som du har råd til, evt også effektblokk

OM du vrir opp volumet og bare vil ha mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ville ha bytta inn Yamahaen og gått eit hakk eller to opp på Onkyo. Og gått for 608 pakken. Har høyrt den på Onkyo 707, og syns det spelte bra. Er vel nokon som er ueinige med meg om lyden der, men for ein rimeleg penge, syns eg dette fungerer bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen folkens og takk for bidrag. MEN, jeg har nå lyttet på JAMO 606, og jeg ble ikke imponert. Det sto en Klipsch rf 62 og en 82 ved siden av som jeg også fikk høre, og disse låt mye bedre i min mening. Problemet er at jeg ikke har plass til noen av senter kanalene til disse, ettersom de er nok så store. Når jeg sier at de låt bedre tenker jeg ikke på kraften i dem, jeg synes de låt mere behagelig, og rundere enn JAMO som låt litt spist. Jeg kan derimot få plass til senter kanalen til klipsch rf42. Hva tror dere om dette? Vil rf 42 fronter og senter samt en sub gi meg oki lyd? Og er klipsch bedre med onkyo eller yamaha?

Og hvordan vil det være å blande høytalere fra klipsch erien? F.eks rf42 senter og surround og rf52 fronter? Har rf serien lik karakteristikk?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg foretrekker Klipsch foran Jamo. Klipsch og Onkyo er og god match. Det er vel Yamaha og klipsch og, men det har eg ikkje høyrt. Dersom du har plass til RF-62 eller RF-82, ville eg gått for største du har plass/råd til, og den største senteren du kan få plass til...

Lydsignaturen i Klipschane er lik, men du får meir av alt, jo større dei er. Veit i alle fall at eg sjølv hadde bytta ut RF-52 med større etter ei stund, hadde eg gått for dei...

Gor du for onkyo 708, eller større, har du mulighet til å kopla til effektforsterkar og seinare, om du skulle ønskja det.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF står for Reference Front, hvis jeg ikke tar helt feil av logikken.
    RC står for Reference Center.
    RB står for Reference Back

Du bruker ikke RF som senter, men du bruker RC som senter.

f.eks:
    RF 82 fronter sammen med RC64 senter-høyttaler.

**Dersom du var klar over overnevnte så kan du se bort fra det, men jeg bare tolket det som du ikke forstod forkortelsene utifra spørsmålet ditt med å blande RF med RF. **

Klipsch RF82 lå på 10k parret, og RF62 rundt 6-7k parret. Så det er en annen liga enn Jamo settet. Det er bare Elkjip som presser prisene på en utgått serie. Dersom du ikke har plass til senter, så kan du alltids bruke Phantom (ingen senterhøyttaler). Er mange som bruker det med godt hell. Jeg hadde valgt 2.0 med Klipsch RF82/62 lenge før Jamo settet.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, ingen senter er langt å foretrekke fremfor en "dårlig" senter. Normalt må du kjøpe den største senter du kan få, senteren skal klare utrolig mengder lyd og er nesten alltid underdimensjoneret, og da får man et veldig dårlig resultat.
    Egentlig burde man først velge senter, og da fronthøyttalere der passer til denne, senteren skal ikke være en nødløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Takk for tips og svar. Ja, hehe rf = front, rc = senter osv...bare jeg som ikke uttrykker meg riktig. Takk for korigeringen

Vel, for å si det sånn, nå er ikke lyd så viktig for meg som dere (skulle jeg tro, uten å være generaliserende). Hva jeg mener er, jeg er fornøyd med et helt ordinært system, jeg skal ikke forvandle stua til en kino (- bare nesten). Jeg ønsker meg et system som duger til både film og musikk, uten å kreve topp notch hifi kvalitet. Onkyo 708 - 709 er ikke i mitt budget. Det blir enten å drive klipsch med onkyo 608/09 eller yamaha 671. Og ettersom jeg har skjønt krever ikke Klipsch for mye av receivere, de er ganske lettdrevne. Akuratt nå heller jeg mot dette, RF42 II, RC42 II, og RW10d sub. Surround høytalere vil jeg vente med. Hva tror dere om dette? Vil det gi meg bedre lyd en harman kardon hkts 60 pakka jeg kjører nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg trur du kjem til å angra etterkvart, dersom du ikkje går for eit hakk eller to større fronthøgtalarar. Onkyo 608 vil jo klara å driva dei og. Onkyo 707/708 er å sjå på brukten med jamne mellomrom. Det vil gi mykje for pengane. Og som sagt fungerer Phantom godt, viss du har brukande frontar.

Har ikkje høyrt RW-10D subben, men har sjølv RW-12D, og syns den sparker godt, så det gjer nok 10aren og. Det er verdt å merka seg at den ikkje går så djupt, så om det er hovudsakleg filmbruk, finst det nok betre alternativ.

RB står forresten for Reference Bookshelf. RS er Reference Surround.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •