Pioneer SC-LX81.. Får ikke kjøre HDMI gjennom..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX81.. Får ikke kjøre HDMI gjennom..

Har nettopp mottat en Pioneer SC-LX81 surroundforsterker..

Jeg har koblet en HD-Tuner fra Canal digital til med HDMI..
    Men får verken lyd eller bilde gjennom forsterker med denne...

Hva kan det være??

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må kanskje inn i meny og aktivere hdmi inngangene?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du aktivert HD bilde i setup (video) på HD PVR - og hjemmekino under audio?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Har du aktivert HD bilde i setup (video) på HD PVR - og hjemmekino under audio?
    Litt mer spesifikk hvordan du gjør det?
    Innstillinger på forsterker eller tuner du mener?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I menyen på dekoderen å du kanskje aktivere hdmi utgangen og velge oppløsning på bilde, f.eks. 720p, ellers som Ultima skriver.
    I Pioneer sin meny må du kanskje aktivere hdmi inngangen du bruker fra dekoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    I menyen på dekoderen å du kanskje aktivere hdmi utgangen og velge oppløsning på bilde, f.eks. 720p, ellers som Ultima skriver.
    I Pioneer sin meny må du kanskje aktivere hdmi inngangen du bruker fra dekoderen.
    Har prøve dette.. HDMI utgangen på forsterker funker jo på de andre kildene, jeg har byttet om og prøvd.. Det virker som om signalet stopper i receiveren.. Når jeg drar utav HDMI kabelen som går utfra receiver og inn på tv, så får jeg lyd fra tuneren og inn på receiver...

Det er garantert noe med Tuneren, siden alle andre kilder funker på den HDMI inngangen som jeg koblet til tuneren på... Må jeg ha ny tuner? Noe format forsterkeren ikke klarer å ta imot?

Takker for svar!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tunern mulighet for å sende 3D?? Kan være at dette stopper i LX81. Min LX82 nektet ihvertfall å sende PS3 via HDMI sålenge 3D var aktivert. LX81 takler IKKE 3D.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har tunern mulighet for å sende 3D?? Kan være at dette stopper i LX81. Min LX82 nektet ihvertfall å sende PS3 via HDMI sålenge 3D var aktivert. LX81 takler IKKE 3D.
    Hei.

Tuneren er en vanlig HD-Tuner fra Canal Digital
    Canal Digital Parabol - CDC 9000 HD Dekoder

Og ops, ja det ser ut som om det er mulig til at den kan klare 3D..
    Selv om jeg ikke har bruk for dette i de hele tatt..

Hva må jeg da gjøre?
    Finnes det andre HD-tunere man kan kjøpe som støtter Canal Digital kort?
    1 alternativ kan være å koble tuner direkte til tv, og ta ut lyd fra tv til forsterker.. Men ville helst unngått dette pga jeg liker å ha alt koblet gjennom forsterker..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe valg i tuner for å dekaktivere 3D biten?? Hvis ikke dette går er det nok ingen vei utenom optisk fra tuner og HDMI rett i tvn desverre.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hydrolift c-31
    Hei.

Tuneren er en vanlig HD-Tuner fra Canal Digital
    Canal Digital Parabol - CDC 9000 HD Dekoder

Og ops, ja det ser ut som om det er mulig til at den kan klare 3D..
    Selv om jeg ikke har bruk for dette i de hele tatt..

Hva må jeg da gjøre?
    Finnes det andre HD-tunere man kan kjøpe som støtter Canal Digital kort?
    1 alternativ kan være å koble tuner direkte til tv, og ta ut lyd fra tv til forsterker.. Men ville helst unngått dette pga jeg liker å ha alt koblet gjennom forsterker..

At den er klargjort for 3D har neppe noe med saken å gjøre. (tror jeg)

Men hva slags HDMI kontakt har du koblet tuneren til? Husk du må sette inngangsvelger på receiver lik den kontakten du har koblet till - ikke TV/SAT!! Har du koblet tuner til kontakt HDMI 1, så må også inngang på forsterkeren settes til HDMI 1, ellers blir det ikke noe lyd/bilde.

Edit: Glem det! Ser nå du har testet andre kilder på samme inngangen
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    At den er klargjort for 3D har neppe noe med saken å gjøre. (tror jeg)

Men hva slags HDMI kontakt har du koblet tuneren til? Husk du må sette inngangsvelger på receiver lik den kontakten du har koblet till - ikke TV/SAT!! Har du koblet tuner til kontakt HDMI 1, så må også inngang på forsterkeren settes til HDMI 1, ellers blir det ikke noe lyd/bilde.

Edit: Glem det! Ser nå du har testet andre kilder på samme inngangen
    Hehe, det er jeg fullt klar over.. Men kjører nå egen HDMI- kabel til TV fra Tuner.. Har harmony 1, så går greit det.. slipper å drive å bytte om selv på tv-kilde.. Men syns dette er merkelig.. En forsterker til 20lapper burde da takle å ta imot de fleste format..

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har du noe valg i tuner for å dekaktivere 3D biten?? Hvis ikke dette går er det nok ingen vei utenom optisk fra tuner og HDMI rett i tvn desverre.
    Dette tror jeg ikke stemmer. Det er kun når 3D signal sendes igjennom den ikke vil motta.
    Problemet ligger nok et sted i innstillingene. En receiver er ikke så enkel å bruke i dag. hydrolift c-31 bør lese bruksanvisningen skikkelig. Svaret ligger nok der.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Dette tror jeg ikke stemmer. Det er kun når 3D signal sendes igjennom den ikke vil motta.
    Problemet ligger nok et sted i innstillingene. En receiver er ikke så enkel å bruke i dag. hydrolift c-31 bør lese bruksanvisningen skikkelig. Svaret ligger nok der.
    Det er jo nødt til å vere noe med Tuneren, pga alle andre kilder funker perfekt,
    testet alle HDMI kanaler på forskjellige kilder, alle funker uten om når jeg kobler til Tuner...

MEN, når jeg kobler ifra HDMI-UT til TV, så kommer det Lyd fra receiver.. Uten bilde såklart..

Utdrag fra bruksanvisning:

"Check whether or not the connected component is compatible with HDCP. If it is not compatible
    with HDCP, reconnect the source device using a different type of connection (component, S-Video
    or composite)."

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leser Bruksanvisning
    Det står noe om at enheten må være HDCP-klar?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du siger at når du tar hdmi kablen ut, da kommer der lyd fra receiveren uten bilde. Hvordan kommer den lyden inn i receiveren da?

Gjetter på det må være noe med hdmi innstilling i receiveren eller dekoderen, men jeg kjender ikke menyene.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hydrolift c-31
    Hehe, det er jeg fullt klar over.. Men kjører nå egen HDMI- kabel til TV fra Tuner.. Har harmony 1, så går greit det.. slipper å drive å bytte om selv på tv-kilde.. Men syns dette er merkelig.. En forsterker til 20lapper burde da takle å ta imot de fleste format..

Forsøkte å koble fra min HD tuner til receiver (vanligvis går HDMI direkte til TV og coax fra tuner til receiver). Først fikk jeg bare lyd og ikke bilde. Helt til jeg kom på at min Logitech Harmony trigget en annen HDMI inngang på TV. Da kom bildet, og jeg har teknisk sett samme receiver som deg. Men du har selvsagt skiftet inngang på TV manuelt til den som er knyttet HDMI kabelen fra receiver (?) .

Ellers kjører jeg HDMI fra ny 3D blu-rayspiller inn på denne forsterkeren uten problemer, og jeg nekter å tro at de lanserer en tuner som ikke er kompatibel med minst 90% av receiverne, dvs dem som ikke har HDMI 1.4.

Begriper ikke hvorfor du ikke får lyd og bilde med denne oppkoblingen. Det er iallefall ingen innstillinger for HDMI i receiver. (unntatt HDMI-kontroll) Men det er noe annet (eksklusivt for Pioneer produkter)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Får ikke HDMI-signal fra CDC 9000 gjennom Pioneer SC-LX71 forsterker og videre til TV

Ser at du har, eller hadde, problem med å bruke din Pioneer SC-LX81 receiver som HDMI-svitsj. Jeg har samme problem med min Pioneer SC-LX71 etter nettopp å ha fått en CDC 9000 satellittuner tilsendt fra Canal Digital til erstatning for en HD Combo tuner.

Med HD Combo-tuneren gikk det helt greit å kople HDMI-kabelen til Pioneer-forsterkeren for så å kjøre signalet derfra videre til Pioneer plasma-TVen. Men med CDC 9000 får jeg det ikke til, det blir verken bilde eller lyd. Har prøvd alle mulige tenkelige varianter i oppsettet, og har også prøvd med ulike hdmi-kabler.

Hvis HDMI-kabelen fra CDC 9000 koples rett i HDMI-inngangen på plasma-TVen, blir det derimot bilde og lyd. Dessverre er det bare en HDM-inngang på TV-en, så det hadde vært veldig greit å kunne bruke receiveren som svitsj, siden jeg har diverse andre HDMI-kilder også.

Noen som vet hvordan man får HDMI-signalet fra CDC 9000 via Pioneer SC-LX71 og videre til TV?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •