hjelp til innstillinger - delekfrekvens - fase - CM9/sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp til innstillinger - delekfrekvens - fase - CM9/sub

Heisann

Har nå et oppsett med Denon AVR-2309, Emotiva XPA-3 , 1 x XTZ12.16 subwoofer og CM9 og CMC2 til frontrekke. Venter på CM1 bak.

Synest dette spiller langt fra optimalt og håpte på noen her på forumet vet hvordan jeg skal stille inn subwoofer og receiver?

De innstillingene jeg ikke har peiling på er fase på sub, delefrekvens på sub,
    LFE/LFE+Main , small/big speakers, delefrekvens på sub/CM9 på receiver.

Suben står bak sweetspot og er koblet til med en vanlig phonokabel+Y-ledd 8)

Håper noen kan hjelpe meg

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av momox
    Heisann

Har nå et oppsett med Denon AVR-2309, Emotiva XPA-3 , 1 x XTZ12.16 subwoofer og CM9 og CMC2 til frontrekke. Venter på CM1 bak.

Synest dette spiller langt fra optimalt og håpte på noen her på forumet vet hvordan jeg skal stille inn subwoofer og receiver?

De innstillingene jeg ikke har peiling på er fase på sub, delefrekvens på sub,
    LFE/LFE+Main , small/big speakers, delefrekvens på sub/CM9 på receiver.

Suben står bak sweetspot og er koblet til med en vanlig phonokabel+Y-ledd 8)

Håper noen kan hjelpe meg
    Sett gain på sub på ca kl 10-11,fase til 0,og dele frekvens på maks - delefrekvens styres i receiver!

Kjør RK på receiver - hvis fronter settes til large,så sett dem manuelt til small,og prøv deg frem med forskjellig x-over!

Standaren er ofte 80 hz,men med suben bak sweetspot,så kan det kanskje lønne seg å dele noe lavere!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tusen takk :)

tusen takk for at du tok deg tid til å svare, skal prøve dette

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lfe?

Vet du om subwoofer-utgangen skal stå på LFE eller LFE+Main eventuelt forskjellen på dette?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med LFE+main vil dypbassen sendes til både sub og fronter. Med mindre man har store fronter vil jeg anbefale at den står på kun LFE, men du kan jo prøve deg frem.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om subwoofer-utgangen skal stå på LFE eller LFE+Main eventuelt forskjellen på dette?
    Står den på LFE,så spiller den kun LFE (sub) sporet på film, hvis du har frontene stående som large - med andre ord ikke aktiv i stereo!

Setter du den på LFE + MAIN,så spiller den bass i tillegg til frontene - også i stereo!

Setter du frontene til small,og f.eks X-over 80 hz,så spiller suben alt under denne frekvensen uansett,og avlaster fronter,og receiver!

Da har denne LFE+ MAIN innstillingen ingen betydning!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår, forstår 8) Et siste dumt spm, er det vanlig å la sub være tilkoblet under romkorrigering? (Audyssey)

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår, forstår 8) Et siste dumt spm, er det vanlig å la sub være tilkoblet under romkorrigering? (Audyssey)
    Ja
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •