Hjelp ønskes til kjøp av receiver! Brukt/Nytt??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp ønskes til kjøp av receiver! Brukt/Nytt??

Jeg er i den posisjon at jeg har brukt Logitech Z-5500 i nesten 6 år, men kontrollenheten døde for 3 uker siden, og dermed har jeg kun lyd fra noe ekstremt dårlig som jeg kjøpte på "Expert" som midlertidig. Så vurderte jeg å kjøpe en ny Z-5500, men fant ut at det var nok lek nå. Jeg er 32 år, ferdig med å studere neste år samt har startet mitt eget firma. Å leve ett liv uten god lyd er vel det samme som å leve ett liv som monogam(alternativt i sølibat)?

Så dermed må jeg starte ett sted, og da er jeg på jakt etter en receiver. Men jeg er fryktelig usikker på hva jeg skal gjøre. Skal jeg kjøpe receiver uten pre-out, eller skal jeg bruker mer penger. Er det livsnødvendig med HDMI 1.4a eller er det greit at det bare er HDMI? Nei, dette valget er slettes ikke lett.

Jeg har uansett ikke mer enn 5-6000 kroner å bruke på receiver+sub, så med mindre noen her inne gir meg ett tilbud jeg ikke kan si nei til, så er dette maks jeg har råd til(Føl deg fri til å gi meg pm med tilbud). Jeg har vurdert RX-V767, men den har jo blitt dyr igjen(For de som ikke er tomme for den). Hvilke høyttalere som skal drives? Vel, foreløpig blir det jo bare satelittene til Z-5500 samt Focal Chorus SW700 eller XTZ 99 W10.16. Så når januar kommer kald og hvit, så blir det fronter men kommer til å fortsette å kjøre logitech satelittene som senter og bak. Hybelen min er på gedigne 9.5 m2, men skal nok flytte inn i en leilighet ett eller annet sted så fort firmaet genererer høy nok inntekt.

Noen som har noen knallgode ideer her(eller der)?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, den har jo ikke pre-out, og med frakt så blir det bortimot "break even" med å kjøpe en RX-V767 hos den lokale sjappa til 3900 spenn. Er noe ambivalent for hva jeg skal gjøre med dette kjøpet, men lyd må jeg ihvertfall ha.

Ser at jeg glemte å spesifisere at jeg befinner meg i Bø i Telemark.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiver er innkjøpt. Endte opp med Yamaha RX-V767.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pre-out er jo eit nesten eit must om du finner ut du vil ha større høgtalarar etterkvart...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •