CAMBRIDGE 740A Integrert forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CAMBRIDGE 740A Integrert forsterker

Hei
    Hvorfor er det så få/ingen av denne på bruktmarkedet?
    Og er det noen som har noen meninger om denne og hvilke stativ-høytalere som kan passe til den ?
    Og er det noen anne integrert forsterker som kan måle seg med denne, i samme prisklasse?

Takk på forhånd

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kray
    Hei
    Hvorfor er det så få/ingen av denne på bruktmarkedet?
    Og er det noen som har noen meninger om denne og hvilke stativ-høytalere som kan passe til den ?
    Og er det noen anne integrert forsterker som kan måle seg med denne, i samme prisklasse?

Takk på forhånd
    Hei

Det kan jo tyde på at eiere av denne er såpass fornøyd at de velger å beholde den :-D Høyttalere som etter min erfaring gjør seg bra med Cambridge er B&W 600/CM-serie (stativhøyttalere), Dali Ikon MKII og Monitor Audio RX-serie.
    Denne forsterkeren kan jo også brukes som effektforsterker til fronthøyttalere i et mindre surroundoppsett også, noe som utvider bruksområdet til forsterkeren. I denne prisklassen tror jeg ikke det er så mange integrerte forsterkere som kan måle seg kraftmessig, men dette er jo også mye smak og behag, uansett en god forsterker til en god pris.
    Høyttalere som kan gjøre seg godt på denne er bla. B&W DM686/DM685/CM1/CM5, Dali Ikon 5/6/7 og Monitor Audio RX1/RX2/RX6/RX8.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en ganske ny forsterker, slik at de som kjøpte den da den kom har ikke hatt den så lenge enda. (ca 4 år)

Men de viktigste grunnene er nok at de som har kjøpt den er fornøyde, for du får mye for pengene. Særlig lyden kombinert med kreftene er det nok få konkurrenter som kan tilby i den prisklassen. Men jeg tror kanskje den viktigste grunnen er at den faller litt mellom to stoler. For det er en forholdsvis dyr forsterker(5500kr) slik at blir nok litt dyr for folk flest samtidig som de fleste hifi frelste nok heller bruker noen tusen ekstra og kjøper storebroren som koster drøyt 8 lapper.

Personlig tror jeg kanskje dette er Cambridge modellen der man får mest valuta for pengene. For lydmessig er den etter min mening nærmere storebroren enn lilleboren selv om den "bare" koster 1700 kr mer enn lillebroren men hele 3000 kr mindre enn storebroen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •