Effektforsterker til Proson

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til Proson

Hei.

Jeg har et 5.1 oppsett med Proson Reality 63 MK2 som fronter. Også center og bakhøyttalere er Proson. Receiver er Harman Kardon AVR 460. Jeg vurderer å kjøpe effektforsterker, og lurer på om det er noen som har innspill til hva jeg bør kjøpe. Prismessig hadde jeg tenkt meg rund 5000-10000 kr.

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arrowfield
    Hei.

Jeg har et 5.1 oppsett med Proson Reality 63 MK2 som fronter. Også center og bakhøyttalere er Proson. Receiver er Harman Kardon AVR 460. Jeg vurderer å kjøpe effektforsterker, og lurer på om det er noen som har innspill til hva jeg bør kjøpe. Prismessig hadde jeg tenkt meg rund 5000-10000 kr.
    En Behringer EP2000 med viftemod burde duge.
    Vedlegg 82744
    BEHRINGER: EP2000

Behringer EP2500 Fan Modification - Audioholics Home Theater Forums

Behringer EP2000 Europower(thomann)

Har selv en EAW caz1400 m.viftemod. (bygd over samme lest)

EAW: CAZ1400

Fungerer over all forventning ingen/eller veldig lite brum (ringkjerne støy) eller annen elektronisk støy. Og etter viftemod bare en liten sus fra vifta.
    Bruker den på et par Proson Conquest 6030 MK2 med diskant mod. (Peerless v-line XT25TG30-04)

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektforsterker vil nok kunne gi en viss forbedring, men prøv å gjett hva jeg gjorde med mine Prosonhøyttalere for å forbedre lyden i stua? Jeg solgte dem!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    men prøv å gjett hva jeg gjorde med mine Prosonhøyttalere for å forbedre lyden i stua? Jeg solgte dem!
    Ser den, men det var vel ikke det trådstarter spurte etter.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett tror jeg ikke trådstarter er tjent med å bruke mer enn 3k på effektforsterker kontra å bytte til noe lettdrevent av høyere kvalitet, siden han har en HK som er relativt strømsterk

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    Uansett tror jeg ikke trådstarter er tjent med å bruke mer enn 3k på effektforsterker kontra å bytte til noe lettdrevent av høyere kvalitet, siden han har en HK som er relativt strømsterk
    3k
    En Behringer EP2000 kommer på 2200,- levert på døra + ev.tollgebyr på +/- en hundrelapp.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Effektforsterker vil nok kunne gi en viss forbedring, men prøv å gjett hva jeg gjorde med mine Prosonhøyttalere for å forbedre lyden i stua? Jeg solgte dem!
    +1

Hvis man vil bruke 5-10k på oppgradering,så er det størst gevingst ved å bytte høyttalere - hvertfall med såpass kraftig receiver,og såpass "billige" høyttalere!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken på å skifte ut høyttalerne har jeg hatt ofte den siste tiden... men tenkte å prøve en effektforsterker først for å se om jeg blir mer fornøyd da... Har bestilt en Adcom GFA-5400 for uttesting. Kan jo returneres om jeg ikke er fornøyd, og da blir det nok å finne noen nye høyttalere til mitt lille filmrom.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke selge Proson fronter og heller bruke de 5-10k på nye fronter som er lettdrevne, feks Klipsch? Da vil du merke en lydforskjell som er betraktelig bedre enn ved å koble effektforsterker på Prosonene dine
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da ble det nye fronthøyttalere - Klipsch RF 82 - som jo har en gunstig pris akkurat nå... Gleder meg til å hente høyttalere etter jobb og teste. Men jeg lurer fortsatt på effektforsterkeren - trenger jeg den eller vil min AVR 460 holde ?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye fronter!!Tror du kommer til å bli kjempefornøyd! Bare husk at Klipsch har laaang innspillingstid så la de stå på når du ikke er hjemmeosv så går tiden fortere. De kan være spisse i diskanten den første tiden men mykner opp litt etterhvert.

Og angående effektforsterker får man vel aldri nok effekt Men test først med AVR`n din og hør hva du synes før du går til videre innkjøp.
    Men for å anbefale deg noe så er det veldig mange her inne som mener at Klipsch og Emotiva er en kjempekombo. Har ikke hørt dette selv så det er basert på hva jeg har lest meg til her inne. Men jeg kan iallefall gå god for at Emotiva fungerer kjempebra! Og de har en veldig anstendig pris også
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •