Usikker på om jeg skal beholde Onkyo 609. Så hvilket alternativ anbefales? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Kjør romkalibrering så blir lyden bedre.
    OG angående volum har vel ikke mye å si. 82 er oppgitt som thx referanse. Jeg lå på det samme som deg omtrent. Mellom 60-82 litt avhengig av hva slags film og kilde.
    Jeg har ikke sjekket, men er 100 maks? Da føles det jo litt som om ressursene er små hvis man må helt opp på 82... Eller?

På min gamle H/K var lyden formidabel ved DTS lyd allerede ved -35.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVenthusiast
    Jeg har ikke sjekket, men er 100 maks? Da føles det jo litt som om ressursene er små hvis man må helt opp på 82... Eller?

På min gamle H/K var lyden formidabel ved DTS lyd allerede ved -35.
    Nei, tror det er mer. Men uansett har du ren lyd og klarer å se på film osv ved 82 så er det ikke noe problem. Må du skru opp mye mer burde du sjekke hørselen din...

Hadde HK før jeg å, og lå vel på rundt 30 og syntes det var høyt. Men dts virka alltid høyere enn andre formater. Er nok forskjeller fra produsenter.

Kan du spille ved 90% effekt og det ikke er høyt nok hadde jeg vært bekymret. Du sier jo du spiller på 73 og har jo en del å gå på. I praksis trenger du vel ikke å skru opp mye mer? Yamaha 771 og Pioneer sine har iallfall mindre ressurerser er ikke maks volum som sier noe om effekt iallfall. :P

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du sier jo selv hva som er saken her. Du har dempet kanalene manuelt med over -5 db. Det er årsaken til at du må så høyt for å få lyd.

Kjør full romkalibrering, så skal du se at det meste ordner seg.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •