Ny Hegel H200 med trafo lyd - kilde strømnett eller forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 58
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Hegel H200

Intro/ Bakgrunn
    For 3 uker siden gikk jeg til innkjøp av en Hegel H200 fra Soundgarden. Etter å ha koblet den opp hjemme oppdaget jeg raskt det jeg vil karakterisere som trafo brum, eller mekanisk brum. Da startet eliminasjonsmetoden...

Med denne tråden ønsker jeg å få en diskusjon omkring diagnostisering/ løsninger, og andres erfaringer med tilsvarende problemer. Denne første melding blir lang siden jeg har undersøkt mye de siste ukene. Håper andre biter på, og har en interesse for feltet.

Jeg er nybegynner innen hifi, men blitt passe hektet. For 3 uker siden var jeg helt ukjent med temaet strøm som et problem/ utfordring innen hifi. Jeg har nå lest timesvis om temaet på nettet, og kan konkludere med at dette i beste fall er et område uten klare svar, og med prøving og feiling (grunnet så mange potensielle feilkilder, og utfordringer med å lokalisere dem antar jeg, og en god porsjon begrepsforvirring i diskusjonsforumer med mer. Hegelen er koblet opp med B&W CM9, og en DAC magic til mac mini og Qnap server.

Diagnostisering:
    Jeg skjønte raskt at jeg måtte diagnostisere problemet for å kunne finne en løsning: