Denon AVR-3312 - Presence / surround back

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-3312 - Presence / surround back

Hei! Jeg har en Denon AVR-3312 reciever. Jeg holder på med høyttaleroppsett og har et 6.2 oppsett i tillegg til presence foran (8.2 da...) Jeg har kjørt autooppsett og har signal i alt av høyttalere.

Jeg lurer på hvordan får jeg brukt presence og surround back på filmer som ikke støtter disse kanalene? Får lyd bak på 6.1 / 7.1 filmer men på 5 kanals er det ikke noe lyd i surround back. Presence lager ikke lyd fra seg i det hele tatt, bare når jeg kalibrerer.

Hvilke instillinger finner jeg ikke?

DENON AVR-3312 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Takker for hjelp!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å aktivere Pro Logic IIz ?

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Har du prøvd å aktivere Pro Logic IIz ?
    *Opp på loftet og sjekker*

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, nå funker det.. Det enkle er ofte det beste. Jeg hadde tenkt meg at det er noe som aktiviseres av seg selv. :roll:

Nå har jeg enda et problem... når jeg aktiviserer ProLogicIIz så funker ikke surround bak-kanalen...

Noen tips?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Hei! Jeg har en Denon AVR-3312 reciever. Jeg holder på med høyttaleroppsett og har et 6.2 oppsett i tillegg til presence foran (8.2 da...) Jeg har kjørt autooppsett og har signal i alt av høyttalere.

Jeg lurer på hvordan får jeg brukt presence og surround back på filmer som ikke støtter disse kanalene? Får lyd bak på 6.1 / 7.1 filmer men på 5 kanals er det ikke noe lyd i surround back. Presence lager ikke lyd fra seg i det hele tatt, bare når jeg kalibrerer.

Hvilke instillinger finner jeg ikke?

DENON AVR-3312 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Takker for hjelp!
    Min Yamaha her extended surround, da får jeg lyd fra 5.1 blu-ray på surround back....men ikke samtidig med presence foran....foretrekker lyd bak....
    Men ettersom jeg har noe som heter Pure Direct så gir det best lyd...og da er det bare 5.1 fra 5.1 og 7.1 fra 7.1...og ikke noe presence....som jeg ikke savner...:-) Prøv test discen til Disney: World of Wonder: den har 5.1/6.1/7.1...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •