Primare I21 vs. Cambridge 740A

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Primare I21 vs. Cambridge 740A

Vurderer å kjøpe en av disse, er selvfølgelig åpen for andre forslag. Til å begynne med skal de drive et par Dali Concept 6 som jeg har nå, men har planer om å oppgradere til Ikon 6 i løpet av vinteren. Hva vil være best her?

Kan også spørre når jeg først er i gang:
    Hvilke prisklasse på kabler bør jeg gå for her? Tenker på bi-wire til Ikon 6
    Burde jeg kjøpe en DAC? Skal koble til PS3, Apple Tv 2, tuner og på sikt en blu-ray spiller som skal brukes til å spille både film å cd. Tenker at hvis jeg kobler PS3, apple tv og tuner med HDMI til tv'en, så kan jeg bruke audio out der til forsterkeren, hvordan vil lydkvaliteten på dette være? Vet ikke hvor fryktelig god lydkvalitet man får ut av en standard viasat-tuner og PS3'en? Vil kvaliteten være høy nok på utgangen til tven? (Gjelder en Panasonic TX-P46G30)

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av liland
    Vurderer å kjøpe en av disse, er selvfølgelig åpen for andre forslag. Til å begynne med skal de drive et par Dali Concept 6 som jeg har nå, men har planer om å oppgradere til Ikon 6 i løpet av vinteren. Hva vil være best her?

Burde jeg kjøpe en DAC? Skal koble til PS3, Apple Tv 2, tuner og på sikt en blu-ray spiller som skal brukes til å spille både film å cd. Tenker at hvis jeg kobler PS3, apple tv og tuner med HDMI til tv'en, så kan jeg bruke audio out der til forsterkeren, hvordan vil lydkvaliteten på dette være? Vet ikke hvor fryktelig god lydkvalitet man får ut av en standard viasat-tuner og PS3'en? Vil kvaliteten være høy nok på utgangen til tven? (Gjelder en Panasonic TX-P46G30)
    Jeg har bl.a en Primare I21 på et par B&W ststivhøyttalere, veldig klar og god lyd, og forsterkeren har masse krefter. Skal ikke uttale meg om den Cambridge forsterkeren (har ingenting negativt å si om cambridge, har bare ikke hørt den).
    Men til ditt bruk tror jeg faktisk jeg ville gått for en god receiver, dette pga alle inngangene og at du dermed kan koble alt til den, og bare ha en hdmi kabel til tv. Du vil da bl.a få utnyttet hd-lyd fra blu-ray. Til stereo vil du ikke få like bra lyd som med en stereoforsterker, hvis du da ikke legger i en god del penger. Men lyden vil fortsatt bli god.

Ville ikke lagt mye penger i kabler. Anbefaler bluejeanscable.co.uk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av liland

Noe gammel post, men jeg hdde selv samme problemstilling som deg. Har en primare I30 stereoforsterker, som jeg ville koble til viasatbox, ps3 og en mac. Jeg prøvde først å bare koble forsterkeren til minijackutgangen på tvn, men dette låt helt ræv. De innebygde d/a converterne i tver er ikke mye å skryte av...
    Endte opp med å kjøpe en DacMagic og en optisk kablel. Så nå har jeg koblet ps3 og viasatbox til tv, og fra optisk utgang på tv til dac-en, og derfra til forsterker med rca. Macen er koblet til DacMagic med usb.

Hvis hovedprioriteten din er musikk i stereo, er dette en løsning jeg kan gå god for! Har nå knall lyd på musikken, og også fått god lyd på film, tv og spill. Denne investeringen kostet meg litt under 3000 kroner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •