H/K vs. Onkyo vs. Denon vs. Yamaha vs. Pioneer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow H/K vs. Onkyo vs. Denon vs. Yamaha vs. Pioneer

Det er så mye spennende på receiverfronten for tiden!

Jeg har hatt en H/K i mange år, og skal nå forsøke meg på en Onkyo TX-P609. Det kan jo bli veldig spennende.

Men... det er mange gode konkurrenter i dette prissjiktet. Så hvis jeg ikke skulle bli førnøyd, så utmerker følgende modeller seg i et maks budsjett på 4000 kr:

Denon AVR - 1912
    Yamaha RX - V671
    Pioneer VSX - 921
    H/K AVR 160 (eldre modeller hvis tilgjengelig AVR 260 og 360)

Hva mener dere om de forskjellige modellene til filmbruk (selvsagt), men også musikk i de fleste sjangre?

Vet godt at smaken er som baken, men allikevel er det vel en slags konsensus for at noen modeller er virkelig bra, mens andre er mer dårlige kjøp.

Hva sier dere? :-D

OPPDATERING:
    Jeg har nå fått kalibrert receiveren i forhold til høyttalere, rommet og alt annet utstyr. Slikt noe tar litt tid, og skal ta litt tid. Det er jo det som er moro!
    Hadde problemer med å få DTS og Dolby HD lyd. Dette fikset jeg ved å koble ut "mikset lyd" fra blu-ray spilleren, og dermed sende lyden "direct".
    På receiveren hadde jeg en feil innstilling innenfor audio hvor HDMI lyd inn var satt til "off" av en eller annen grunn. Ved å sette denne til "on" så kom all lyden i sin fantastiskhet ut til høyttalerne.

Kombinasjonen SONY BDP-S380 med Onkyo 609 er en god match. Bildet er skarpt og lyden er bra. Synes bildet fra Sony spilleren er bedre enn hva H/K BDP10 klarte å produsere. Selv om bildet til H/K er nok en smule mer "kinoaktig" i sin fremførelse. Allikevel synes jeg mer skarphet er å foretrekke.

Lydbildet til Onkyo er mer klart og luftig enn hva H/K produserer. Jeg sammenligner opp mot min gamle H/K 630 som er ca 8 år gammel. Bassen til Onkyo føles mer stram og, tør jeg si mekanisk, enn hva H/K produserer. H/K har et mer mørkt og tilslørt bilde som passer f.eks bedre til rock enn klassisk.
    Når det gjelder film, så er jo H/K fantastisk bra, og så langt virker det som om Onkyo også har mye å tilby på en veldig god måte.

Når det gjelder effekter på receiverne, så er H/K i en klasse for seg. Jeg har gått fra en ±50 ampere som klarer alle kanaler drevet i 75W, og har et maks strømforbruk på 1040W og veier over 18 kg, til en Onkyo forsterker som jeg antar ligger på ca 80-100W per kanal, maks strømforbruk på 610W og veier litt over 11 kg.

Jeg kommer med en ny oppdatering igjen etter en stund for å fortelle om mitt inntrykk har forandret seg noe i den ene eller andre retningen.

:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan type høytalere har du osv?

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er disse det sto om til meg også, men fant ut at jeg lander vel på Onkyo'n... Virker som om den hadde en varmere og ikke like skarp lyd som Pioneern som var 2. valget. Ville passet dårlig sammen med mine Dynavoice M-65 som jeg syns blir litt for lyse i toppen sammen med Denon jeg har nå. Og blir jeg ikke fornøyd med Onkyo'n sammen med Dynavoicene så er det jo bare å bytte til Pioneern og prøve den også.

Lagt merke til at Onkyo'n koster 2995,- på Kompett.no nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommern7
    Hvordan type høytalere har du osv?
    Jeg byttet ut min H/K BDP10 blu-ray spiller med en Sony BDP-S380.

Jeg har et litt "spesielt" høyttaleroppsett. Kjører Jamo A305 med aktiv sub, og Jamo C600 senterhøyttaler. A305 er satelitthøyttalere, men de gir overraskende bra lyd. Derfor har jeg ikke skiftet dem ut. Senterhøyttaleren er en normal stor modell for å få bedre dybde i dialog osv. Så langt har dette oppsettet fungert veldig bra for meg, selv om jeg vet at større høyttalere vil gi enda mer fylde og en enda mer åpen lyd.

Har enda ikke fått testet ut den nye receiveren og blu-ray spilleren helt, men skal komme med oppdatering :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    Det er disse det sto om til meg også, men fant ut at jeg lander vel på Onkyo'n... Virker som om den hadde en varmere og ikke like skarp lyd som Pioneern som var 2. valget. Ville passet dårlig sammen med mine Dynavoice M-65 som jeg syns blir litt for lyse i toppen sammen med Denon jeg har nå. Og blir jeg ikke fornøyd med Onkyo'n sammen med Dynavoicene så er det jo bare å bytte til Pioneern og prøve den også.

Lagt merke til at Onkyo'n koster 2995,- på Kompett.no nå?
    Ja, det virker som et kupp, og dermed kjøpte jeg min der. Jeg har enda ikke fått testet ut det nye oppsettet helt, men vil komme med oppdatering senere :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet med en oppdatering øverst i posten :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er RXA-2010 (Yamaha) i forhold til disse? Har tenkt på Onkyo, men likte muligheten for flere soner (fint med stereo på kjøkkenet/soverommet e.l.)

Har fra før en eldre Eltax AVR-800 som nå begynner å bli kraftig avleggs. I tillegg har jeg også noen eldre Tangent (Eltax) og infinity høyttalere.

Tenker å kjøre disse med Jamo S606 eller S608. Blir mest sannsynlig 5.1.

Noen som har noe å legge til?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •