Reciver har tung lyd på venstre kanal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer JohnArild sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciver har tung lyd på venstre kanal

Jeg har en gammel Sony surround reciver av typen STR-DE475 og i det siste har den begynt å spille mye dårligere på høyre kanalen enn på venstre. Å skru balansen mot høyre hjelper litt, men det virker som lyden i høyre kanal er mye spinklere enn i venstre selv om balansen er mot høyre. Jeg har forsøkt å bytte om høyttalerne for å se om det var de som var problemet. Jeg har også forsøkt andre lydkilder også spdif. Hva kan være galt? Kan det være uttørkede kondensatorer eller lignende inne i forsterkeren som skaper disse problemene? Forsterkeren er 10år gammel, men jeg hadde ikke planer om å skifte den ut ennå.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen ledninger som er slitt? Alle er koblet til ordentlig?

Høres ut som du har stilt levels på ene kanalen for høyt men i og med at den er 10 år gammel er jeg usikker på om den har denne funksjonen.

Kan være som du sier at det er litt slitte elementer inni forsterkeren?

Newcomer JohnArild sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett litt mer på forsterkeren nå og det viser seg at venstre kanal bak har tatt kvelden helt mens høyre kanal bak så vidt gir lyd selv i Hall modus. Senter kanalen funker fint. Det kan se ut som 10år er litt lenge for en budsjett klasse surround reciver.

Noen som har formeninger om Pioneer VSX-421 som selges billig hos Lefdal? Eller er det bedre å kjøpe brukt for samme prisen?

EDIT: Så på Pioneer forsterkeren nå og det viser seg at menyen ikke er mulig å komme inn på uten fjernkontroll. Min erfaring er at fjernkontroller forsvinner eller går i stykker så dette var ikke forsterkeren for meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •