Valg av dac til under kr 3.000,- - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ullaen
    Nei til "med denne metoden jeg bruker idag blir da dac i denon brukt.
    eller nei til "Vil jeg med en ny usb dac høyne kvaliteten på lyden"

Eller var nei ment for begge??
    Det var nok nei til det siste.

Du sender lyden til forsterker over nettverk. Data sendes digitalt over nettverket. DAC er en digital til analog konverter. Hvis forsterkeren får signalene inn digitalt, og sender de ut analogt til høyttalerene, så må de nødvendigvis innom en DAC et sted inni forsterkeren.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ullaen
    Bryter inn her med et annet spørsmål, ser det er mange med god peiling.

Jeg vurderer en usb dac( pc-dac-forsterker rca)

Men det jeg lurer på er om det systemet jeg har idag bruker dac i forsterker og om den i forsterkeren er av god nok kvalitet.

Idag sitter jeg med en laptop med spotify og streamer(tråløst) musikken inn i nettverksdelen på denon 3310(Kablet) upnp. Programmet heter Jamcast og gjør slik at jeg finner et Virtual Soundcard i menyen på 3310`en,
    Dette er veldig greit fordi jeg kan ha med meg laptopen hvor som helst i stuen uten en trå.

Anyway, med denne metoden jeg bruker idag blir da dac i denon brukt???? Vil jeg med en ny usb dac høyne kvaliteten på lyden???
    Ja, du bruker DAC i Denon-forsterkeren, om det vil være en forbedring med en USB-DAC avhenger av hvor god DAC det er innebygd i forsterkeren din, og hvor god USB-DAC du kjøper.
    Tviler på at det er den mest kostnadseffektive oppgraderingen du kan gjøre, uten at jeg veit hva resten av utstyret ditt er.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!
    Det ble med at jeg kjøpte en toslink kabel - av bra kvalitet (tror jeg) - som faktisk viste seg for å være litt for kort. For å få riktig lengde fant jeg frem mitt gamle Creative usb-lydkort som jeg koblet via usb til pc, og toslink fra lydkort til receiver. Lydkvaliteten fra Wimp til anlegget ble x-ganger mye bedre - faktisk en helt annen verden.

Lurer egentlig bare på om denne vurderingen er riktig - altså at lyden mest sannsynlig er bedre; eller er det kun øra som spiller meg et puss?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •