Bi-amp og elektronisk deling med Sone 2 og 3...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bi-amp og elektronisk deling med Sone 2 og 3...

Hei!

Lufter en idè jeg fikk her om dagen, men som jeg ikke har prøvd og vil ha synspunkter på...;

Jeg har 2-veis fronter og et par (4) sub'er. Sub'ene blir korrigert av en Behringer DCX2496. Behringeren har også i tillegg til EQ, elektronisk delefilter, og med 3 innganger og 6 utganger (som man selv kan konfigurere i vilden sky).

Tenkte derfor at jeg kan prøve å kutte delefilteret i høyttalerene, og bruke DCX'n sitt elektroniske filter. Problemet blir bare å finne effektforsterkere nok. ..., og det er der Sone 2 og Sone 3 på min Onkyo 1008 kommer inn. Onkyoen kan forsterke til Sone 2 og 3 pga den har litt i overkant mange kanaler.

Tenkt konfigurasjon;
    Front Pre-out -> DCX hvor den deler opp i følgende outputs; 2 stk diskant, 2 stk midbass og 1-2 sub out.
    Høyre og venstre diskant kobles da inn i en ledig analog inngang på Onkyoen. Tilsvarende med midbass.
    ... Så konfigurerer en onkyoen til å kjøre de inngangene ut til forsterkede Sone 2 og 3 effekttrinn. ..., og vips! - så har man elektronisk delefilter og utnytter effekttrinnene bedre.

Med DCX'n kan en da i tillegg bruke for å fikse EQ på plagsomme resonanser i rommet.

Høres dette gjennomførbart ut?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    duh! har den recieveren din sone 2 og sone 3 PREinnganger?:P men det går sikkert fintr hvis du bruker pre inngangene til surround back og surroundog tilsvarende utganger.

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    duh! har den recieveren din sone 2 og sone 3 PREinnganger?:P men det går sikkert fintr hvis du bruker pre inngangene til surround back og surroundog tilsvarende utganger.
    Jeg trodde den kunne forsterke signal uavhengig av hva som ble vist på "Sone 1"... ..., men det kan den vel kanskje ikke.

Det hadde vært greit å kunne sende ulike inputs til sone 2 og 3............... ....., så da faller vel hele greia i fisk tenker jeg.

Noen som er flinke å hacke firmware? Det er sikkert gjennomførbart fysisk..., men det er nok begrenset i software.

....... det som var en så god idè...

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg husker så bruker Sone 2 på den recieveren surround back kanalene for å duplikere et stereosignal til et ekstra sett høyttalere. Og så bruker den DSX wide for å replikere sone 3.

Så ideen din funker sålenge du velger "Multichannel innput" og generlet gjør som du har beskrevet alerede bare med surround og surround back kannalene istede for sone 2 og sone 3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •