Classe CP-800 pre/DAC - Noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Classe CP-800 pre/DAC - Noen erfaringer?

Kan dessverre ikke finne noe informasjon rundt dette superspennende produktet på HFK sine hjemmesider, men i utlandet er det jo masse info. Lurer derfor på om det er noen der ute som har noen konkrete erfaringer med dette produktet de ønsker å dele?

Ufattelig innholdsrik boks. Lekker å se på i tillegg. Fikk jo en strålende test i siste HIFI Choice

Classe CP-800 review | from TechRadar UK's expert reviews of Amplifiers

Dette papirer inneholder jo litt snadderlesning:

http://www.classeaudio.com/downloads...hure-final.pdf

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir mitt første Classe produkt. Eneste innvending jeg har mot det er den fæle Appel USB porten i front. MEn ellers syns jeg produktet låter kanon og har veldig mange muligheter!

Er desverre en relativt lang leveringstid på den. .

Newcomer Elusive sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dette blir mitt første Classe produkt. Eneste innvending jeg har mot det er den fæle Appel USB porten i front. MEn ellers syns jeg produktet låter kanon og har veldig mange muligheter!

Er desverre en relativt lang leveringstid på den. .
    Når har du denne tror du (fått noe estimat). Jeg hørte rykter om at det er få igjen for shipping fra Classe i Canada...:???:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den i hus igår. Men ikke fått testa noe spesielt enda. Men den virker da lovende. Dog vil jeg nok ikke påståa at den er verdt nærmere 50000kr... nå er classe også ikke noe ejg liker designmessig. Men funksjonaliteten i preampen er konge, og lyden virker like dann.. men gir ikke noe score før det er testet en stund .

spent på om jeg får det il å spille godt sammen med:

BW 804Diamond, Parasound A21 og Ken Kreisel 12012 (dele på ca 60hz?!).

Mye spennende tid foran meg iallefall .

EDIT: En anna ting, er at den faktisk gir ut en ulyd til subbene når LCD skjermen er påslått... :P. Hører det ikke når man spilelr musikk.. men ellers... har derfor valgt å la den skru av LCD skjermen etter 30sekunders inaktivitet på den. Skal sjekke om dette er noe HFK godtar på et så dyrt produkt .

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den i hus igår. Men ikke fått testa noe spesielt enda. Men den virker da lovende. Dog vil jeg nok ikke påståa at den er verdt nærmere 50000kr... nå er classe også ikke noe ejg liker designmessig. Men funksjonaliteten i preampen er konge, og lyden virker like dann.. men gir ikke noe score før det er testet en stund .

EDIT: En anna ting, er at den faktisk gir ut en ulyd til subbene når LCD skjermen er påslått... :P. Hører det ikke når man spilelr musikk.. men ellers... har derfor valgt å la den skru av LCD skjermen etter 30sekunders inaktivitet på den. Skal sjekke om dette er noe HFK godtar på et så dyrt produkt .
    Så du kjøper et produkt til nærmere 50' uten å like utseendet
    - selv synes jeg den er stilig.

Uansett, har ikke merket at min CP 500 gir noen ulyd med eller uten LCD skjerm på - hvordan er subbene koblet ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Så du kjøper et produkt til nærmere 50' uten å like utseendet
    - selv synes jeg den er stilig.

Uansett, har ikke merket at min CP 500 gir noen ulyd med eller uten LCD skjerm på - hvordan er subbene koblet ?
    Når det er ting som skal på hifiromet så har utseende lite å si... Men den er jo ikke støgg .

Subbene er koblet med vanlig sub kabel ifra QED (RCA).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ingen ulyd i min subb da display vises. Kansje det er en feil i den. Kan jo forekomme på di "beste" merker det også.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.logan
    Har heller ingen ulyd i min subb da display vises. Kansje det er en feil i den. Kan jo forekomme på di "beste" merker det også.
    Jepp . Skal sjekke den opp i andre oppsett også før jeg gjør noe mer ut av det . Skjer bare når displayet er on, da små dunker det i subben... men når jeg slukker LCD skjermen, så blir det stille.

En anna ting, er også at det er klart mer sus i BW'ene med denne preampen kontra NAD M51 på tomgang. Men det er slik som skjer med div komboer (pre og effekt). Men det er nok ikke mer enn vanlig, da NAD M51 var uvanlig stille på det området .

Men jeg liker det jeg hører. Kanskje en Classe 2300 neste år?! :P. Hehe. Nei da... må rett og slett prioritere litt annerledes fremover... oppussing o.l. for tur (dog ikke noe skikkelig hifirom før om noen år).

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig i hus, så bra:-D Satse på at de SUB ulydene lar seg fikse på enkelt vis, og ikke er noe feil med produktet! Håper du kan komme med dine inntrykk etterhvert, er kjekt å få brukerrapporter. Denne er jo aktuell for meg også, så hadde vært kjekt å høre fra dere andre også hvilke inntrykk dere har. Er feks M51 så bra at det kanskje bare er å gå for den, og bruke resten på 2 x SUB8) Er jo mange som lovpriser M51!

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elusive
    Endelig i hus, så bra:-D Satse på at de SUB ulydene lar seg fikse på enkelt vis, og ikke er noe feil med produktet! Håper du kan komme med dine inntrykk etterhvert, er kjekt å få brukerrapporter. Denne er jo aktuell for meg også, så hadde vært kjekt å høre fra dere andre også hvilke inntrykk dere har. Er feks M51 så bra at det kanskje bare er å gå for den, og bruke resten på 2 x SUB8) Er jo mange som lovpriser M51!
    Har CP-800 i hyllen for test selv, og det er ingen ulyder i den. Har M51 fra før, og M51 er ikke i nærheten på noen områder.

Kan liste opp noen ting jeg liker spesielt godt;

-Fantastisk lyd
    -lavt støygulv
    -Ekstremt god dac (Spesielt via usb-port.
    -Tonekontroll
    -mulighet for romkalibrering
    -stort og tydelig display

Har enda ikke funnet ting jeg ikke liker ved den.

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Har CP-800 i hyllen for test selv, og det er ingen ulyder i den. Har M51 fra før, og M51 er ikke i nærheten på noen områder.

Kan liste opp noen ting jeg liker spesielt godt;

-Fantastisk lyd
    -lavt støygulv
    -Ekstremt god dac (Spesielt via usb-port.
    -Tonekontroll
    -mulighet for romkalibrering
    -stort og tydelig display

Har enda ikke funnet ting jeg ikke liker ved den.
    Såpass, du har denne til test! Hvordan fungerer den sammen med dine Dali...er du fornøyd med lyden?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elusive
    Såpass, du har denne til test! Hvordan fungerer den sammen med dine Dali...er du fornøyd med lyden?
    Jeg er storfornøyd. Har ingen negative ting å sette fingeren på. Den blir garantert stående i benken. Eneste bremsen nå er julehandel. Januar er en fin måned!

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er mulig å slå av display under bruk?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Jeg er storfornøyd. Har ingen negative ting å sette fingeren på. Den blir garantert stående i benken. Eneste bremsen nå er julehandel. Januar er en fin måned!

Haha... var noe med det da . Jeg er kjempefornøyd, selv om jeg syns menyene og fjernkontrollen er noe dårlig. LCD skjermen gir heller ikke noe "highend" preg over seg(er som å tafse på en gammel HTC telefon med "myk" skjerm).. Men lyden er helt ypperlig .

Parasound A21 har vært en grom kar hos meg lenge nå, men jeg vurderer faktisk CA-2300 litt nå. Men da snakker vi såpass masse penger, og A21 er jo en "soleklar" vinner i sitt prissegment, så tror jeg har andre steder å hente inn enda råere lyd.

Vil også nevne at jeg har fått byttet mine SVS PC13Ultra i et par Ken Kreisel 12012, og det var iallefall som natt og dag i mitt system.

Tror det legges inn en bestilling på The Rock XLR kabel imorgen . Hadde gode Black Magic kabler, men siden preampen står diagonalt over effekttrinnet, så er 1m for lite... så da blir det 1.2m The Rock .

Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha... var noe med det da . Jeg er kjempefornøyd, selv om jeg syns menyene og fjernkontrollen er noe dårlig. LCD skjermen gir heller ikke noe "highend" preg over seg(er som å tafse på en gammel HTC telefon med "myk" skjerm).. Men lyden er helt ypperlig .

Parasound A21 har vært en grom kar hos meg lenge nå, men jeg vurderer faktisk CA-2300 litt nå. Men da snakker vi såpass masse penger, og A21 er jo en "soleklar" vinner i sitt prissegment, så tror jeg har andre steder å hente inn enda råere lyd.

Vil også nevne at jeg har fått byttet mine SVS PC13Ultra i et par Ken Kreisel 12012, og det var iallefall som natt og dag i mitt system.

Tror det legges inn en bestilling på The Rock XLR kabel imorgen . Hadde gode Black Magic kabler, men siden preampen står diagonalt over effekttrinnet, så er 1m for lite... så da blir det 1.2m The Rock .
    The Rock ja, blir vel ikke "flaskehalsen" i systemet da :-D Bra du liker lyden, men kanskje kjipt den ikke gir deg den estetiske High end følelsen når prisen er såpass høy:???:
    Hvilke fronthøyttalere har du? Hvilke løft gav Ken Kreisel vs SVS?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •