Ny Hegel H200 med trafo lyd - kilde strømnett eller forsterker? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, vet ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaustabl
    Tusen takk, skal studere litt nå !
    Hvor mye effekt kan jeg kjøre gjennom dette filteret?
    Har en 7x125 w cary amp. (1400w står det bak på strømintaket)
    Mvh lars

Du kan fint bruke dette filteret på cary ampen din. Har selv kjørt det på en 1500VA trafo (VA er samme som Watt) og det fungerte helt fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei igjen, o takk for svar.
    Har nå vært innom elfa´s hjemmesider for å finne dertil egnede deler.....og om jeg ikke var forvirra før, så var valgmulighetene her litt overveldene.....
    Så mitt (forhåpentlig siste) spørsmål er om noen har de nødvendige delenummer for bestilling.

På forhånd tusen takk !

mvh Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaustabl
    Hei igjen, o takk for svar.
    Har nå vært innom elfa´s hjemmesider for å finne dertil egnede deler.....og om jeg ikke var forvirra før, så var valgmulighetene her litt overveldene.....
    Så mitt (forhåpentlig siste) spørsmål er om noen har de nødvendige delenummer for bestilling.

På forhånd tusen takk !

mvh Lars

sitter på de delene du trenger
    send meg en pm om du er intresert. sender dem til deg for selvkost.
    ca 40-50 kr med post i norge....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei.
    Takk for tilbudet, har vært i dialog med everket, og de har tatt noen målinger.
    Er noe støy i noen overharmoniske 5, 9 og 11, og noe annet grums. Har ikke fått endelig rapport enda. Så jeg kommer tilbake når jeg får hvite hva problemet er, og ikke minst hva everket kan gjøre med det!

Mvh Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Løsning på trafobrum

Jeg har nå kommet frem til en løsning for trafobrummingen på min Hegel H200. Etter å ha vurdert ulike produkter bla annet et Dillenhofer filter fra Stereofil som jeg ikke kunne få på lån, og Quantum produktene fra Soundgarden (som jeg ikke kan se ville hjelpe), gikk jeg til et ekstremt (les desperat) kjøp og forhåndsbetalte for et Isotekprodukt/ kabel til 10 000 NOK!!!
    Kjøpte denne fra:
    Hovedside - OPPO

og handelen gikk smertefritt, og med bra service.

Link til produktsidene:
    IsoTek - Syncro DC Blocking Cable

Hva er så resultatet etter en ukes testing: Brummingen er redusert fra 100%til ca 10%. Lyden er betydelig forbedret i form av dynamikk. Jeg oppfatter at lyden er bedre over hele lyttespekteret. Jeg tipper at dette skyldes at forsterkeren har bedre arbeidsro. Det at slik brumming ikke påvirker lyden tror jeg dermed ikke noe på selv om Soundgarden hevder noe annet.

All respekt til dere som bygger DC blokkere o.l. Tipper at jeg kunne fått et bra resultat til en brøkdel av prisen, men det er utenfor scope at jeg prøver meg på slikt. Så jeg lukker øynene betaler det forlangende, og kan endelig nyte Hegel forsterkeren. En positiv ting som har kommet ut av dette er at jeg har lest og lært en del mer om hifi.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nebu
    Jeg har nå kommet frem til en løsning for trafobrummingen på min Hegel H200. Etter å ha vurdert ulike produkter bla annet et Dillenhofer filter fra Stereofil som jeg ikke kunne få på lån, og Quantum produktene fra Soundgarden (som jeg ikke kan se ville hjelpe), gikk jeg til et ekstremt (les desperat) kjøp og forhåndsbetalte for et Isotekprodukt/ kabel til 10 000 NOK!!!
    Kjøpte denne fra:
    Hovedside - OPPO

og handelen gikk smertefritt, og med bra service.

Link til produktsidene:
    IsoTek - Syncro DC Blocking Cable

Hva er så resultatet etter en ukes testing: Brummingen er redusert fra 100%til ca 10%. Lyden er betydelig forbedret i form av dynamikk. Jeg oppfatter at lyden er bedre over hele lyttespekteret. Jeg tipper at dette skyldes at forsterkeren har bedre arbeidsro. Det at slik brumming ikke påvirker lyden tror jeg dermed ikke noe på selv om Soundgarden hevder noe annet.

All respekt til dere som bygger DC blokkere o.l. Tipper at jeg kunne fått et bra resultat til en brøkdel av prisen, men det er utenfor scope at jeg prøver meg på slikt. Så jeg lukker øynene betaler det forlangende, og kan endelig nyte Hegel forsterkeren. En positiv ting som har kommet ut av dette er at jeg har lest og lært en del mer om hifi.
    Løsningen er å kjøpe en nettkabel (med innbygget filter som koster under en hundrings å produsere) til 10.000 kroner? :shock: Har du prøvd nå som ting har roet seg med brummingen å sette tilbake en helt vanlig kabel?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å låne hjem en annen forsterker? Ikke nødvendigvis at det da er et problem, jeg opplevde det samme når jeg byttet forsterker. Bruker du 10k på et strømprodukt, og en annen forsterker kan løse det, er det jo ikke dumt å putte pengene der istedet...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Løsningen er å kjøpe en nettkabel (med innbygget filter som koster under en hundrings å produsere) til 10.000 kroner? :shock: Har du prøvd nå som ting har roet seg med brummingen å sette tilbake en helt vanlig kabel?
    Har du en link til en sånn kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nettkabel

jeg kan fint lage en sånn kabel til deg for et par hundringser....
    bare si fra du... 8)
    nettkabelen det her er snakk om har jo selfølgelig andre fordeler og, les cryo osv. dette gjør selfølgelig noe med lyden. om det er noe jeg ville ha brukt 10000 på??? nei tror ikke det, da jeg er av den oppfattning att det er mer jumbo humbo med kabler enn virkelig nytte til en viss grad selvfølgelig..... men Hovedsaken her må uansett være att brummet forsvinner. og om du lykkes med det er jo målet oppnådd.
    Lykke til med støyfri lytting.

Stig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til en vanlig nettkabel? Det finner du overalt...fulgte gjerne med en til forsterkeren din også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei.
    Jeg sliter med brumming i trafoen på min cary 7.125, som beskrevet tidligere. Det lokale everket har nå hatt på måler i en uke, og selv om jeg ikke har fått hele rapporten, så viser det seg at jeg har noen overharmoniske spenninger i 7, 9 og 11 ????? Dette kan få trafoen til å brumme da den går i mettning...men dette har jeg ikke noe greie på. Jeg har prøvd med lc audios nettfilter til etpar hundre kroner, hjalp ikke, furmann strømrenser til 16.000,- (takk for lån), hjalp ikke. Noratels største skilletrafo/iso støyfilter, (takk for lån), hjalp ikke, kemp electronics x-terminator , hjalp ikke alene, (takk for lån, kommer til å kjøpe denne), kjøpte en gammel 1 kv støydempingtrafo (made in mexico) på finn for 500 kr, virket ikke alene, MEN sammen med kemp sitt dc filter fikk jeg såpass effekt at jeg kunne væri rommet uten å irritere meg grønn.

Jeg venter utålmodig, og maser hver dag på everket for å få fortgang i saken, og kommer tilbake når jeg vet mere.

Dette bare til informasjon, og ev hjelp til andre som sliter med samme probler....
    Mvh Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har prøvd den vanlige standardkabelen og det brummer som bare det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hva med å låne hjem en annen forsterker? Ikke nødvendigvis at det da er et problem, jeg opplevde det samme når jeg byttet forsterker. Bruker du 10k på et strømprodukt, og en annen forsterker kan løse det, er det jo ikke dumt å putte pengene der istedet...
    Vel, her burde jeg ha vært mer på hugget, og hevet kjøpet innen angrefristen. Jeg tok med forserkeren ned til Soundgarden og det var den helt stille (etter angrefristen). Da var det liksom mitt problem iflg Soundgarden. Jeg pushet heller ikke på for å prøve en annen forsterker. De prøvde å selge meg diverse strømprodukter fra 3000 NOK og oppover. Disse fikk jeg imidlertid på lån/ test uten at noen fungerte (les løste problemet). Synes for øvrig ikke at Soundgarden har vært spesielt proaktive ift til å prøve andre produkter, men jeg har kanskje et ansvar for dette selv, det er jo litt elkjøp. Det at Hegelen brummet hadde de bare hørt om en gang tidligere, hvilket jeg fant litt merkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stig linløkken
    jeg kan fint lage en sånn kabel til deg for et par hundringser....
    bare si fra du... 8)
    nettkabelen det her er snakk om har jo selfølgelig andre fordeler og, les cryo osv. dette gjør selfølgelig noe med lyden. om det er noe jeg ville ha brukt 10000 på??? nei tror ikke det, da jeg er av den oppfattning att det er mer jumbo humbo med kabler enn virkelig nytte til en viss grad selvfølgelig..... men Hovedsaken her må uansett være att brummet forsvinner. og om du lykkes med det er jo målet oppnådd.
    Lykke til med støyfri lytting.

Stig
    Det ville vært interessant å kjøpe en sånn kabel av deg. For min del vil det jo være morro hvis jeg oppdager at jeg har kastet ca 9800 kroner ut a vinduet Men jeg kunne også oppdatert tråden her med en sammenligning av de to kablene som kunne vært interessant for flere. Hvis du fremdeles kan lage en sånn kabel til meg så er jeg interessert i det. Jeg sender deg en PM?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til en vanlig nettkabel? Det finner du overalt...fulgte gjerne med en til forsterkeren din også.
    Når du sa kabel med nettfilter så trodde jeg du mente en kabel utover standard kabel som fulgte med forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool ta gjerne en blindtest

Det ville vært interessant å kjøpe en sånn kabel av deg. For min del vil det jo være morro hvis jeg oppdager at jeg har kastet ca 9800 kroner ut a vinduet Men jeg kunne også oppdatert tråden her med en sammenligning av de to kablene som kunne vært interessant for flere. Hvis du fremdeles kan lage en sånn kabel til meg så er jeg interessert i det. Jeg sender deg en PM?
    hei hei

send meg en pm du så ordner vi det.
    og ja det hadde jo vært gøy å høre om hvilke erfaringer du har gjort deg om kabelvalg med hensyn til støyproblemet, og hva du mener om de løsninger du har prøvd. :idea:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konklusjon av trådstarter

Sitat Opprinnelig postet av stig linløkken
    hei hei

send meg en pm du så ordner vi det.
    og ja det hadde jo vært gøy å høre om hvilke erfaringer du har gjort deg om kabelvalg med hensyn til støyproblemet, og hva du mener om de løsninger du har prøvd. :idea:
    Hei, har ikke vært inne her på lang tid. Har lite med tid om dagen så det blir med en liten tur innom stereosjappa i ny og ne. Konklusjonen min etter å ha levd med ISOTEK DC Syncro kabelen i noen mnd er at det gjør jobben sin. Forsterkeren har arbeidsro og bedre lyd enn med standardkabelen, så får det være som det er med kostnaden. Jeg nyter anlegget, selv om jeg ikke er helt venn med Hegelen så er det en god forsterker lydmessig. Oppsummeringen fra min side er at anlegget låter bra, og da er jeg vel ikke motivert til å gjøre så mye mer med det Takker for alle gode innspill underveis.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •