Onkyo Tx SR 707 + Nad 275bee = sant?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo Tx SR 707 + Nad 275bee = sant?

Hei.

Har i dag en onkyo tx sr 707 som driver de nye "store" beistene til Proson Stadium 10 MKII 5.0 Surroundsett + 2 stk xtz w12.16.

Link til Receiver:Onkyo TX-SR707 - THXâ„¢ Select2 Plusâ„¢ Certified 7.2-Channel A/V Receiver | Model Information | Onkyo USA Home Theater Products
    Link til høyttalere: Proson Stadium 10 + CS-5 - 5.0-pakke Black/Piano 5 Kanaler | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Det jeg synes er at prosonene ikke får nokk effekt av denne onkyo, noe som skal stemme om onkyo kun gir 100watt hver kannal i stereo, og ca 5x90 watt i alle kanaler drevne?

Fikk tilbud i kveld om en nad 275bee effekforsterker til 3500kr ifra en kompis, alder er 15 måneder, vil denne være ett bedre valg til frontene mine?

Vil jeg merke noe mye forskjell,da jeg ser at nad forsterkeren gir kun 150 watt i både 8/4 ohm og jeg ikke vil brokoble den.

Prosonene tror jeg er på 4 ohm 350 watt.

og vil 12 volt trigger fungere?
    ser at onkyo har 12v ut og nad har 12v inn, slik at den går i dvalemodus/hvilemodus når jeg slår av onkyo?
    og hvilken kabel skal brukes til dette eventuelt?

Takker for alle innslag.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12 volt vil fungere, bruk bare en mini jack til mini jack.

Vil nok merke forskjellen med den naden der ja

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitter i tankeboksen!

Fikk netopp mail ifra emotiva.com om at de har salg på en del av utstyret sitt, ser at jeg nå kan få en emotiva audio UPA-2 2 kanaler til 299 dollar noe som er svinbilligt spør du meg, men er det verdt det?

125 watts RMS x 2 into 8 ohms, 185 watts RMS x 2 into 4 ohms.
    420 watt power consumption,300va Trafo +++

Med tanke på pris som blir 1600kr med dagens kurs på 5.3 usd, så blir jo dette 2000kr for forsterkeren med fortolling, vet ikke frakt ennda da men.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    legg på en tusing i frakt også Spør kompisen din om han er keen på å selge for 3lapper da :P

Litt smak og behag hve av de du vil ha tror jeg, stiller vel ellers ganske likt med krefter.

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enndeligt!

Sånn, litt lenge siden jeg har vært innpå her pga samboeren har termin om 3 dager, gjett om pappa "jeg" er spent da gitt!!

Men har ikke skjedd så mye på fronten når det kommer til kinoen,har skaffet meg hus så blir flytting på mars neste år, og da blir det dedikert hjemmekino på 20kvm!

Men uansett, skaffet i dag en Nad c272 som hadde en deffekt ifølge eier at den ble sykt varm og bare venstre kanal fungerte...jeg betalte 1500kr for den i kveld og tok den med hjem.

Første test var og se om den slo seg på, det fungerte utmerket,så lo jeg den stå på i 1 time uten noe tilkoblet, alt var lunket, ikke noe lukt eller varme....så jaja tenkte jeg, koblet til begge prosonene mine og steike ta det var lyd i begge kanalene "faktisk alle 4 terminalene" og jeg begynte og spille høyt og hardt til gangs noen ganger i over lengre tid "2 timer" og forsterkeren var bare lunket, så jeg tror det var noe galt med oppsettet hannes eller høyttalerene!

Men uansett,1500kr for en Nad 272 er røverkjøp spørr du meg, så jeg er enndeligt lykkeligt over at frontene mine får den kraften de trenger og at musikken ble mye finerer og høre på iforhold til onkyoen

Legger ved bilde av innmaten da jeg åpnet den og målte div motstand osv!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •