Onkyo TX-SR309 vs Electrocompaniet ECI-2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR309 vs Electrocompaniet ECI-2

Hei!
    Har lenge hatt lyst på en bedre forsterker istedenfor en billig reciever, og fikk i dag testa en Electrocompaniet ECI-2 på mine PSB 6T høyttalere.

Jeg kan nesten ikke si jeg hørte forskjell, har forsterker virkelig så lite å si?
    Hørte god forskjell etter oppgradering av høyttalere, og trodde en bedre 2-kanals forsterker ville gjøre lyden enda bedre og la høyttalerene yte som de virkelig skal, men som sagt hørte jeg lite forskjell. Det er ikke det jeg har fått intrykk av når jeg leser om forsterkere, virker jo som de fleste synes forsterkere i forskjellige prisklasser har stor forskjell, så jeg ville jo antatt at recieveren min ville høres relativt dårlig ut i forhold.

Noen som kan si noe om at forskjellen faktisk ikke var stor? Må du ha trent øre for å høre forskjell på forsterkere?

Edit: Kan vel nevnes at forsterkerene var tilkoblet PC via RCA, gjennom et Asus Xonar Essence STX lydkort.

Mvh. Sezuka

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå med årene hatt en del forsterkere i hus, inkl EC, og besitter den dag i dag en Onkyo receiver i surrerundt-oppsettet mitt. I mitt beskjedne minne er klangkarakteren særdeles ulik på disse to, så en en-til-en sammenligning med disse to du nevner uten nevneverddig forskjell høres tett på merkelig ut, tatt i betrakning signatur. Men, ECI-2 har nå et par tiår på baken, og sammenliignet med en ny receiver så er kanskje evt ujevnheter utlignet?
    Uansett, forskjellen mellom forsterkere kan ofte være nyanser, så er du fornøyd med det du har så bruk ikke penger på noe som andre mener er bedre... hifi har ingenting med demokrati å gjøre 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Har nå med årene hatt en del forsterkere i hus, inkl EC, og besitter den dag i dag en Onkyo receiver i surrerundt-oppsettet mitt. I mitt beskjedne minne er klangkarakteren særdeles ulik på disse to, så en en-til-en sammenligning med disse to du nevner uten nevneverddig forskjell høres tett på merkelig ut, tatt i betrakning signatur. Men, ECI-2 har nå et par tiår på baken, og sammenliignet med en ny receiver så er kanskje evt ujevnheter utlignet?
    Uansett, forskjellen mellom forsterkere kan ofte være nyanser, så er du fornøyd med det du har så bruk ikke penger på noe som andre mener er bedre... hifi har ingenting med demokrati å gjøre 8)
    Er faktisk ganske fornøyd med lyden nå, selv om det føles dumt å sitte med 'skikkelige' høyttalere og en 'billig' receiver.
    Men er alltid den følelsen at du kan få det enda bedre, hvorfor finnes det ikke en preview på alt, ved et tasteklikk!

Mange forsterkere der ute jeg har lyst på for tiden, men ingen jeg kan prøvehøre, og etter å ha testa ECI-2en så har jeg blitt litt mer skeptisk på å kjøpe en, men som sagt, alltid den følelsen av at det kan bli bedre. Kommer vel til å gå masse penger i dette gjennom tidene. :P

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    ...Men er alltid den følelsen at du kan få det enda bedre, hvorfor finnes det ikke en preview på alt, ved et tasteklikk!

...men som sagt, alltid den følelsen av at det kan bli bedre. Kommer vel til å gå masse penger i dette gjennom tidene. :P
    Skulle gjerne gitt deg noen trøstens ord, men det første som slår meg er Been there, done that! Er heldigvis dessverre en evigvarende prosess med å finne nirvana du nå er gitt deg inn på, og noen fasit finns ikke den dag i dag! Folks preferanser for god lyd er forskjellige, og takk og lov for det 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet min eci-2 mot rv 1900 receiveren min da jeg kjøpte denne. Min erfaring var det motsatte av deg. Jeg ble skuffet hvor stor forskjell det var mellom rv 1900 og eci-2, hvor eci låt mye bedre. Det var spesielt stereobilde som var bedre på eci-2, samt dynamikk.
    Når det er sagt hadde jeg kanskje fått et annet resultat med andre høyttalere.

Egentlig er det jo bare bra for deg at du har like god lyd med receiveren din, mulig du heller burde testet ut en ren effektforsterker dersom du har pre out på forsterkeren din?

Dedikert forsterker kontra hjemmekinoforsterker er diskutert i en annen tråd her på forumet, så ta et søk så finner du den.

Det viktigste er å stole på egne ører, det er jo du som skal nyte ditt anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren min er såpass billig at den ikke har med pre-out.

Skal søke etter den tråden, sikkert interresant lesning. Ville selv trodd at en skal ut med en del mer for å få en receiever som matcher en forsterker til f.eks. 10k, men så er jo lyd subjektivt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •