Min TX-Nr708 lar seg ikke reparere, hva er rimelig bytte?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min TX-Nr708 lar seg ikke reparere, hva er rimelig bytte?

Har en Onkyo TX-NR708 som ikke lar seg reparere før Jul :-). Iflg forhandleren (Elkjøp) er det da stor sjangs for at jeg får nytt tilsvarende eller bedre produkt. Var inne på sidene til Elkjøp og ser at Onkyo utvalget er ganske tynt. 3008 og 809 er de som ligger i kategoerien like bra eller bedre? 3008 er jo rasbillig i forhold til hva den kostet tidligere, men etter å ha kikket litt rundt på nettet virker det som om denne er befengt med en god del problemer. Er dette et tilbakelagt stadie, eller er den stadig et broblembarn? Burde jeg evnt legge litt i mellom og få en 809? Noen som har erfaringer? Svært takknemlig for råd/meninger..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Du kan jo vurdere å legge litt mer penger og kjøpe den 809`en.
    Men kjenner jeg Elkjøp rett,så blir det prisras på mye annet og nærmere jul.
    Problem med 3008 kjenner jeg ikke til da,men de burde jo få fikset dette nå med ny firmware.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle *08 og *008 er rasbillige nå pga *09 og *009 er kommet. Her kan du gjøre varp. Mange på forumet med 3008.

Anmeldelsen av LarZen på Elkjøp er på viddene. En med HDCP-problemer og som ikke har gjort en god jobb i å undersøke ting før han bestemte seg å poste. Han burde forøvrig fått bedre hjelp hos Elkjøp, men han nevner heller ikke kontakt med elkjøp, kun direkte kontakt med Onkyo som blir helt feil.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hallaron
    Har en Onkyo TX-NR708 som ikke lar seg reparere før Jul :-). Iflg forhandleren (Elkjøp) er det da stor sjangs for at jeg får nytt tilsvarende eller bedre produkt. Var inne på sidene til Elkjøp og ser at Onkyo utvalget er ganske tynt. 3008 og 809 er de som ligger i kategoerien like bra eller bedre? 3008 er jo rasbillig i forhold til hva den kostet tidligere, men etter å ha kikket litt rundt på nettet virker det som om denne er befengt med en god del problemer. Er dette et tilbakelagt stadie, eller er den stadig et broblembarn? Burde jeg evnt legge litt i mellom og få en 809? Noen som har erfaringer? Svært takknemlig for råd/meninger..
    Jeg har 809,funker som bar det den Ville vel lagt litt i mellom og gått for den.
    Den er vel bedre på de fleste områder i forhold til 708.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres veldig bra ut, jeg kan i alle fall ikke si annet enn at den service jeg får fra Elkjøp, overgår det jeg forventer. Pg.a. prisfokuset til Elkjøp forventer jeg ikke dyptgående kunnskap eller produktspesialister a la hifiklubben. Jeg blir oftere positivt enn negativt overrasket.. Da håper jeg bare at de er enig i min betraktning av hva som er tilsvarende eller bedre i forhold til 708 forsterkeren.. :-)

Redigert:

Men tidligere var vel 3008 regnet som en større modell enn 809? Eller er det meg som er på viddene?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres veldig bra ut, jeg kan i alle fall ikke si annet enn at den service jeg får fra Elkjøp, overgår det jeg forventer. Pg.a. prisfokuset til Elkjøp forventer jeg ikke dyptgående kunnskap eller produktspesialister a la hifiklubben. Jeg blir oftere positivt enn negativt overrasket.. Da håper jeg bare at de er enig i min betraktning av hva som er tilsvarende eller bedre i forhold til 708 forsterkeren.. :-)

Redigert:

Men tidligere var vel 3008 regnet som en større modell enn 809? Eller er det meg som er på viddene?
    3008 er en HELT annen klasse en 708, så det vil være ett varp visst du får den til samme pris. Den ligger 3 steg over den du hadde

708-808-1008-3008

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat hatt en litt kjedelig samtale med elkjop. De vil avspise meg med en 607. Jeg ga litt forsiktig uttrykk for at jeg syntes det var vel spedt, og ba dem komme med noe bedre. Det kom det egentlig ikke noe konstruktivt ut av, så da sa jeg bare at jeg ville ta en tur til dem i morgen og ta en prat om det.

Kan dere hjelpe meg med gode argumenter på hvorfor 607 er en pinglereceiver i forhold til den gamle 807'en ( skrev feil lengre opp i teksten, det er altså snakk om om TX NR 807 som ikke lar seg reparere). Takker på førehand..

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heva kjøpet.

Å tilby en forsterker to modeller under den de ikke klarer å reparere er forkastelig.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg las og den anmeldelsen på Elkjøp av 3008èn. Dette er vel den eneste plassen jeg har lest noe negativt om den så kjenner meg ikke igjen i det negative som blir sagt der. Har null problemer med min og er en kjempereciever...

Angående 807 til 607, nei vettu hva her må de komme opp med noe bedre. Eventuelt om du legger noe imellom til en bedre reciver enn 807.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    607 har vel ikke pre-out så den kan du vel avvise bare på det grunnlaget (bare si at du bruker effektforsterker i tillegg), for ikke å snakke om at den er dårligere på alle måter. Jeg har selv en 807 som jeg sammenlignet i butikken med en 608, og var stor forskjell både på dac og effekt (var mye mer detaljer i musikken med 807) og 607 har i allefall ikke bedre dac enn 608 og heller ikke mer effekt.

Så enten får de heve kjøpet og gi deg pengene tilbake eller gi deg en tilsvarende eller bedre receiver. Du får bare håpe det er en annen du snakker med når du er der, er veldig stor forskjell på hvor service minded folkene som jobber der er...

edit: Er jo bare å sette de ved siden av hverandre så ser en hvor pinglete 607 er i forhold, og det har jo betydning for hvor strømsterke de er og hvor godt de driver høyttalerne

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat hatt en litt kjedelig samtale med elkjop. De vil avspise meg med en 607. Jeg ga litt forsiktig uttrykk for at jeg syntes det var vel spedt, og ba dem komme med noe bedre. Det kom det egentlig ikke noe konstruktivt ut av, så da sa jeg bare at jeg ville ta en tur til dem i morgen og ta en prat om det.

Kan dere hjelpe meg med gode argumenter på hvorfor 607 er en pinglereceiver i forhold til den gamle 807'en ( skrev feil lengre opp i teksten, det er altså snakk om om TX NR 807 som ikke lar seg reparere). Takker på førehand..
    Då väljer du bara att häva köpet och får de pengar du köpte den för. Att ge dig en receiver som är i bästa fall 2 klasser dåligare är dåligt, men de provar sig, de har de lov till.

Newcomer Multitoy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har oxo en NR-807 på service og får ny receiver da det tar mange måneder å få tak i deler. Jeg fikk melding idag om å komme å få ny og jaggu så sto det en NR-809 og ventet på meg dette var på Elkjøp i Tbg.

Si du er avhengi av nettverk og pre-out og 2 subb så se hva de kommer frem til da.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest naturlige erstarttern i ditt tilfeller er TXSNR 709 som har pre-out. Å få 607 er ikke naturlig da denne itillegg er gamlere enn din 708 og mangler pre out.

9-serie er åretes modell så 7 serie er 2 år gammel..

Du har krav på likt produkt noe 709 er.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det ser ut til at dette har ordnet seg til det beste tross alt. Jeg la en tusenlapp i mellom og fikk en 809 i stedenfor. Oprinnelig ga jeg vel 5990,- fpr 807'en så jeg føler det ordnet seg greit. Eneste ulempen er at det var et par ukers venting, men det kan jeg alltids leve med..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •