3D bluray og VSX-LX60/70?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Zan_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D bluray og VSX-LX60/70?

Hei
    Pioneer forsterkeren VSX-LX60 er sentral i mitt beskjedne hjemmekino-oppsett. Jeg står i ferd med å investere i en ny 3D-plasma (Pana TX-P50VT30) og Pio's nye 3D bluray spiller BDP-LX54. Spørsmålet er om det på det nåværende tidspunkt også er nødvendig å investere i en ny forsterker (f eks Pioneer SC-LX83) for å få glede av 3D bilde og HD-lyd med den nye blurayspilleren?

Etter det jeg kan se vil jeg fortsatt kunne utnytte min gamle forsterker mht HD-lydformatene (Dolby Digital True HD og DTS-HD Master Audio), da forutsatt at:

1. lyd går via 'optical out' fra BD-spiller til forsterker
    2. bilde går via HDMI (1.4?) fra BD-spiller direkte til ny-skjermen

Sånn sett skulle det ikke være behov for å måtte velge en BD-spiller med to HDMI-utganger eller måtte kjøpe en nyere forsterker nå. Kan noen bekrefte at ovennevnte konfigurasjon vil fungere?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får ikke hd-lyd med optisk kabel...

men hvis bd spilleren har 5.1 preout kan du bruke det for hd lyd og hdmi rett i tv, etter å ha sjekket har BDP-LX54 ikke 5.1 line out.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du har Pioneer?

Ta en titt på Oppo BDP-93. Den har 2 HDMI utganger, da får du 3D bilde på TVen, og HD lyd i forsterkeren. Samt en utrolig god BD spiller, med en av de beste video prossessorene på markedet. Den kan også gjøres sonefri, noe så å si ingen andre BD spillere kan.

Prisene i Norge er litt høye, men ved å importere selv fra Amazon.com, så fås den nokså billig. Noen få kroner, når jeg kjøpte min så var det ca 500,- mer enn hva LX-54 har som veiledende pris. Men det er litt billigere i dag pga kursen.

EDIT: LX-54 har ikke analoge utganger, noe som gjør at du ikke får HD lyd uten å bytte forsterker. HD lyd er verdt de ekstra få kronene en Oppo vil koster. Cambridge har også den samme spilleren (altså en "rebranded" Oppo"), men koster igjen mye mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du klarer å vente litt så kommer Pioneer med ny BD spiller som erstatter BDPLX54 som har 2 HDMI utganger! Denne heter PIONEER BDP-LX55 || AVLAND UK information, pictures & spec

Vil tro at denne kommer under 5k.

Newcomer Zan_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    du får ikke hd-lyd med optisk kabel...
    Takker så mye for den viktige opplysingen - dette var jeg faktisk ikke klar overpps:

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Må du har Pioneer?
    Er ikke absolutt nødt å gå for Pioneer, selv om ensartethet i racket så langt har vært viktig for meg (PS3'en skal i pensjon på hytta). Skal se nærmere på den før endelig avgjørelse fattes, har jo tidligere hørt mye godord om Oppo. Takk for info btw.

Sitat Opprinnelig postet av rs banditt
    ny BD spiller som erstatter BDPLX54 som har 2 HDMI utganger
    Overbringer ytterligere takksigelser - denne må jo absolutt med i vurderingen;-) Det er tydelig at man må oppdatere seg - mye nytt på markedet siden jeg satte sammen det nåværende oppsettet våren 2008.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •