Forsterker og effekttrinn til b&w 604 s3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker og effekttrinn til b&w 604 s3

Lurer på å oppgradere reciever og ha på et effekttrinn på surround oppsettet mitt. Nå i dag har jeg en HK AVR7300 som tar seg av alt. Var på hifi-klubben og lånte med meg en NAD c275BEE og T757. Likte godt lyden dette ga, men synes det var litt dyrt med tanke på at lommeboka er liten :P lurer litt på å finne noe brukt, så det var en yamaha på gjøvik til et par lapper. Men hva er brukbart å bruke på dem?? Vil ha en forsterker som har hdmi innganger så det ikke blir så mye ledninger det er per i dag!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale en receiver med pre-out - og at du med tid og stunder skaffer deg et separat effekttrinn til dine DM604. Når lommeboken tillater det. Dette er høyttalere som er lettdrevne bare på papiret. I praksis krever de sitt og vel så det av en forsterker. Jeg tror du skal slite veldig for å finne en billig receiver som driver disse på en tilfredsstillende måte.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Jeg vil anbefale en receiver med pre-out - og at du med tid og stunder skaffer deg et separat effekttrinn til dine DM604. Når lommeboken tillater det. Dette er høyttalere som er lettdrevne bare på papiret. I praksis krever de sitt og vel så det av en forsterker. Jeg tror du skal slite veldig for å finne en billig receiver som driver disse på en tilfredsstillende måte.
    Det er det jeg hadde i tankene, men så er jo det store spørsmålet hvilken forsterker en skal velge av begge deler. Effektforsterkere MÅ jeg ha på dem så

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja

Spørs hvordan lyd du liker det.

Jeg kjører NAD og Emotiva på mine, funker fint for min del. Var fornøyd med NADen alene, men manglet litt bass i bunnen. Dette kom det mer enn nok av med Emotivaen.

Kjøper du en Emotiva så får du mer for pengene enn det du får ved kjøp av en 275 fra NAD

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Spørs hvordan lyd du liker det.

Jeg kjører NAD og Emotiva på mine, funker fint for min del. Var fornøyd med NADen alene, men manglet litt bass i bunnen. Dette kom det mer enn nok av med Emotivaen.

Kjøper du en Emotiva så får du mer for pengene enn det du får ved kjøp av en 275 fra NAD
    Okey, det høres jo lurt ut. Bare kjøre en reciever med pre-out også en emotiva som forsterker på alle eller bare front?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en NAD275 på finn her om dagen, kan være greit å søke opp