Yamaha RX-A2010 eller RX-V3067 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-A2010 eller RX-V3067 ?

Hei

Vurderer å kjøpe ny receiver for å få hdmi 1.4 + diverse annet snacks som jo disse nye forsterkerene har.

Ser jeg kan få begge disse 2 til samme pris. A2010 er jo helt ny, mens V3067 er utgående og blir erstattet av A3010. Noen som har noen formening om hvilken jeg bør gå får? Den nye litt mindre modellen eller den utgående større modellen? Jeg har sammenlignet spec, og det ser ut til at de har mye det samme, tilogmed samme HQV Vida video chip. Begge har HDMI 1.4 etc.

Noen som har noen kommentarer til hva jeg bør gå for? Evt styrker/svakheter til disse modellene?

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg vurderer også en av disse som min neste forsterker.

Det eneste jeg har funnet ut som er forskjellig er at romkorreksjonen på V3067 utfører "angle-measurement", noe jeg ikke finner på A2010. Aner ikke om dette er noe som merkes i praksis. I tillegg har vel V3067 mulighet for 11.2 kanaler mot 9.2 på A2010.

Ellers skal det vel være byttet ut en del deler, og satt på en ekstra fot midt under forsterkeren for å minske vibrasjoner, noe som visstnok skal gi bedre lyd på den nye serien.

Ellers er det vel nærmest opplest og vedtatt at V3067 er et knallkjøp til den prisen den ligger på nå.

Mvh
    Per S
    Sonus Faber Venere 3.0 +Venere center + Klipsch RS + EPIK Empire
    Parasound P5 + Yamaha RX-V 3067 + Parasound A21
    Squeezebox touch + Sony Blu-Ray

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pesy
    Hei

Jeg vurderer også en av disse som min neste forsterker.

Det eneste jeg har funnet ut som er forskjellig er at romkorreksjonen på V3067 utfører "angle-measurement", noe jeg ikke finner på A2010. Aner ikke om dette er noe som merkes i praksis. I tillegg har vel V3067 mulighet for 11.2 kanaler mot 9.2 på A2010.

Ellers skal det vel være byttet ut en del deler, og satt på en ekstra fot midt under forsterkeren for å minske vibrasjoner, noe som visstnok skal gi bedre lyd på den nye serien.

Ellers er det vel nærmest opplest og vedtatt at V3067 er et knallkjøp til den prisen den ligger på nå.

Mvh
    Per S
    Ja, var egentlig disse tingene jeg og hadde kommet frem til. Og da virker jo V3067 som et klart bedre kjøp i mine øyne. Jeg har lest en eller annen plass da at Yamaha skal ha byttet mye deler til den nye "A" serien, og at de ikke bare er en liten oppdatering (som det jo pleier å være). Noen som har noe kjennskap til dette? Noen som har lyttet til begge 2 og hørt om det er bedre lyd på A2010 enn V3067?

Ser forresten du har samme forsterker som meg nå, Onkyo 875

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av astensland
    Hei

Vurderer å kjøpe ny receiver for å få hdmi 1.4 + diverse annet snacks som jo disse nye forsterkerene har.

Ser jeg kan få begge disse 2 til samme pris. A2010 er jo helt ny, mens V3067 er utgående og blir erstattet av A3010. Noen som har noen formening om hvilken jeg bør gå får? Den nye litt mindre modellen eller den utgående større modellen? Jeg har sammenlignet spec, og det ser ut til at de har mye det samme, tilogmed samme HQV Vida video chip. Begge har HDMI 1.4 etc.

Noen som har noen kommentarer til hva jeg bør gå for? Evt styrker/svakheter til disse modellene?
    last year's model vil alltid være det..:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av astensland
    Jeg har lest en eller annen plass da at Yamaha skal ha byttet mye deler til den nye "A" serien, og at de ikke bare er en liten oppdatering (som det jo pleier å være). Noen som har noe kjennskap til dette? Noen som har lyttet til begge 2 og hørt om det er bedre lyd på A2010 enn V3067?

Ser forresten du har samme forsterker som meg nå, Onkyo 875
    Så vidt jeg har greid å lese meg til, har 3067 større kondensatorer (og høyere kapasitet totalt) enn 2067. Det samme ser ut til å være tilfelle når det gjelder 3010 vs 2010.

Da er det vel rimelig å anta at 3067 har større kondensatorkapasitet enn 2010, som jo, alt annet likt, er et lydmessig argument i favør 3067 (vs 2010).

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Albatross
    Så vidt jeg har greid å lese meg til, har 3067 større kondensatorer (og høyere kapasitet totalt) enn 2067. Det samme ser ut til å være tilfelle når det gjelder 3010 vs 2010.

Da er det vel rimelig å anta at 3067 har større kondensatorkapasitet enn 2010, som jo, alt annet likt, er et lydmessig argument i favør 3067 (vs 2010).
    Det er jo en god del andre ting=komponenter som er byttet ut og forbedret....
    jeg ville aldri vært i tvil....:-)
    Skulle jeg kjøpt nytt nå, så hadde jeg klart valgt en 2010 framfor en 3067...
    Og det samme til neste år....:-)
    og 80% av min lytting er ved normale nivåer....mens enkelte filmer krever noe mer lyd.....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Det er jo en god del andre ting=komponenter som er byttet ut og forbedret....
    Men hvilke komponenter? Videochipen er den samme, og har 2010 for eksempel fått en bedre DAC enn Burr Brown PCM1796 som står i rx-v3067?

Sjekk for eksempel:
    Yamaha RX V1067 vs. RX V2067 | whathifi.com

Her påstås det at 3067 er lydmessig en god del bedre enn 2067. Hvis dette er tilfellle, hvordan kan vi være sikre på at 2010 er så mye bedre enn 2067 at den har "tatt igjen" 3067?

PS; Større kondensatorkapasitet kan gi bedre dynamikk selv ved normale volum.

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er valget tatt og ny receiver er bestilt. Det ble til at jeg "tok sjansen" på en RX-V3067. Håper den kommer før helga.

Mvh
    Per

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke det var noe dumt valg. Så fort som det går imellom modellskiftene nå er det sjelden store forandringer å spore. Hadde det dukket opp noe viktig hadde også toppmodellene fått oppgraderinger oftere.
    Selv klinte jeg til på en 1067 til 4k som jeg skal bruke hovedsaklig som hdmi switch i tv stua
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er valget tatt og ny receiver er bestilt. Det ble til at jeg "tok sjansen" på en RX-V3067. Håper den kommer før helga.

Mvh
    Per
    Hvor mye måtte du ut med? 10k?

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlet hos Lsound så prisen er 10K ja, men hadde et tilgodebeløp på 1500 fra en tidligere handel så det kom på 8700 inkl frakt.

Litt OT men jeg må benytte sjansen til å skryte litt av Lsound. De 1500 stammer fra da jeg kjøpte en Epik Empire tidligere i år. Like etterpå satte de ned prisen med 1500 kr. Det føltes naturligvis litt surt for meg, og jeg ringte dem å tok det opp med dem. Resultatet ble 1500 tilgode og nok en kjempefornøyd kunde.

Mvh
    Per

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlet hos Lsound så prisen er 10K ja, men hadde et tilgodebeløp på 1500 fra en tidligere handel så det kom på 8700 inkl frakt.

Litt OT men jeg må benytte sjansen til å skryte litt av Lsound. De 1500 stammer fra da jeg kjøpte en Epik Empire tidligere i år. Like etterpå satte de ned prisen med 1500 kr. Det føltes naturligvis litt surt for meg, og jeg ringte dem å tok det opp med dem. Resultatet ble 1500 tilgode og nok en kjempefornøyd kunde.

Mvh
    Per
    Gratulerer med receiver! Lsound er fantastiske! Føles riktig å støtte opp for et såpass serviceinnstillt og veletablert firma.
    Fikk selv min Yamaha A2010 fra lsound en uke før den ble lansert, og det til kanonpris!
    Merker at den femte foten gjør underverker!!! Neida, men er nok ikke store forskjellen fra **67-serien.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •