Parasound Halo A21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parasound Halo A21

Hei!

Har lyst til å kjøpe en slik forsterker... noen som har erfaringer med den? Den koster jo ganske mye, så den bør jo være meget bra. Har lest endel tester som skryter av den, men han på audiophile.no snakket noe om en lav during ved 50Hz.... det kan jo bli ganske slitsomt hvis den durer når det ikke er lyd i anlegget....

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Parasound Halo A21

Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Hei!

Har lyst til å kjøpe en slik forsterker... noen som har erfaringer med den? Den koster jo ganske mye, så den bør jo være meget bra. Har lest endel tester som skryter av den, men han på audiophile.no snakket noe om en lav during ved 50Hz.... det kan jo bli ganske slitsomt hvis den durer når det ikke er lyd i anlegget....
    Les testen i siste "Fidelity", der får den meget god omtale.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de nevnte vel ikke noe om during ved 50 Hz??

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Men de nevnte vel ikke noe om during ved 50 Hz??
    Nei, den er tett opp mot DP A1 og Hegel H4 ( som er vesentlig dyrere ) i lydkvalitet og finish.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Parasound Halo A21 er en skikkelig heftig forsterker. Du kan nok ikke gå så mye feil ved å kjøpe den. Hvilke høyttalere skal den brukes på?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har foresten noen prøvd denne i brokobling? Kanskje opp imot et par JC1?
    Må være en grei måte og skaffe seg heftig forsterkeri om man først kjøper en, så for å supplere med en til når økonomien tillater det...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Har foresten noen prøvd denne i brokobling? Kanskje opp imot et par JC1?
    Må være en grei måte og skaffe seg heftig forsterkeri om man først kjøper en, så for å supplere med en til når økonomien tillater det...
    Hvor mange ohm er høyttalerene du evt. skal bokoble de opp mot da? Er de under 8 ohm er det bare å glemme det. Når du brokobler halveres ohmen på høyttaleren, og er høyttaleren på 4 ohm, synker den da til 2 ohm. Da skal det ikke mye til før forsterkeren kneler. De færreste forsterkere har så alt for mye å stille opp med under 1 ohm.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenti: Nei, jeg skal ikke ha den\de... Er bare nysgjerrig på om noen har testet de i brokobling. Har lest endel positive tester som stereoforsterker, men aldri som brokobla monoblokk....
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bruke dem på et par Audio Pro Bravo FX-10.

Men så det store spørsmålet.... trenger jeg så mye effekt, eller vil det være tilstrekkelig å gå for Parasound A23 i stedet, den koster halvparten, men ser ellers helt lik ut, bare endel mindre selvsagt... Denne yter 2*125 watt i 8 Ohm, høyttalerne er oppgitt å tåle 200 Watt, og de er 4 ohm. Da vil vel det si at 2*125 watt i 8 ohm er 2*200 watt i 4 ohm... altså skulle vel A23 være tilstrekkelig til høyttalerne? Jeg har forøvrig også aktive sub'er i frontene min med en forsterker på 150 watt i hver...

Ser at A21 yter hele 2*250 watt i 8 ohm, og det trenger jeg da strengt tatt ikke... er jo ikke lagd av penger heller.... :roll:

En annen sak, er A23 vesentlig dårligere enn A21 siden den koster så mye mindre, eller er det kun på effekt disse forsterkerne skiller seg?

Har også vurdert Rotel sin 1080 forsterker, men jeg synes at den ikke på langt nær er så pen å se på som Parasound'en... dessuten får jeg litt følelsen av at Rotel er mer rock 'n roll og kanskje ikke like High End som Parasound. Jeg er ute etter en forsterker som spiller meget oppløst og musikalsk, samtidig som det er skikkelig pondus i gjengivelsen... (ikke knele med en gang det blir litt volum...)

Noen synspunkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker P3/A21 til å drive Patos Lyric 402. Er veldig fornøyd med kombinasjonen - masse krefter og kontroll i forsterkeren. Skal jeg oppgradere noe, blir det signalkilde og evt. høyttalere. Hører ikke noe til denne susingen ved normal bruk - ca. 20 cm og nærmere fra diskanten er det hørbart, men ikke lengre unna.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mags: Er den meget bra i bassen? Stram og fin? Har fått inntrykk at parasound er litt lite dynamikk prega. Kan det stemme? :roll: Uansett so er jo A21 ein flott sak. Vil tru den spelar bra ja. VEIT at oppsettet dit fortjenar "oppgradering" på høgtalarfronten.. :wink:

PS mags: Du har jo eit foryknande anlegg både "oppe" og "nede".

Edit. 402 er bra den also.. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes den er helt knall mht. bass. Har et vanskelig rom, som ikke ga bra bass med ECI-3/Audiovector C2. Det "nye" oppsettet har ekstremt fet bass - hørte på Madonna "Music" tidligere idag, og kombinasjonen av det store lydbildet samt trøkket (og kontrollen!) i bånn ga frysninger på armene!!!

Jeg vurderer to ting på oppgraderingsfronten: Lclock og nye opamper på Pioneeren, som visstnok skal gi veldig gode resultater ettersom drivverket er bra. I tillegg har jeg tenkt å kombinere med en DAC, men her er jeg helt blank og trenger en del input først. Vet bare at EC har en som går for å være meget bra. Ytterligere snuser jeg på ideen om Helicon 400 eller 800, på sikt. Tror de gir mye av den samme bassen som 402, men bedre totalt lydbilde og da også bedre mellomtone (der jeg føler at 402 svikter litt). Da flyttes i så fall 402 ned i "kinoen".

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ytterligere snuser jeg på ideen om Helicon 400
    De kan helt klart trygt anbefales

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt de nye HALO-ene ved et par anledninger. Det har vist seg at de ikke helt er mestere på kontroll i bassen. (Store T+A-høyttalere) men de spilte veldig oppløst oppover.

Newcomer P-Stone sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg har hørt de nye HALO-ene ved et par anledninger. Det har vist seg at de ikke helt er mestere på kontroll i bassen. (Store T+A-høyttalere) men de spilte veldig oppløst oppover.
    Der må jeg si meg uenig med Snickers-is. Halo'ene har meget god kontroll. Og jeg registrerer at 90% av testene jeg har lest, er enig med undertegnede. F.x. denne testen på Audiophile.no.

...det mest overraskende var den vanvittige bassen. Den er virkelig dyp, men har samtidig 110% kontroll...
    P..

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner denne tråden litt, selv om den er gammel.

Er det noen som har erfaring med noen pre-amper som går godt sammen med nevnte poweramp?
    Tenker da noen andre enn P3, som jeg har sett en del mener ikke holder helt mål i forhold til A21.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUMP....

Noen flere erfaringer her?
    Jeg vurderer å bytte ut mine 2 x Midgard 6.1 mot en Parasound A21.
    Jeg har Focal Electra 1027 BE.
    Noen som har noen synspunkter?

Har lyst å prøve noe nytt nå før jul :-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    BUMP....

Noen flere erfaringer her?
    Jeg vurderer å bytte ut mine 2 x Midgard 6.1 mot en Parasound A21.
    Jeg har Focal Electra 1027 BE.
    Noen som har noen synspunkter?

Har lyst å prøve noe nytt nå før jul :-D
    Det sies at Parasound passer godt til JMlab. Søk litt på forumet. Mener det er flere slike relaterte tråder.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HALO serien er bra value for money, men det finnes da saktens andre produsenter du så absolutt også bør vurdere. F.eks Bryston 3 og 4B SST, Sim Audio osv.
    Det lå en 220V Mark Levinson No 331 ute på audiogon til $3000 for litt siden...

Newcomer knutte79 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mine krevende kappa 9.2i er det ingen tvil(og i bi-amp) at denne a-21 holder mål! next 2 JC1! har helt nye,uutgitte vincent sp-994 og i oppsettet mitt pr nå,oppgitt til 2 ganger 600w f.eks holder ikke mål og må gi seg lenge før a21 ens 2x 450w,,,så her blir det nok en a21 for bi-amp!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •