Receiver med pre-out

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver med pre-out

Hei, jeg leter etter en receiver som har mulighet til å koble til stereo effektforsterker. Det er viktig for meg at det går ann å slå av "receiver delen" når jeg hører på f.eks vinyl. Jeg vil gjerne ha muligheten til å drive front høyttalerne i hjemmekinoen med min Rotel Effektforsterker, samtidig som når jeg setter på musikk at receiveren virker som en forforsterker.

Noen idè om dette?

Tobias

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanlig lydkort til PC?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren blir i ditt oppsett en del av signalveien, så du vil ikke kunne slå den av og fortsette å høre på musikk slik du tenker. Da måtte du i såfall hatt en integrert forsterker med prosessorinngang i stedet for Rotel'en.

Derimot kan de fleste receivere settes i "pure direct", som slipper signalet igjennom nogenlunde uberørt.

Anbefaling: Marantz SR-5005 selges til kr.5290,- rundt omkring nå om dagen, siden det er utgående modell

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så man må han en forforsterker med prossesorinngang for å ta i bruk effektforsterkeren da eller? Som stereodel mener jeg. Fordi jeg regner med at man kan koble til effektforsterker på hvilken som helst receiver med pre-out for å kun forsterke receiveren?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tobias1989
    Så man må han en forforsterker med prossesorinngang for å ta i bruk effektforsterkeren da eller? Som stereodel mener jeg. Fordi jeg regner med at man kan koble til effektforsterker på hvilken som helst receiver med pre-out for å kun forsterke receiveren?
    Mulig jeg misforstod formuleringene dine litt, alle receivere med preout fungerer som forforsterker, og alle receivere kan brukes i stereo.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du förstärker inte receivern med en effekt kopplad till pre-out. Du sänder bara vidare lågnivåsignalen från receiver till effekt. Fronthögtalarna skall ju vara kopplade i effekten, inte receivern.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg leter etter en receiver som har mulighet til å koble til stereo effektforsterker. Det er viktig for meg at det går ann å slå av "receiver delen" når jeg hører på f.eks vinyl. Jeg vil gjerne ha muligheten til å drive front høyttalerne i hjemmekinoen med min Rotel Effektforsterker, samtidig som når jeg setter på musikk at receiveren virker som en forforsterker.

Noen idè om dette?

Tobias
    Som AV-Fallet skriver, du må ha en receiver med preout og Phono (riaa) inngang for platespiller, masser av receivere derute der har dette, sikkert også der passer ditt budget.

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg leter etter en receiver som har mulighet til å koble til stereo effektforsterker. Det er viktig for meg at det går ann å slå av "receiver delen" når jeg hører på f.eks vinyl.
    Hei Tobias,
    Jeg tror det du skriver om å "slå av receiver-delen" skaper litt forvirring blant de som forsøker å hjelpe deg. Hva mener du egentlig med det?

Hvis du vil slå av selve receieveren så lar ikke det seg gjøre ettersom signalet fra platespilleren din går gjennom receieveren før det kommer til effektforsterkeren.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror han bare har misforstått, han vil sikkert "slå av" surrounddelen når han hører stereo, men det skjer jo automatisk når han velger Phono Inn eller en annen stereo inngang. (bare han ikke slår på et lydmodus der han får lyd i alle høyttalerne).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener er at jeg vil ha rein sterolyd, altså minst mulig innblanding fra receiver. Jeg vet at det er mulig å sette receiveren til stereomodus. Poenget er at jeg vil bruke mest mulig stereodeler til dette. Sånn at jeg kan ha surround når jeg ser på film og høre "ordentlig" stereo når jeg hører på vinyl. Jeg har riaa trinn fra Thorens, så det er ikke noe problem

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, alle receivere har det du ønsker....

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener er at jeg vil ha rein sterolyd, altså minst mulig innblanding fra receiver. Jeg vet at det er mulig å sette receiveren til stereomodus. Poenget er at jeg vil bruke mest mulig stereodeler til dette. Sånn at jeg kan ha surround når jeg ser på film og høre "ordentlig" stereo når jeg hører på vinyl. Jeg har riaa trinn fra Thorens, så det er ikke noe problem
    Ja, det går helt fint.

De fleste recivere har moduser som f.eks:
    - Stereo med sub
    - Pure direct
    - 5.1
    - Dolby digital moduser
    - PLX moduser

OG mange andre funksjoner
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er mulig og koble en stereoeffekforsterker til hvilken som helst receiver?

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er mulig og koble en stereoeffekforsterker til hvilken som helst receiver?
    Nei, du trenger en receiver med noe som kalles pre-out. Altså en mulighet for å koble lyden videre til effektforsterkeren før den har vært innom effekttrinnet i receiveren. Alle receivere har ikke pre-out.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til nevnte Marantz kan NAD T747 og T748 være aktuelle kandidater til henholdsvis kr.4700,- og kr.5000,- på Hifi-klubben, og Yamaha RX-V771 påElkjøp/Lefdal til kr.5290,- og dedikerte Yamahaforhandlere. De tidligere modellene RX-V667 og 767 kan du sikkert få billig hvis du kommer over noen steder der de har igjen. Vær obs på at nye Yamaha RX-V671 ikke har preout, i motsetning til forgjengerne sine. Hørte dessuten snakk om at Hifiklubben har noen Denon AVR-2311 igjen i en butikk i Oslo. En slik får du sikkert billig. Dette er de billigste modellene med preout. Alle dyrere/høyere modeller fra de samme produsentene har preout.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen. Skal se meg om etter jul, har akkurat handlet V6 dac nå. Så skal vente litt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •