Behringer EPQ2000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Behringer EPQ2000

Er dette en bra løsning for mine Xls12?

BEHRINGER EPQ2000 - Thomann Cyberstore Sverige

Leser at disse T-ampene til Thomann skal være rimelig bra til prisen, men klarer ikke se på dem av enellerannen grunn..!

Står nå ved et veiskille, gå for en rimelig løsning som denne fra Behringer.. eller skal jeg avvente til jeg kan ta meg råd til en Crown, CV eller Qsc?

Vil jeg merke store forskjeller på lydkvalitet, eller er det den ekte poweren jeg vil merke forskjell på?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du er alergisk mot viftestøy så tror jeg Tamp og berry EP serien raskt blit uaktuelt.

Men er solide og forsterkere som gir opp mot oppgitt effekt.

Du kan lese litt her: http://avforum.no/forum/testkategori...ngstraden.html
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEHRINGER EPQ2000 Er "Bremset" til 2 x 385w/8ohm. av Mauro Munzi på avsforum.

Burde vel sparke litt liv i et par CerwinVega Xls12. som er oppgitt til 300w/peak. :wink:

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behringeren virker som man får det man betaler iallefall.. Så sant den ikke bråker mer enn en Xbox, så er det levbart!

Men lydkvaliteten..vil den bli merkbart dårligere enn fra min HK forsterker?
    Effekten på 385 watt holder i massevis, men lyder rimelige PA grumsete?

Bergensound kunne bestille inn Crown Xti 1002 til 4995,- .. er dette en helt annen verden?

Leste tråden din Ostemannen, bra tråd

Og hva trenger jeg i tillegg av kabler og slikt, hvis jeg da skal bruke min nåværende forsterker som forforsterker? Er det kanskje kurant med PA på bass, og Harman på diskant og mellomtone?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man skrudd litt pc så burde en "viftemod" være en forholdsvis enkel opperasjon. Bytte til en mer stillegående vifte og/eller prøve seg fram med effekt motstander til man har et akseptabelt vifte nivå og så koble de om en liten bryter.(Festknapp) 8)

Vil ikke tro Behringer slipper ut en forsterker på markedet som låter "grumsete".

På EPQ serien fra Behringer er det også rca/phono innganger, så du trenger ingen overganger kun en standard rca-kabel.

Vedlegg 83186 Vedlegg 83187

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viftebytte i EP serien er i alle fall helt rett frem.

Hva koster EPQ'en? Du får EP4000 for 3500+frakt, evnt 3790 på 4Sound. Behringer har veldig bra garanti og repordning, så jeg anbefaler å kjøpe over disk.

EP4000 er målt til 650W i 8ohm på full blås, og det er mer enn de fleste trenger. EPQ har jeg ikke erfaring med, men kan garantere at EP4000 sparker ut alt som fins av liv i CV 12'erne dine.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Viftebytte i EP serien er i alle fall helt rett frem.

Hva koster EPQ'en? Du får EP4000 for 3500+frakt, evnt 3790 på 4Sound. Behringer har veldig bra garanti og repordning, så jeg anbefaler å kjøpe over disk.

EP4000 er målt til 650W i 8ohm på full blås, og det er mer enn de fleste trenger. EPQ har jeg ikke erfaring med, men kan garantere at EP4000 sparker ut alt som fins av liv i CV 12'erne dine.
    EPQ`en koster omtrent 2200,- inklusive frakt fra Thomann.. men så er det vel denne tollen da? Noen som har peil på hva sluttprisen vil bli?

Jeg heller mot denne pga kosmetiske grunner, og vil vel tro det greier seg med 385 watt? (Takk for info og bilder Stealt!)

Men det er vel det jeg ønsker, at Cerwin skal danse rundt gullkalven for alt den makter

Noen som har erfaring med INUKE serien? De ser fancy ut, men de veier jo nada!? BEHRINGER INUKE NU3000 AMPLIFIER - Thomann Cyberstore Sverige

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EPQ'en vil komme på 2957,- hvis Posten skal fortolle den. 25% moms på totalsummen, og for beløp over 1000 tar posten et gebyr på 207,-.

EP4000 koster 3790 over disk, og er omtrent dobbel effekt av EPQ. Det vil være alt du trenger for CV'ene. Selv om de er oppgitt til 300W så er det UTROLIG sjelden man knekker en høyttaler med for mye effekt, det er klipping som er ille. Så headroom er konge. Legg et par kroner ekstra i det nå.

Så kjøper du en stillegående vifte på ebay og bytter selv, så kan du få forsterkeren praktisk talt stillegående.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris på Behringer EPQ 2000 fra Thomann....

1stk. epq 2000 uten moms = 191,2 Euro + frakt inntil 30kg til Norge fra Thomann = 20 Euro + Nok. moms 25% + tollgebyr hos Ups = 150,- nok.

191,2+20 =211,2(Eur) x 7,83(kurs) = 1653,7(Nok) x 1,25(Moms) =2067,- + 150,-(tollgebyr) = 2217,-Nok levert på døra.

Har selv bestilt Pa forsterker fra Thomann 8) . Ble bestilt på mandag levert på døra fredag :-D , og etter noen dager fikk jeg regning fra Ups for utlagt moms og tollgebyr, enkelt og greit.

(obs. viktig og spesifiere på ordre at man vil ha frakt med Ups da DHL har et Tollgebyr på 491,-.....)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    Noen som har erfaring med INUKE serien? De ser fancy ut, men de veier jo nada!? BEHRINGER INUKE NU3000 AMPLIFIER - Thomann Cyberstore Sverige
    Behringer iNuke NU3000 first impressions (I need replacement fan suggestions!) - AVS Forum

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EPQ`en koster omtrent 2200,- inklusive frakt fra Thomann.. men så er det vel denne tollen da? Noen som har peil på hva sluttprisen vil bli?
    Det er ikke noe tollavgift (eøs?), merkelig egentlig vi bor jo i Norge......

Kun et tolldeklarasjonsgebyr til speditør.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer moms, da...

Edit: Så du hadde regnet med momsen. For så lite penger er det jo bare å prøve.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mye god info og utregning her karer! Merker jeg blir litt klokere for hver dag som går, med riktig input

Ligger nok mest på hell til EPQ, da jeg føler det er veldig mye for pengene, og sikkert mer enn nok i min moderat store leilighet!

Inuken ja.. den ser litt tøff ut, men kjører safe.

Nei, skal sondere terrenget litt til, så kommer jeg tilbake med inntrykk etter evt handel av ny amp

Forresten, hva er en god pris CV 2,6kw?

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle høre deres formening om denne fra Qsc; QSC GX 5 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning .. Ser Ljudia og Thomann kjører nærmest lik pris på denne.

Verdt å klinke til på en ekstra høvding for denne, mot Epq2000(som forøvrig later til å være kopien av Qsc sin?)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle høre deres formening om denne fra Qsc; QSC GX 5 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning .. Ser Ljudia og Thomann kjører nærmest lik pris på denne.

Verdt å klinke til på en ekstra høvding for denne, mot Epq2000(som forøvrig later til å være kopien av Qsc sin?)
    QSC = annerkjent kvalitet! + Mer bang! (ca.600w 6ohm = 2x peak Xls12!! )

Har gogla litt og QSC GX 5 får tettpå uhemmet skryt over alt!

Bør vel lett være verdt ca.1,5K ekstra!, men er man på et budsjett ville nok en Epq2000 også gjort en grei jobb.

Utrag fra en kundetilbakemelding på Thomann.de :

Best price/quality poweramp ever made!!

This QSC GX 5 is just GREAT, actually I think it is defenitely the BEST poweramp in this price range. It is very easy to use and the flexible input/output possibilities are great as well: for inputs there is jack, XLR and even tulip connectors, for outputs there is a jack/Speakon combination connectors. Even though I don't use it yet, I love the fact that it has a built in 100 Hz crossover that allows me drive a sub and top seperately without an extra device in the rack except for a second QSC GX5 which I'm seriously considering in future.

The amps sounds just great; very clean punchy dynamic sound; nice lows, tight mids, clear highs. The amp's fans are very silent (running idle) and there's no hiss, no noise, no hum; a really quiet amp. We use it every Tuesday at practice and did some indoor and even one outdoor gig with it and it held up very well.There is PLENTY of power, actually more than we need.

For this price, I seriously doubt there's a power amp that beats the GX5 in price/performance. I even think that it might beat much more expensive power amps in power and sound! Highly recommended!

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres lovende ut Stealt!

1500,- ekstra er det da verdt.. Og Qsc minner meg om russetiden, da vi hadde en rack full av dem!

Da blir det nok denne, når jeg er ferdig mitt utsalg av saker og ting på Finn..!
    Igjen, kommer med feedback på resultat

Newcomer dellnorge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det love of good, ikke kjøpe Behringer. Alt annet er bedre.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dellnorge
    Qsc ble sluttresultatet.. tok tak, bestilte nettopp! Gleder meg

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dellnorge
    Link til en litt artig test. CheapEnd / HighEnd. :wink:

Matrix HiFi --> Blind testing high end full equipments

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0