Ny Hegel H200 med trafo lyd - kilde strømnett eller forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 58
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Hegel H200

Intro/ Bakgrunn
    For 3 uker siden gikk jeg til innkjøp av en Hegel H200 fra Soundgarden. Etter å ha koblet den opp hjemme oppdaget jeg raskt det jeg vil karakterisere som trafo brum, eller mekanisk brum. Da startet eliminasjonsmetoden...

Med denne tråden ønsker jeg å få en diskusjon omkring diagnostisering/ løsninger, og andres erfaringer med tilsvarende problemer. Denne første melding blir lang siden jeg har undersøkt mye de siste ukene. Håper andre biter på, og har en interesse for feltet.

Jeg er nybegynner innen hifi, men blitt passe hektet. For 3 uker siden var jeg helt ukjent med temaet strøm som et problem/ utfordring innen hifi. Jeg har nå lest timesvis om temaet på nettet, og kan konkludere med at dette i beste fall er et område uten klare svar, og med prøving og feiling (grunnet så mange potensielle feilkilder, og utfordringer med å lokalisere dem antar jeg, og en god porsjon begrepsforvirring i diskusjonsforumer med mer. Hegelen er koblet opp med B&W CM9, og en DAC magic til mac mini og Qnap server.

Diagnostisering:
    Jeg skjønte raskt at jeg måtte diagnostisere problemet for å kunne finne en løsning:

1. Hegelen lager en mekanisk (min tolkning) lyd som høres ut som en høy trafo lyd. "Trafo" lyden kommer og går i intervaller på ca 1 min, med 30 til 60 sekunders opphold. Lyden er såpass høy at det blir et irritasjonsmoment når jeg spiller på lav normal lyttestyrke. Det kommer ingen trafolyd til høytalerne i det hele tatt. Kan høre et ekstremt svakt sus i diskanten. Synes forsterkeren blir veldig varm raskt når jeg kobler den opp hjemme. Lydmessig fungerer den utmerket, det er kun denne trafolyden som kommer fra chassisen.

2. Jeg koplet alt fra forsterkeren slik at kun strømkabelen var i. Fremdeles samme trafo lyd.

3. Jeg koplet forsterkeren til andre kurser i huset, hvor jeg samtidig slo av alle andre kurser, for å unngå eventuelle forstyrrelser fra apparater som kjøleskap, mikrobølgeovn etc. Fremdeles samme identiske trafo lyd.

4. Tok med forsterkeren til Soundgarden, koplet den opp med kun strømkabel. Ingen trafo lyd idet hele tatt. Helt stille! Tenkte da at dette er et problem hos meg eller i strømnettet, men mistenker at de har rimelig god kvalitet på strømmen og diverse apparater koblet opp der nede. Etter dette var hypotesen min at problemet ligger enten i mitt eget elektriske anlegg, leveransen fra Hafslund, eller at Hegelen rett og slett også er oversensitiv mot forstyrrelser på strømnettet.

5. Tok med forsterkeren til en kompis. Her hadde forsterkeren en konstant lav trafolyd, ingen variasjoner. Men dette var en trafo lyd jeg fint hadde kunnet leve med. No problem.

6. Ringte Hafslund. De svarte at det var ingen problemer med strømnettet eller kjente jordfeil.

7. Ringte elektriker, som fortalte at det var lite de kunne sjekke utover jordfeil. Han foreslo en skilletrafo...Litt overraskene at ikke mer kunne sjekkes.

8. Skaffet meg voltmeter, og sjekket spenningen som ligger jevnt mellom 232 og 236 Volt. Hertz ligger på 50 flatt. Er det flere ting jeg bør måle?

9. Ringte Hegel som foreslo at jeg tar med forsterkeren til Soundgarden, hvis det ikke er støy der så er det ikke noe galt med forsterkeren. Greit nok svar inntill videre. Mulig jeg vil at de skal se på den etterhvert.

10. Har også testet en Qv2 AC line harmonizer fra Quantum. Det ga ingen endring i det hele tatt.

Oppsummering diagnostisering
    ...så nå er jeg passe frustert over situasjonen. Har ikke funnet en klar diagnose, men heller mot at det er DC støy på strømnettet enten fra mitt elektriske anlegg eller utenfra og/ eller Hegelens konstruksjon er oversensitiv mot slikt støy. Slik jeg har skjønt det så trenger jeg en ren sinuskurve, 50 hertz, og 230 Volt spenning, kunne tenke meg en mulighet til å måle evt forstyrrelser i strømnettet, utover variasjoner i volten.

Løsninger:
    Etter å ha lest mye om dette temaet (og garantert ikke forstått alt) forsøker jeg meg på en slags kategorisering av mulige løsninger:

1. Overspenningsvern som beskytter mot brå og/ eller stigene rykk i volten
    Virker ikke aktuelt da volen er stabil. Sikkert fornuftig å ha.

2. Skilletrafo på stikkkontakten evt på hele anlegget
    Kan løse problemet med støy, men kan også redusere dynamikken i lydbildet.

3. UPS beregnet for IT. Noen av disse produserer visst en ren sinuskurve, men kan også redusere dynamikk i lydbildet.

4. Power conditioners (eks Quantum Qv2, eller Monster)
    Usikker på om denne gjør noe med mitt problem. Det er sikkert et bra produkt, men det fokuseres på dynamikk i lydbildet først og fremst.

4. PS audio powerplant (skal generere ren AC, med lav distortion på sinuskurve). Ingen forhandler i Norge, funnet noe som heter Deco på Skjetten men en uferdig nettside, og ikke de nyeste produktene. Koster også rundt 20 000 kroner. Det må med andre ord testes før det kan kjøpes.

Kommer liksom ikke videre i hifi realiseringen før jeg får løst dette problemet.

Jeg fant en forståelig forklaring på diagnostisering på følgende link.
    Hum | PS Audio Wiki

That's it.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Først: hvor og hvordan bor du ? Gammelt eller nytt hus? har du prøvd et billig overspenningsvern fra Elkjøp? Supra=Njål Hansson har også noen greier....og ikke minst Strømledninger...
    Og når det gjelder jording i Norge så ligger vi på nivå med ALBANIA....no kidding...dessverre....og har du koblet til forstrekeren din fra en helt annen kontakt i huset?.....

ADMIN EDIT: fjernet unødvendig quote av foregående innlegg
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et kjent problem med H200, støyen kan dog variere igjennom dagen.
    Har du kanskje noen dimmere i huset? Har du koblet den til jord, prøvd uten?
    Hadde noen PSAudio humbusters eller hva de nå het, de liknet en vanlig veggvorte man plugget inn i støpslet før anlegget og disse skulle fjerne støy, merket ingen forskjell og solgte de igjen.
    Så ja, har ingen tro på noe vidunderprodukt der kan hjelpe deg egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Først: hvor og hvordan bor du ? Gammelt eller nytt hus? har du prøvd et billig overspenningsvern fra Elkjøp? Supra=Njål Hansson har også noen greier....og ikke minst Strømledninger...
    Og når det gjelder jording i Norge så ligger vi på nivå med ALBANIA....no kidding...dessverre....og har du koblet til forstrekeren din fra en helt annen kontakt i huset?.....
    Bor på nordstrand i Oslo, 2 mannsbolig. Nytt elektrisk anlegg for 5 år siden, jorfeilbrytere på alle kurser. Har prøvd et billig overspenningsvern fra Clas Ohlson som var mer et skudd i blinde. Den gjorde ingenting med støyen.

Med annen kontakt så mener du andre kurser antar jeg? Ja, jeg har prøvd dette og samtidig slått av alle andre kurser. Samme støy likevel. Det for såvidt dimmere på alle kurser, vet ikke om det har betydning.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Det er et kjent problem med H200, støyen kan dog variere igjennom dagen.
    Har du kanskje noen dimmere i huset? Har du koblet den til jord, prøvd uten?
    Hadde noen PSAudio humbusters eller hva de nå het, de liknet en vanlig veggvorte man plugget inn i støpslet før anlegget og disse skulle fjerne støy, merket ingen forskjell og solgte de igjen.
    Så ja, har ingen tro på noe vidunderprodukt der kan hjelpe deg egentlig.
    Ja, støyen varierer noe, fra moderat til intenst, men den er alltid der. Har tenkt på at dimmere kan være et problem. Jeg har dimmere på alle kurser, bortsett fra den til komfyr. Vanskelig å teste på en kurs som ikke har dimmer. Mulig disse skaper støy på alle kurser uansett (kun gjetning).

Har vurdert Humbuster, men finner ingen forhandler i Norge. Tror jeg dropper den med det første. Samme gjelder for PS audio powerplant inntil jeg finner en forhandler å kan teste. Samtidig den koster jo omtrent det samme som Hegelen.

Med kobling til jord, så mener du å koble den til en ikke-jordet stikkontakt? Har ingen slike i huset, kjenner ikke mange som ikke har jordete kontakter lenger.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nebu
    Bor på nordstrand i Oslo, 2 mannsbolig. Nytt elektrisk anlegg for 5 år siden, jorfeilbrytere på alle kurser. Har prøvd et billig overspenningsvern fra Clas Ohlson som var mer et skudd i blinde. Den gjorde ingenting med støyen.

Med annen kontakt så mener du andre kurser antar jeg? Ja, jeg har prøvd dette og samtidig slått av alle andre kurser. Samme støy likevel. Det for såvidt dimmere på alle kurser, vet ikke om det har betydning.
    1) Jeg regner med at forsterkeren kun har vært tilkoblet nettspenning og frakoblet alle andre komponenter når du har flyttet den rundt i huset ?

2) Dimmere kan lage endel støy på kursene. Prøv evt å skru disse dimmerne helt av når du tester.

3) Prøv å teip over jordpinnene på støpselet og sjekk om det fortsatt brummer. (fjern teipen etter testen)

4) Mål spenningen fra begge lederne i kontakten mot jord. Den skal være lik. Hvis de er svært forskjellige tyder det på feil i anlegget.

5) Dette problemet har vært diskutert opp og ned i tråder under kategorien Forsterkere tidligere, så det er mulig du finner noen ledetråder ved å søke.

Lykke til !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    1) Jeg regner med at forsterkeren kun har vært tilkoblet nettspenning og frakoblet alle andre komponenter når du har flyttet den rundt i huset ?

2) Dimmere kan lage endel støy på kursene. Prøv evt å skru disse dimmerne helt av når du tester.

3) Prøv å teip over jordpinnene på støpselet og sjekk om det fortsatt brummer. (fjern teipen etter testen)

4) Mål spenningen fra begge lederne i kontakten mot jord. Den skal være lik. Hvis de er svært forskjellige tyder det på feil i anlegget.

5) Dette problemet har vært diskutert opp og ned i tråder under kategorien Forsterkere tidligere, så det er mulig du finner noen ledetråder ved å søke.

Lykke til !
    4. Målte spenningen fra begge lederne i kontakten mot jord. Det viste en forskjell; høyre 51 Volt, venstre 194,2 Volt. Gitt at dette er en korrekt måling, virker det som en stor differanse.

1. Forsterkeren har kun vært tilkoblet vanlig strømnett (230 Volt), alle komponenter har vært koblet fra under testing på forskjellige kurser.

2.Prøvde teip, fremdeles brumming. Usikker på om jeg gjorde det bra nok. Trenger trolig en mer robust teip enn den jeg har nå.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd en annen forsterker på samme kurs?
    Gir den samme trafobrummen? Hvis ikke ville jeg overveid å bytte til et annet merke. Lysdimmere settes på fullt, for å unngå støy på kursene.

Spent på å høre hva du finner ut av.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner frustrasjonen så alt for godt. Beklageligvis løste mitt problem seg uten at jeg egentlig fant ut hvorfor. La meg utdype litt.

Sommeren 2008 begynte min McIntosh MC602 å brumme, akkurat slik du opplever det. Ingen endringer var gjort i mitt eget elektriske anlegg så jeg antok at noe var endret utenfor huset fire vegger, eventuellt at noe annet som kabling mellom komponenter etc kunne forårsake dette. Men brummingen var det fortsatt selv om kun effektforsterker var tilkoblet nettet men helt uten andre tilkoblinger.

Trafobrummen vedvarte, fra tider kraftig og ofte til sjelden og svakt men hele tiden nok til at det var irriterende. Tidligere i år var jeg heldig nok til å evaluerere andre forsterkere fra McIntosh.

MC452 - Trafobrumm
    MC601 - Trafobrumm
    MC402 - Trafobrumm
    MC1.2Kw - Ingen trafobrumm

Nå hadde jeg ikke muligheten til å teste en av de andre forsterkerne igjen for å verifisere at disse fortsatt brummet men jeg tror ganske sikkert at det ville ha vært resultatet.

MC1.2KW var i utgangspunktet utenfor budsjettet men disse ble stående siden de var brummfrie. Min konklusjon, i alle fall sånn delvis, er at trafobrumm tilsynelatende er en kombinasjon av forsterker OG strømnettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Røyken
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som strømstøy/Broom fra ett eller annet i strømnettet ditt eller fra en nabo som sitter på samme fordeling. Jeg har H200 som hadde samme problem, det var en gammel fryser og jordfeil i en utestikk som ikke var tett som var problemet.

Kan være jordfeil hos deg eller en nabo.

Har du kabel-tv? hvis du har det kan det være broom fra kabel nettet(Jordfeil hos deg eller en nabo som sitter på samme avgrener) Sørg for at kabel-tv selskapet får montert galvanisk skille ute i stolpe/skap på avgreneren. Disse skillene som monteres ute er mye bedre en de som man får med når man kjøper ny tv!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Har du prøvd en annen forsterker på samme kurs?
    Gir den samme trafobrummen? Hvis ikke ville jeg overveid å bytte til et annet merke. Lysdimmere settes på fullt, for å unngå støy på kursene.

Spent på å høre hva du finner ut av.
    Har hatt dimmerne på fullt ved testingen. Fremdeles samme brum. Jeg tror hovedkilden til problemet ligger i mitt strømnett, i eller utenfor huset, siden det var ingen trafobrum/ lyd da jeg testet den i Soundgardens lokaler. Kan bli litt utfordrende å heve kjøpet da. Det virker imidlertid som om forsterkeren er sensitiv for slikt støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Jeg kjenner frustrasjonen så alt for godt. Beklageligvis løste mitt problem seg uten at jeg egentlig fant ut hvorfor. La meg utdype litt.

Sommeren 2008 begynte min McIntosh MC602 å brumme, akkurat slik du opplever det. Ingen endringer var gjort i mitt eget elektriske anlegg så jeg antok at noe var endret utenfor huset fire vegger, eventuellt at noe annet som kabling mellom komponenter etc kunne forårsake dette. Men brummingen var det fortsatt selv om kun effektforsterker var tilkoblet nettet men helt uten andre tilkoblinger.

Trafobrummen vedvarte, fra tider kraftig og ofte til sjelden og svakt men hele tiden nok til at det var irriterende. Tidligere i år var jeg heldig nok til å evaluerere andre forsterkere fra McIntosh.

MC452 - Trafobrumm
    MC601 - Trafobrumm
    MC402 - Trafobrumm
    MC1.2Kw - Ingen trafobrumm

Nå hadde jeg ikke muligheten til å teste en av de andre forsterkerne igjen for å verifisere at disse fortsatt brummet men jeg tror ganske sikkert at det ville ha vært resultatet.

MC1.2KW var i utgangspunktet utenfor budsjettet men disse ble stående siden de var brummfrie. Min konklusjon, i alle fall sånn delvis, er at trafobrumm tilsynelatende er en kombinasjon av forsterker OG strømnettet.
    Min hypotese er også at dette er en kombinasjon av forsterkeren og strømnettet. Kommer derfor til å forfølge strømnettet først, og hvis intet fører frem vil jeg be Hegel om å ta en ekstra titt på den. ...Dette kan bli en kostbar feilsøking

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hypotesen er at utfordringen ligger i strømnettet eller forsterkeren, eller en kombinasjon av begge.

TV, og internett leveres av Viken Fiber, så det er ikke "tradisjonell" kabel tv. Kan det være utfordringer i forhold til galvanisk skille?

Legger opp til følgende plan:

Sjekk av el-anlegg
    Har bestilt en el-sjekk av anlegget. Tenkte det kunne være greit uansett da det er nesten 5 år gammelt. Elektrikeren sier imidlertid at det mest sannsynlig er en jordfeil på trafokretsen som deles med mange andre (utenfor mitt hus). El-verket vil da sende ut melding til husstandene om å utbedre eventuelle feil. Men som elektrikeren sa, jordfeil vil oppstå igjen og igjen. For å lage en permanent løsning må man sette opp en skilletrafo. Elektrikeren skal bestille en skilletrafo som settes rett på kontakten eller i sikringsskapet. Hvis det løser problemet som kjøper jeg den, hvis ikke så trenger jeg ikke å kjøpe. Høres greit ut. Den koster ca 2000 kroner. En skilletrafo for helehustanden vil koste ca 7000 og oppover.

Har noen erfaringer med bruk av skilletrafoer enten på kontakten, sikringsskapet eller hele anlegget? Her finnes det veldig mange produkter så det er vanskelig å velge rett. Elektrikeren skal undersøke, men usikkert om han velger rett, kommer an på hvem han snakker med...

Har noen erfaringer med bruk av UPS for å produsere en ren sinuskurve (uten støy)? Og er dette egnet for audio/ hifi utstyr?

Etter hvert som kostnadene løper på her så kan det jo bli aktuelt på teste en Quantum fra Nordost (ca 10 000 NOK), eller en PS Audio powerplant (ca 20 000 (NOK). Hvis noen har erfaring med disse produktene eller tilsvarende så er det veldig interssant.

Legger merke til at mange på nettet har et elsk/ hat forhold til PS audio. Utfordringen min er at jeg ikke finner en forhandler i Norge. Dette er et produkt som ikke kan kjøpes utestet.

Kommer tilbake med en update etter at elektrikeren har vært her om ca 2 uker fra i dag.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke annet utstyr har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Hvilke annet utstyr har du?
    B&W CM9
    Hegel H200 (balansert kabel inn)
    Cambridge DAC Magic (optisk inn, balansert kabel ut)
    Mac mini (bruker optisk utgang)
    Cambridge Azur 640c CD spiller
    TV'en er en forløper til KUROen dvs toppmodellen til Pioneer et par år før Kuroen kom

(skal oppdatere profilen til å inkludere denne informasjonen)

Jeg har testet med alle komponenter frakoblet, og på ulike kurser i huset.

Har lagt opp en plan hvor jeg forfølger strømnettet som en mulig feilkilde, og bestilt sjekk av el-anlegget. Skal vurdere skilletrafo.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har du to like tråder?

Moderator, hva med å slå disse sammen?

http://avforum.no/forum/receivere-fo...orsterker.html

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hvorfor har du to like tråder?

Moderator, hva med å slå disse sammen?

http://avforum.no/forum/receivere-fo...orsterker.html
    Ja, jeg beklager det. Nybegynnerfeil. Jeg opprettet først en tråd under en kategori "hvilket ustyr har AVforum sine medlemmer". Tanken var da å opprette en ny tråd under kategorien "receiver/ forsterker", og deretter slette den opprinnelige tråden. Jeg fant ingen funksjonalitet for å slette tråden, og dermed begynte gode tilbakemeldinger å komme inn fra begge tråder. Så jeg har forsøkt å holde begge gående hvilket er mildt sagt uheldig. Hvis det er noe jeg kan gjøre for å slå disse sammen så er det det beste.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem selv, med en parasound a23.

Hvor den brummer hos meg, men ikke andre steder. Det er nok litt dc volt i linja di som foresaker at trafoen din begynner å vibrere som lager støyen du beskriver. Er ikke så mye du får gjort annet en skilletrafo/strømrenser

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viken fiber

Siden du bruker Viken fiber, så kan du glemme det med jordfeil i kabel TV nettet. Det gjaldt gamle, analaoge coax kabeler med skjerming.

Dersom en husstand tilknyttet kabel TV nettet hadde jordingsfeil, så kunne dette "smitte" (jord i strømnett til skjerm i coax kabel) hele sløyfen fra fordelingsskapet og over til de andre tilknyttede husstandene.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen erfaring med produktet, men kan jo hende det vil hjelpe

QED QUONDUIT MDH2 kabel | Hi-Fi Klubben
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •