Naim XS Integrert eller Forforsterker + effekt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Naim XS Integrert eller Forforsterker + effekt

Har landet på Naim til mine nyinnkjøpte Canton refrence 9 DC etter mange tips på forumet, og en meget overbevisende lytterunde.

Er det mye å hente på å kjøpe NAC152 XS + NAP155 XS i steden for NAIT XS II? Prisen er 7k høyere, det samme som ekstern strømforsyning.

Har i utgangspunktet tenkt NAC152 XS + NAP155 XS og CD5i(10k) + Naim kabler.
    Hvis jeg skal gå opp til CD5 XS(20k) må jeg nok ta til takke med Nait XS II (og vente en god stund med DAC og ekstern strømforsyning). Er det stor forskjell? Vil dette forandres noe når jeg om en stund sparer opp til en Naim DAC?

I tillegg kommer jo evt. ekstern strømforsyning etter hvert. Vet at jeg ikke har den muligheten på CD5i.

Håper det er noen som kan veilede meg gjennom de utallige valgmulighetene til Naim.

NB! Ønsker å kjøpe nytt utstyr, og ikke over den prisklassen jeg refererer til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt 152/155 mot Nait XS, hva med å søke litt på moderforumet for å finne noen som har sammenlignet? Eller spørre på hfs hvor Naim-tråden er meget aktiv.

Hvis du har planer om Naim DAC senere bør du ha digital utgang på cd-spiller noe CD5i ikke har. CD5XS har dette, men personlig ville jeg ikke ofret 152/155 pga. dette. Hva med å kutte ut cd-spiller og heller gå for streaming av musikk? Naim har etterhvert ganske stort utvalg av bokser for streaming både med og uten integrert DAC. Kan jo starte med noe rimelig ala Squeezebox eller Sonos og senere oppgradere til en Naim streamer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest en god del på Naim sitt eget forum og lest relativt mye på HFS. Det jeg sitter igjen med er at jeg bør gå for separate komponenter, og at jeg ikke bør gå ned på CD-spilleren. Problemet er at det da begynner å bli litt i dyreste laget. CD-spilleren jeg har i dag begynner å takke for seg, ellers kunne jeg forsøkt å koble på denne via en midlertidig "beste kjøp" DAC.
    Det blir nok den siste CD-spilleren jeg kjøper, men har bestemt meg for at jeg vil ha en god CD-spiller. Det blir nok en rimelig streaming løsning også.

NB! Takk for at du påpekte at CD5i`en ikke har digital utgang. Var ikke klar over det. Har lurt på å starte en tråd på HFS, så jeg legger ut en i kveld.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •