Yamaha RX-V767

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V767

Hei.

Jeg lurer helt enkelt på om receiver nevnt i tittel klarer å drive høytalerne i linken? Jeg tenker på komplett 5.1 anlegg.

GermanMAESTRO - Powered by MAESTRO Badenia.

Specs på receiver RX-V767 - AV Receivere/Forsterkere - Yamaha - Norge

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av stuttboksa
    Hei.

Jeg lurer helt enkelt på om receiver nevnt i tittel klarer å drive høytalerne i linken? Jeg tenker på komplett 5.1 anlegg.

GermanMAESTRO - Powered by MAESTRO Badenia.

Specs på receiver RX-V767 - AV Receivere/Forsterkere - Yamaha - Norge
    ja det vil den klare , men ville også hadt ein effektforsterker , ved siden av for og få bedre kontroll over høytalerene...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    ja det vil den klare , men ville også hadt ein effektforsterker , ved siden av for og få bedre kontroll over høytalerene...:-D
    D var godt å høre! Har du, eller noen andre, forslag på hvilken effektforsterker jeg bør gå for?

Jeg har fra før en Sony HT-SF1300 forsterker. Er det mulig å utnytte denne på noe vis sammen med Yamaha RX-V767? Kan den brukes som en ekstra forsterker?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har fra før en Sony HT-SF1300 forsterker. Er det mulig å utnytte denne på noe vis sammen med Yamaha RX-V767? Kan den brukes som en ekstra forsterker?
    Nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Nei.
    ok. Takk for fint og utfyllende svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Ridabu
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en NAD effektforsterker til min RX-v667, har også hørt med andre at NAD er en bra match med Yamaha.
    LG 60" 60PA550T Plasma TV | Kilde: Samsung BD-D6500|
    Front: Dali Concept 8| Bak: Dali Concept 1| Sub: Dali Concept Sub 12|
    Amp: Yamaha RX-A1010BL| NAD c272|

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

D var godt å høre! Har du, eller noen andre, forslag på hvilken effektforsterker jeg bør gå for?

ein rotel rb-1562 . pris på rotelen 5500
    NAD C275BEE Effektforsterker . pris på naden 6000 kr

begge er ganske bra til klipsch , du har også parasound effekt forsterkere , men du må litt opp i pris for og få litt meire watt...selv ville jeg ha gått for rotelen , ikke fordi jeg har det selv men det er ein klasse d forsterker , og di mister nesten ingenting av ytelesen når du drar på litt med lyd...nad er ikke klasse d forsterker , og vil da miste ein del av ytelsen.... ps sony forsterkeren går det ikke ant og bruke sånn , du mener det for den har ikke pre out...gå for ein effektforsterker du kommer ikke til og angre...og har jeg vårre deg så har jeg ville gått , for klipsch rf serien i surround sett , eller klipsch synergy f20 , f30 surround sett...klipsch er rett og slett sinnsyke gode høytalere og så tåler di litt juling lykke til med valget

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tceteams hjemmekino
    ein rotel rb-1562 . pris på rotelen 5500
    NAD C275BEE Effektforsterker . pris på naden 6000 kr

begge er ganske bra til klipsch , du har også parasound effekt forsterkere , men du må litt opp i pris for og få litt meire watt...selv ville jeg ha gått for rotelen , ikke fordi jeg har det selv men det er ein klasse d forsterker , og di mister nesten ingenting av ytelesen når du drar på litt med lyd...nad er ikke klasse d forsterker , og vil da miste ein del av ytelsen.... ps sony forsterkeren går det ikke ant og bruke sånn , du mener det for den har ikke pre out...gå for ein effektforsterker du kommer ikke til og angre...og har jeg vårre deg så har jeg ville gått , for klipsch rf serien i surround sett , eller klipsch synergy f20 , f30 surround sett...klipsch er rett og slett sinnsyke gode høytalere og så tåler di litt juling lykke til med valget
    Jo det er netopp fordi du har den Rotel'en selv - du anbefaler jo den til alt og alle!

Og verken den eller NAD er vel akkurat kjent for å spille spesielt bra til Klipch!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Jo det er netopp fordi du har den Rotel'en selv - du anbefaler jo den til alt og alle!

Og verken den eller NAD er vel akkurat kjent for å spille spesielt bra til Klipch!
    det er jo mange som har rotel med klipsch , nad og + jeg nevnet jo parasound av det jeg har skrevet og , og hva om jeg anbefaler rotelen til folk , som har klipsch , det er faktisk ein bra kombinasjon...særlig ny serien til rotel...

skjønner ikke hva problemet er , får gi han råd du da vettu , som har bedre erfaring enn meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har nevnt Emotiva? Jeg syns den er verdt å nevne. Billig og bra. Jeg ville gått for Emo sammen med Klipsch. Hørt mange gode erfaringer med den matchen.

Avsluttet
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk før hjelpen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke trådstarter nevnt noen ting om Klipsch høytalere men derimot disse
    GermanMAESTRO - Powered by MAESTRO Badenia

Etter det jeg kan lese ut av spesifikasjoner på det forholdsvis ukjente høytaler settet er det nok ingen problem og drive disse bra med reciveren du nevner.
    Det er jo aktiv sub med i settet så fronthøytalerene slipper og slite med de nederste og effektkrevende oktavene.

Men!
    Alltid viktig og prøve lytte til høytalere før man bestemmer seg for og kjøpe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •