Problemer med lyd for forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med lyd for forsterker

Hei.
    Trenger litt hjelp til forsterkeren min. Jeg får kun lyd når jeg har koblet forsteren til enten dekoderen til TVen eller til DVDspilleren, men ikke når jeg kobler forsterkeren direkte til TVen. Vet noen hva som kan være feil? og trenger jeg en Optical-kabel for at det evt skal fungere? Har en RCA kabel mellom forsterkeren og DVD spilleren.
    Og det virker som at lyden fra forsteren er forsinket i forhold til TVen, så lyden kommer dobbelt. Hva kan en gjøre for å unngå det?

Eirik

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Kan du forklare litt mer om hvilket utstyr du har? Regner med at du har koblet både lyd og bilde ifra DVD spiller og dekoder direkte til receiver og at du tar bildet videre ifra reciever til TV via enten HDMI eller komponentkabel.
    Har du mulighet for å bruke HDMI kabel mellom DVD spiller og dekoder inn til receiver?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Philips TV, Proson høytalere og Onkyo forsterker. Har koblet forsterken til DVD/ dekoder via RCA kabel og så går det fra dekoder/DVD til TV. Ser at jeg kanskje burde hat noe fra forsterker til TV, men har prøvd det uten å få noe lyd. Har også prøvd HDMI kabler, uten resultat, men kan prøve mer. Kan jo være inkompetanse fra min side...
    Kan virke ut i fra bruksanvisningen at jeg kan trenge en optisk digital in- kobling, er det nødvendig?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper oss svert lite når du ikke opplyser om hvilken forsterker det er du har? Onkyo ja, men de lager både stereo integrerte forsterkere og hjemmekino receivere, hvilken er det du har?
    Har din forsterker ingen digitale inngange bruker du Audio Out (rød og hvit) utgangene fra din dekoder og dvd spiller til f.eks. Aux og CD inngangen på din forsterker. Da kobler du bilde fra dvd og dekoder til tv`en med hdmi om de har det.
    Når du da vil høre lyden fra dekoderen velger du Aux inngangen på din forsterker.
    Om du vil ta lyden direkte fra tv`en bruker du dennes Audio Out til en inngang på forsterkeren, da trenger du ikke førstnevnte koblinger egentlig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •