Yamaha rx-v2067 eller rx-v3067 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av xwr
    Forbrukerkjøpsloven har ikke noe med garanti å gjøre..
    Her tar du feil. Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist - normalt innen to år. For ting som er ment å vare vesentlig lenger, f.eks. radio- og tv-apparat, mobiltelefon og komfyrer er fristen fem år.

Garanti - Forbrukerportalen

For ordens skyld, garanti eller reklamasjonsrett er i mine øyne det samme.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe meg en rx 3067. Spm mitt er; kan man koble iPod med USB ledning direkte inn i usb'n fremme på recieveren? Eller må man ha Yamaha sin egen doc?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke det samme. Forskjellen er at garantien ofte er vesentlig kortere, og leveres av leverandør / produsent.

Forbrukerkjøpsloven er imidlertid lovpålagt, og gir deg en reklamasjonsrett på minst to år og opptil 5 år om produktet bør vare vesentlig lengre en to år. Sofa, TV, receiver, PC m.m.

Beklager avsporing.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Her tar du feil. Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist - normalt innen to år. For ting som er ment å vare vesentlig lenger, f.eks. radio- og tv-apparat, mobiltelefon og komfyrer er fristen fem år.

Garanti - Forbrukerportalen

For ordens skyld, garanti eller reklamasjonsrett er i mine øyne det samme.
    Dette er en helt vanlig forbrukerfeil, dvs å se på garanti og reklamasjonsrett som det samme, noe som er helt feil.
    Garanti gies av produsent/forhandler.
    Reklamasjonsrett bestemmes av forbrukerkjøpsloven.

I praksis er det innenfor garantitiden ofte enklere å få ordnet en feil.

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm blir helt forvirret her om jeg tør kjøpe receiveren via internet med all den snakken om b/ parralell import og garanti etc.
    Fikk desverre elendig service på Elkjøp Lørenskog da jeg skulle teste receiverne mot hverandre. De kunne ikke få frem bilde på tv`en, trykket febrilsk på knappene uten helt å vite hva de holdt på med så måtte "lytte" til konsert og film.
    Selvom jeg er ganske fersk i dette gamet kunne jeg nokk mer end dem så det var skuffende og ikke veldig betryggende så vet ikke om jeg får mer ut av å kjøpe i en fysisk butikk.
    Noen erfaringer med service fra elkjøp mht hjelp og service ved rep. eller feil på receivere, tv`er etc.

Mvh

Jimbeam

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Hmm blir helt forvirret her om jeg tør kjøpe receiveren via internet med all den snakken om b/ parralell import og garanti etc.
    Fikk desverre elendig service på Elkjøp Lørenskog da jeg skulle teste receiverne mot hverandre. De kunne ikke få frem bilde på tv`en, trykket febrilsk på knappene uten helt å vite hva de holdt på med så måtte "lytte" til konsert og film.
    Selvom jeg er ganske fersk i dette gamet kunne jeg nokk mer end dem så det var skuffende og ikke veldig betryggende så vet ikke om jeg får mer ut av å kjøpe i en fysisk butikk.
    Noen erfaringer med service fra elkjøp mht hjelp og service ved rep. eller feil på receivere, tv`er etc.

Mvh

Jimbeam
    Elkjøp er en respektløs søppel-butikk, sett bort i fra prisene (no offence!). Mens nettbutikker som mpx.no har såpass mye konkuranse at de er nødt til og ha et bra service/rep. system.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3067 selvsagt.

Til og med med eksternt effekttrinn lønnner det seg å kjøpe en "dyr" receiver framfor en billig.

Billige receivere har dertil billige dac, og det vil merkes på lydkvaliteten både for stereo og film. Pluss andre finesser som du får med en dyrere modell. Dette kan ikke gjentas ofte nok, man angrer ALDRI på at man la i litt ekstra. Kun de tusenlappene man "sparte", angrer man på i ettertid.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Ultima det var det jeg svaret jeg ønsket å høre Det er nettopp det dilemmaet jeg har hatt i overveielsene mine for hvis jeg kjøper 2067 da vet jeg at det kan bli bedre. Det er vel bare det beste som er bra nokk haha For mitt vedkommende blir eiergleden og tilfredsheten SÅ mye større med 3067. Da er det nokk avgjort venter bare på lønn

Mvh

Jimbeam

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •