Problemer med HDMI ut på Denon AVR 2809!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med HDMI ut på Denon AVR 2809!

Hei!

Har en Denon AVR 2809 som har fungert perfekt frem til juli, da skjedde det noe med hdmi-inngangene. Leverte den til service, og de fant feil på en IC i forbindelse med HDMI. Feilen ble rettet, og jeg fikk tilbake recieveren.

Koblet den opp igjen, og skulle teste. Men nei..
    Fikk ikke bilde, og lyden kuttet etter to-tre sekunder, så kom den tilbake etter noen sekunder, før den kuttet igjen. Nappet ut alle inn og utgående kabler, og fant ut at det var HDMI ut som tulla. PS3, dekoder, xbox og blurayspiller gir lyd inn via hdmi, uten feil, helt til jeg plugger inn kabelen til prosjektoren, og da blir det kluss igjen.
    Har prøvd flere kabler mellom reciever og prosjektor, uten hell. Prøvd å koble prosjektoren rett i blu ray spilleren, og da fikk jeg bilde, så jeg vil igrunn utelukke prosjektor, kabel, ps3, blu ray..

Noen som har noen forslag til hva jeg bør gjøre? De bør jo ha testa den før de leverte den fra seg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du har sjekket at reciever sender ut et signal som er kompatibelt med PJ'en din? At den ikke oppskalerer og sender et signal som ikke støttes og at det er grunnen til at den kutter etter så kort tid?
    Har du evt en TV du kan sjekke med,om alt er ok til TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aknot
    Regner med du har sjekket at reciever sender ut et signal som er kompatibelt med PJ'en din? At den ikke oppskalerer og sender et signal som ikke støttes og at det er grunnen til at den kutter etter så kort tid?
    Har du evt en TV du kan sjekke med,om alt er ok til TV?
    Nei det har jeg ikke sjekka.. Da må jeg isåfall forske litt på det. Men det fungerte helt fint sammen før..
    Har ikke prøvd med TV enda, får nok bare løfte den ned fra veggen og prøve med den først.
    Noen som veit hvordan men forandrer signalet som sender ut til recieveren da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testa den opp mot tvn, og da funka alt som det skulle. Har også testa en Denon AVR 1708 sammen med prosjektoren, og ddet funka også fint. Da kan det vel være noe med signalet som 2809 sender ut til PJ antar jeg?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •