Reciver anbefaling - Med 2 utgående soner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciver anbefaling - Med 2 utgående soner

Holder på å legge opp et skjult anlegg i huset, hvor jeg har 4 høyttalere i taket i tv-stua, og 2 i taket på kjøkkenet. Trenger i den anledning en ny reciver hvor jeg kan velge hvor lyden kommer, feks. sone 1(stue), gjerne til film og tv, og sone 2(kjøkken) til radio ol.
    Prisklasse ca 5000 +-

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså skal du ha 2 soner i tillegg til den vanlige?

Hvis ikke så har du jo onkyo 609 til bare 2500 på elkjop.

Hvis ikke har yamaha 2067 hvertfall muligheten for flere soner. Den er jo litt billig akkurat nå. Sikkert noen av de litt større onkyo og denon som er fra fjorårets modeller som også som har dette og er på tilbud

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger kun 2 soner totalt. Altså 1 med 5.1 (4.1) høyttalere til tv stue og 1 med stereo til kjøkken.
    Tenkte en noe høyere prisklasse, har ikke veldig greie på dette, men er det noe kvalitet på en reciver til 2500 kr,-?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    609 er av bra kvalitet den. Selvfølgelig ikke det beste du får tak i. Kommer litt ann på hva slags system du har fra før etc.

Skal du ha litt bedre er jo yamaha 1067, og 2067 veldig bra kjøp om dagen Dette er jo recievere som kostet 16 og 10 tusen, satt ned til 7 og 5,5 eller noe på surround.no og lsound.no og avshop.no etc

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki. kikket på den på elkjøp, det viste seg å være 509, ikke 609. Men da har jeg vertfall et par alternativer.
    Takker for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobba
    Trenger kun 2 soner totalt. Altså 1 med 5.1 (4.1) høyttalere til tv stue og 1 med stereo til kjøkken.
    Tenkte en noe høyere prisklasse, har ikke veldig greie på dette, men er det noe kvalitet på en reciver til 2500 kr,-?
    Jeg er litt i samme situasjon ved at jeg driver og kikker reciever, og har i grunn bestemt meg for Pioneer VSX-921, mye pga pris og Airplay (kun lyd). Men iom at høytalersettet ikke kommer før om en måned har jeg heller ikke stress med å kjøpe reciever. Lefdal solgte VSX-921 for 2500,-, men de er utsolgt alternativet er nettet som koster 500,- ekstra.

Alternativt kan jeg kjøpe en Onkyo TX-NR579 til samme pris hos Lefdal, jeg mister da Airplay, men kan jeg få AirPlay for både lyd og bilde ved å kjøpe Apple TV?

Jeg ser at både Onkyo og Pioneer støtter 2 soner. Jeg lurer på hvordan dette fungerer i praksis. Kan man se film i stua og høre musikk (via Airplay eller nettradio) i en annen sone (f.eks. kjøkken) samtidig?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •