Yamaha RV-765 slår seg av av seg selv ...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RV-765 slår seg av av seg selv ...

Hilset, godtfolk.

Vanligvis henger jeg mest på head-fi-delen av forumet, men akkurat nå har jeg absurde problemer med hjemmekinoen min.

Det hele begynte i går da surround-ampen min begynte å skru seg av mens jeg så på noe fra mediepcen min. Den kjører windows 7 med XBMC - og feeder bare rett i ampen fra HDMI.

Har aldri hatt problemer med dette før, men flere ganger på rad skrudde hele forsterkeren seg av. Jeg ble først angstfull, så forundret og testet så sikkert 3-4 timers tv-titting gjennom get-boksen, som OGSÅ er koblet til med HDMI. Her var det aldri noen avslåing på gang.

I dag var ampen glad og fornøyd noen episoder weeds, men så begynte den å skru seg av igjen et par ganger, til jeg ga opp. Byttet akkurat HDMI-kontakt fra 3 til 4, men har ikke fått testet enda fordi madamen ser Hellstrøm hate folk som ikke kan lage mat.

Noen andre tanker om hva som kan være galt her? Skal ampen brenne snart? Jeg betuttes!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et ikke helt ukjent fenomen dessverre. Skal i utgangspunktet fikses med en firmware-oppdatering, men min slo seg av så fort at jeg ikke rakk det. Måtte sende den inn på rep. Hør med butikken du kjøpte den fra hva du skal gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah - takk for info. Har aldri oppdatert den med noe som helst. Får høre med ... expert? om hva jeg skal foreta meg.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmware kan du finne her, under support tab'en

RX-V765 - AV Receivere/Forsterkere - Yamaha - Norge

Står også hvordan du skal gjøre det.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fabelaktig info, ChrisHesby!

Tester dette først Må bare se om jeg har noen cd-r liggende ... redd jeg bare sitter på dvd-r. Mon tro om det funker.

Uansett, tusen takk for god info så langt!

EDIT -

Etter en god del hyling og banning mot ampen fikk jeg til slutt oppdatert den - men etter ikke mer enn fem minutter, mens jeg kalibrerte den, skrudde den seg av igjen.

Etter å ha puslet med noen kabler (under kalibrering tok ampen kvelden på en av bakhøytalerne hver gang) og etter å ha flippet signalkabel på fronten (den klaget på fasefeil) har ampen kjørt uten feil en tre'ish timer nå. Mon tro om den har skjerpet seg, eller bare ligger og venter.

Den er like over to år gammel, så garantien min er vel ettertrykkelig ute. Orker ikke helt tanken på reklamasjon på noe som ikke kostet så alt for mye i de dager da den ble solgt - men det er kanskje verd det å bitche med Elkjøp? Fant jo kvittering ...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •