Onkyo 609 er levert tilbake, og erstattet av...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Onkyo 609 er levert tilbake, og erstattet av...

Pioneer VSX-921. Jeg er overrasket over meg selv, fordi jeg har aldri helt hatt sansen for Pioneer, men denne receiveren spiller godt og lyden er usedvanlig klar og gjennomført. Den gir en mer åpen og detaljert lyd, slik jeg oppfatter det, i forhold til Onkyo 609.

Hadde budsjettet vært større hadde jeg nok gått for en H/K 365. Mer potens i lyden! Absolutt verdt å lytte til hvis man har et budsjett på 6000+ kr.

Jeg er ihvertfall fornøyd med min Pioneer :-D

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er kraft i forhold til Onkyo'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    Hvordan er kraft i forhold til Onkyo'n?
    Har et inntrykk av at Onkyo har enda litt mer trøkk å hente frem, men Pioneer har et bedre lydbilde, etter min oppfatning. H/K som jeg også lyttet til slår begge når det gjelder power, og har også et veldig godt lydbilde. Vesentlig bedre enn Onkyo, og på nivå med Pioneer. Selv om sistnevnte muligens er enda mer "ren" i dialoger og får frem detaljer på en veldig god måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVenthusiast: Men hva var årsaken til at du leverte tilbake ONKYOen sånn i utg.pkt.?

Antar Pioneeren lyder langt bedre i stereo enn ovennevnte?

Er fortsatt veldig i tvil...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DandyAndy
    AVenthusiast: Men hva var årsaken til at du leverte tilbake ONKYOen sånn i utg.pkt.?

Antar Pioneeren lyder langt bedre i stereo enn ovennevnte?

Er fortsatt veldig i tvil...
    Jeg har vært veldig vant med lyden fra H/K i flere år. Jeg kjøpte Onkyo pga alle de gode omtalene i tester. Men det var noe med lydbildet og renheten, eller mangelen på den som fikk meg til å tvile (pluss at det, utrolig nok, kom en litt merkelig lukt fra receiveren da den var varm).
    Med en gang en tvil er sådd, så begynner man å tenke og lete etter noe annet. Ihvertfall er jeg slik. Så jeg lyttet til receivere fra H/K, Pioneer og Denon, og brukte Onkyo som referanse. Jeg var også på et budsjett. Maks 4000 kr.

H/K ble for dyrt. Receivere fra denne produsenten ligger nok nærmest Onkyo i lydbildet, slik jeg oppfatter det, fordi lyden er mer varm og avrundet. Synes allikevel at H/K overgår Onkyo satt opp mot hverandre.

Denon hadde en litt kjedelig og flat lyd, og fremstod dermed som lite spennende. Dette til tross for hederlig omtale både i Lyd & Bilde og Cnet.

Pioneer synes jeg gir et rent og klart bilde fullt av detaljer, også har den en god tyngde når det trengs. Forskjellen mellom Pioneer og H/K var relativt liten. Selv om sistnevnte har en god del mer power å by på.

Etter min oppfatning, så er Pioneer et mye bedre valg enn Onkyo lydbildemessig.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVenthusiast
    Jeg har vært veldig vant med lyden fra H/K i flere år. Jeg kjøpte Onkyo pga alle de gode omtalene i tester. Men det var noe med lydbildet og renheten, eller mangelen på den som fikk meg til å tvile (pluss at det, utrolig nok, kom en litt merkelig lukt fra receiveren da den var varm).
    Med en gang en tvil er sådd, så begynner man å tenke og lete etter noe annet. Ihvertfall er jeg slik. Så jeg lyttet til receivere fra H/K, Pioneer og Denon, og brukte Onkyo som referanse. Jeg var også på et budsjett. Maks 4000 kr.

H/K ble for dyrt. Receivere fra denne produsenten ligger nok nærmest Onkyo i lydbildet, slik jeg oppfatter det, fordi lyden er mer varm og avrundet. Synes allikevel at H/K overgår Onkyo satt opp mot hverandre.

Denon hadde en litt kjedelig og flat lyd, og fremstod dermed som lite spennende. Dette til tross for hederlig omtale både i Lyd & Bilde og Cnet.

Pioneer synes jeg gir et rent og klart bilde fullt av detaljer, også har den en god tyngde når det trengs. Forskjellen mellom Pioneer og H/K var relativt liten. Selv om sistnevnte har en god del mer power å by på.

Etter min oppfatning, så er Pioneer et mye bedre valg enn Onkyo lydbildemessig.
    Hvordan syntes du den er iforhold til oppsett, apps, nettspilling osv da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Hvordan syntes du den er iforhold til oppsett, apps, nettspilling osv da?
    Jeg har desverre ikke fått testet ut alt enda. Så jeg må komme tilbake til en del ting senere.

Når det gjelder oppsett (manuelt oppsett foreløpig) så synes jeg det var veldig greit. Onkyo har muligens litt flere innstillinger, og detaljer. Men det hjelper lite når lyden fra Pioneer er bedre, etter min mening.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høyttalere spiller du på?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    høyttalere spiller du på?
    Jamo

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har peil på hvor lenge Komplett kjører kampanjepris på disse 2 forsterkerne?? Er det kun ut denne dagen?

Heller mot Pioneeren om det er slik at den har mer åpenhet i lydbildet. Har ikke behov for mer power.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tilbudet slutt for denne gang. Jeg valgte også Pioneeren rett før kampanjeprisen gikk ut, så får vi se etterhvert hvor fornøyd jeg blir. Er jo 45 d åpent kjøp - så da har man litt tid på seg til å få testet ut varene!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortell gjerne hvordan du opplever lyden til receiveren.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he jeg gjorde akkurat motsatt av det du gjorde,hadde pioneern og byttet til 609 på en dynavoice m65 pakke,knallgod lyd på pioneer men fikk låne en kamerat sin onkyo og fikk følelsen av at 609 hadde enda(litt)bedre lyd,så jeg byttet.Muligens høytaler valget som gjorde den lille forskjellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    He he jeg gjorde akkurat motsatt av det du gjorde,hadde pioneern og byttet til 609 på en dynavoice m65 pakke,knallgod lyd på pioneer men fikk låne en kamerat sin onkyo og fikk følelsen av at 609 hadde enda(litt)bedre lyd,så jeg byttet.Muligens høytaler valget som gjorde den lille forskjellen.
    Artig. Høyttalere har mye å si. Jeg har hørt på Pioneer med et KEF oppsett også, og det var veldig bra.
    Samtidig så kommer mye ann på ørene som hører også. Smaken av et lydbilde er forskjellig.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matching mellom høyttaler og forsterker er viktig ja, alle kombinasjoner er ikke like vellykket, for å si det sånn. Derfor er jeg også veldig skeptisk til å anbefale folk å kjøpe forsterker blindt utifra tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter med et par gamle AR HO 312 som fronter ..(viss noen husker de)
    greier onkyen eller pioneer'n drive dette nok til at bassene blir "med" ?
    leverer de nok power dere som har testet disse ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •